dekbed te warm

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sandraske, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter zweet zich rot onder het dekbed en dus gooit ze hem eraf en wordt vervolgens wakker van de kou. (het is op haar kamer nu 18 graden s nachts) Heb nu maar de katoenen deken van het ledikant in de hoes gedaan en ze slaapt goed en laat de deken ook liggen.

Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het van de winter moet doen, het wordt behoorlijk fris op haar kamer, zou dekbed dan nog te warm zijn?

Iemand tips of alternatieven voor een dekbed? Heb echt een heel dun dekbed maar dus nog te warm dus..

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    hier ook 1 die erg zweten kan. heb bij ikea een dekbed gekocht die het koelst is, en werkt tot nu heel goed! winters kan het hier goed met het zomerdekbed. als het heel koud is dan zet ik de verwarming open en leg meestal een los dekbed (ook zomer) er over heen en als het te warm wordt gooit mijn zoon deze wel er af altijd. ik denk ook altijd: is het niet te koud? maar ik zelf kan ook prima met een zomerdekbed in de winter altijd, en dan zonder de verwarming aan ;) heb het nooit koud 's nachts haha.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    dat dekbed heb ik ook, denk ik, en vind ze dus te warm (en zonder deken te koud zodat ze wakker wordt)

Ik heb het zelf snel koud dus ik ben geen goede peilstok

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Als ze het koud krijgt is mijn ervaring pakt ze de deken er wel bij....Ik heb standaard aan het voeteneind (1pers bed) als het koud is buiten een sprei/dekbed extra liggen. Zo een die niet in een hoes hoeft maar leuke kleurtjes heeft!

Hebben wij ook, en als het koud is gaat ie erbij over...en is het niet koud dan hebben we gewoon ons zomer dekbed....

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Misschien slaapzak met dunne deken erover voor als het echt vriest.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @antares dat klopt doet ze ook maar schopt die dan weer af omdat het te warm is en daarna is het weer te koud. Het blijft een cirkeltje dus ;)

Sprei is inderdaad wel een goeie..

@gijsje slaapzak is geen optie

Verwarming omhoog draaien ook niet, die heeft maar twee standen koud/lauw of loeiheet en ik wil niet dat ze zich verbrandt.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje zweet ook elke avond bij de eerste uur van slapen. dat doet hij in zomer in winter, ik kou in warm. dat is hoe het lichaam afkoelt om slaap tempratuur te bereiken. niet omdat ze het warm heeft.
    ik weet ook niet hoe het zal gaan deze winter,eerste winter zonder slaapzak.maar tot nu toe trekt hij zelf de dekbed over zichheen, op n redelijke wijze.
    ik heb dekbed alleen bij voeten vast, maar niet aan de zij kanten. anders lukt hem niet weer onder dekbed te komen als hij eenmaal er ondervandaan is.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Maar je weet nu toch niet wat ze van de winter met het dekbed doet.
    Wij slapen zelf sinds vorige week weer onder het zomerdekbed i.p.v. een lege hoes, dohter heeft een lege hoes + fleece deken en zoon alleen nog de dekbedhoes. Het dekbed vinden ze hier nog te warm.

Van de winter is het hier in huis ook koud, nooit verwarming boven aan en dan blijven de wel liggen onder de dekens. Zoon heeft ook geen slaapzak meer sinds hij 1,5 is, hij vond het helemaal niets meer.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hoe warm zijn jullie kamers nu dan?

Hier is het overdag nu 18 graden dus zal s nachts wel koeler zijn.

Weet ik ook inderdaad niet hoe ze het van de winter doet, nou is het altijd al een heethoofd geweest (letterlijk en figuurlijk).

Afgelopen winter (februari/maart dan) lag ze ook onder dekbed maar toen was het dus ook dat ze nog slechter sliep omdat ze dekbed eraf gooide ivm warmte

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij ons in huis is het nu nog niet koud, ons huis is in de zomer flink opgewarmd, nu een graad of 19 nog, temp begint hier nu wel te dalen. In de winter wel koud graad of 14/15 boven.

Oke ze had afgelopen winter ook al een dekbed, dat wist ik niet want ze was toen nog geen 2. Afgelopen winter hier nog een slaapzak tot hij dat niet meer wilde en daarna een dubbele deken in een hoesje, maar hij sliep toen nog in een ledikantje. Nu ligt hij in een peuterbed met 1 persoonsdekbedhoes.

Hier ook 2 warmbloedige kindjes en een koukleunmama, die het wel snel koud heeft. Wat heb je op het bed liggen? Kun je het wel goed in stoppen? Want hier zwerft dochter ook en ligt niet stil terwijl zoon veel stiller en rustiger slaapt. Dochter heeft het ook sneller warm dan zoon.

Hier een dekbed warmte type 1 (dunste dus) van de leenbakker en van de ikea. En dat is in de winter meer dan genoeg. Nouja met zoonlief weten we het nog niet, maar vermoedelijk wel dus.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ze is in februari overgegaan naar een peuterbed met dekbed omdat ze geen slaapzak meer aan wilde. Maar er ligt een dun synthetisch dekbed op dus maar ff een katoenen aanschaffen, denk dat dat wel zal schelen.

Ik heb een 1persoons dekbed en ze heeft een peuterbed dus het is goed in te stoppen...

Deel Deze Pagina