hallo, Mijn zoontje van bijna 3,5 maand heeft zware reflux en kma Nu krijgt hij pepti met Johannesbroodpitmeel maar van de Johannesbroodpitmeel kreegt hij Diaree. Maar laten we de Johannesbroodpitmeel weg. Geeft hij halve flessen terug En groeit hij erg slecht. Geven we Johannesbroodpitmeel dan heeft hij constant diaree, en hoevaak ik de luier Ook verschoon en insmeer krijgt hij toch wat schrale billetjes Rijste bloem helpt even maar word weer vloeibaaar in de maag en Dan komt het er alsnog weer uit. Langzaamaan zit ik met de handen in het haar En kiezen we toch voor de Johannesbroodpitmeel maar is er ook iets wat de zelfde werking Heeft als Johannesbroodpitmeel maar niet laxeerd,koemelk vrij is en gegeven mag worden aan Een baby van 3,5maand?
Gellilact. Maar ik weet niet of dat in Nederland verkrijgbaar is? Anders kan je ook proberen met aardappelzetmeel dat je vooraf mengt met kokend water. Was een tip van KA omdat mijn dochter zowel op nutriton als op gellilact reageerde. Maar helaas ook op aardappelzetmeel
Inderdaad Gelilact. En anders toch maar Johannesbroodpitmeel en zo veel mogelijk met de billetjes bloot laten liggen, dan is het voor de huid minder een probleem.
Er is ook biologische (pure) Johannesbroodpitmeel, heb je dat al geprobeerd. Merk is Tammi volgens mij. Ik las van een andere forummer dat het bij haar hielp tegen de diarree omdat er in nutriton meer toevoegingen zitten. Bij mij hielp het niet helaas, ging juist slechter met Johannesbroodpitmeel. Maar er zijn ook positieve verhalen.
Ik weet geen vervanging van de Johannesbroodpitmeel, maar pepti is ook nog niet helemaal koemelk vrij. Mijn dochter had ook echt een zware koemelk allergie en zij kreeg Nutramigen. Je hebt ook nog Neocate die is nog verder bewerkt. Ik zou vragen om Nutramigen of Neocate want misschien is de Pepti nog niet voldoende melkvrij.
Gebruik je pure Johannesbroodpitmeel van tammi of gebruik je Nutriton? Hier werkte pure beter, minder vulmiddelen
Hij krijgt pure Johannesbroodpitmeel En pepti is waarschijnlijk voldoende voor hem Ik wil eigenlijk ook niet te veel schroeven aan zijn voeding enz we hebben eindelijk een goede mix gevonden van alles wat Hij krijgt en moet hebben. En hij is eindelijk een gelukkig ventje Vanochtend was het weer goed dus mischien Went hij er ondertussen aan, ik wacht het nog even af En anders dinsdag even informeren bij de kinderarts.