Hulp en uitleg gevraagd..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tranquila, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben altijd een stille lezer geweest maar ik wil toch wel graag jullie advies krijgen...

Na verschillende pogingen, de ene maand er meer mee bezig te zijn geweest dan de ander willen we er nu echt voor gaan. Elke maand is weer een teleurstelling. Maandelijks heb ik wel 1 dagje van rouw omdat het weer niet is gelukt, ik kan er nu wel om lachen nu ik het zo typ. Maar ik heb in november 2013 de mirena spiraal laten verwijderen. En wij willen pas naar de dokter als wij het echt 'echt' hebben geprobeerd.

Wat we vorige maand hebben gedaan is 10 dagen in het midden van mijn cyclus het dagelijks gedaan met uitzondering van 2 dagen. Is dit te vaak of is dit slecht ivm kwaliteit van het zaad?

In het verleden ook wel eens een ovulatietest gebruikt van clearblue met dubbele indicatie zonder succes.

Ik wil deze maand de ovulatietesten van sensitest gaan gebruiken. Alleen vraag ik me af; stel dat de test aan geeft dat ik in m'n vruchtbare periode zit, dus dat de streepjes steeds donkerder worden. Hoevaak moeten we het dan doen? :(

Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen. Alvast bedankt!! :D

2. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    De meeste experts zeggen dat om de dat het beste is.

3. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Geen zorgen meid! Bij de 1 duurt het wat langer dan bij de ander. Dat is ook heel normaal en zeker als je ook nog moet/moest ontpillen.

Wat je kunt doen is in ieder geval je cyclussen in kaart brengen. Hoeveel dagen is het van de ene naar de andere ongesteldheid. Is dit vrij stabiel en eentonig, dan mag je er vanuit gaan dat de eisprong rond dezelfde tijd plaats vind. Wat je zegt is prima, als je om de dag seks hebt is dat vaak genoeg, elke dag mag ook , maar volgends mijn gynaecologe maakt het niet uit voor het uiteindelijke resultaat.

Als je ovulatie testen gaat gebruiken ( waar ik dan met een maand of 3 mee zou beginnen, ik weet het klinkt ver weg ) dan kun je beginnen met testen vanaf dag 10 na het beginnen van je laatste menstruatie.
    Je test met het tweede plasje van de dag, niet teveel drinken voor die tijd. Je schrijft op de test de datum en het dagdeel. Wanneer de testen donkerder worden kun je ervoor kiezen 2 keer per dag te gaan testen ( ochtend en avond ) Op een gegeven moment zal de controle streep even donker zijn als de teststreep ( uitzonderingen daar gelaten ) Dan mag je er vanuit gaan dat de LH piek is bereikt.

Hier is je eitje nog niet gesprongen, maar staat hij op springen. Hij zal dan binnen nu en max 72 uur springen ( meestal 24 en 48 uur ). Na de piek zullen je testen ook weer aflopen, dus dat is een goede graadmeter.

Wanneer je weet wanneer je LH piek is, dan kun je misschien je lichaam in de gaten houden, voel je de eisprong? ( dat had ik namelijk wel ) Vanaf dan zit je op het spreekwoordelijke wachtbankje en mag je er vanuit gaan dat je over 14 dagen je ( begin met tellen de dag na je piek ) ( het liefst niet ) ongesteld wordt.( dat heet de luteale fase, deze kan korter zijn maar is meestal 14 dagen ) Wanneer je over 12 maanden nog niet zwanger bent zou ik je aanraden naar de huisarts te stappen.

Hier hetzelfde na 12 maanden naar de huisarts, alle testen goed, HSG gehad en net voor de medische molen toch zwanger geraakt ( weliswaar een miskraam maar toch )

Succes met alles en probeer het een beetje los te laten, ben er niet teveel mee bezig. Ik raakt zwanger toen ik er niet mee bezig was en lekker ontspannen op vakantie was... Ik het begin was ik echt teveel bezig met het zwanger worden, dat nekt je.

4. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Jijenikke bedankt voor je uitleg. Wij zijn al bijna 2 jaar bezig.. Maar niet elke maand lette ik op m'n vruchtbare dagen. Ik heb al een afspraak staan bij de gynaecoloog ik werd gelijk doorverwezen door de huisarts. Echter wil m'n man niet mee die is anti doktoren hij gaat ook nooit voor zichzelf al zou z'n oog eruit hangen bij wijze van. En hij wil eerst nog een tijdje proberen met behulp van ovulatietesten etc. Dus er zit niets anders op dan alleen gaan. Aan de ene kant wil ik ook niet gaan en nog even wachten maar ik moet die stap maar gewoon gaan nemen ook al is het alleen.

5. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Nev bedankt, ik ben bang dat om de dag te weinig is en dat ik dan net m'n ei mis. :(

Deel Deze Pagina