Ga je dan wel om de 10min terug? Met inslapen hebben we het ook zo gedaan (was haar met 15mnd nog ieder slaapje aan het wiegen) maar dat had ze zo door.
ja ik ga om de 10 minuten terug als ze echt huilt of krijst als ze een beetje jammerd niet , ze jammerd namelijk om in slaap te komen
Peekaboo wat fijn dat het al een stuk beter gaat! Lastig om het door te zetten maar jullie zijn er bijna! En Noukie ik zou die 10minuten regel toch proberen ook al is het een doorslaap probleem (als je zeker weet dat het niets anders is dan honger,pijn,sprong of iets) Ik ga hier ook niet elke keer naar Tycho toe als hij wakker wordt 's nachts, behalve als het echt menis is en hij dus wel ergens last van heeft maar dat hoor ik dan aan zijn huilen en ik merk dat aan hoe hij oevrdag is. Je kunt ook proberen naast haar bedje te gaan zitten tot ze weer slaapt. Dat deed ik soms ook weleens als er niks was maar hij toch niet slapen kon. Ik zat er dan naast en wreef over zn wang of via zn voorhoofd over zn neusje en deed dan elke keer sssst. Daar wordt hij rustig van en op een gegeven moment slaapt hij dna toch weer. xxx
Jengelen of zeuren kennen wij niet, alleen maar krijsen haha. Erbij blijven heeft geen zin weet ik van het inslapen, mijn partner bleef weleens net iets te lang hangen met het teruggaan en dan blijft ze krijsen. Goed leggen , lekker slapen wensen en weg wezen was en is hier de enige oplossing, toch ook maar eens een met het doorslapen doorzetten dan!
Ik vind vooral het laten weten dat je er echt wel bent het belangrijkste. Ik zou Tycho echt niet de hele nacht kunnen laten huilen zonder er ook maar 1x heen te gaan (al vond het CB dat wel kunnen met 5-6maanden) Wij hadden toen een periode dat hij 3-4x per nacht wakker werd, speentje erin en hij sliep weer verder. En het CB adviseerde dus om hem gewoon te laten huilen en dat het een nacht of 3 zou duren maar dat het dan over was... Hij moest toch een keer merken dat je 's nachts niet meer kwam en dat hij het alleen moest doen.... Ik kon dat dus niet over mijn hart verkrijgen!! Ik heb Tycho nooit maar gewoon laten huilen, en ik ben er altijd heen gegaan en Tycho slaapt evengoed goed en heeft eigenlijk weinig tot geen problemen met slapen. Natuurlijk zijn er periodes dat hij slechter inslaapt en doorslaapt, maar dan is er ook wel wat aan de hand. Soms wil hij zelfs nog een fles met warme melk voordat hij weer verder kan slapen, nou ja dan krijgt hij dat, hij zal echt niet elke nacht ineens gaan wakker worden om die fles weer te krijgen. Wijzelf hebebn toch ook weleens nachten dat we niet/slecht slapen? Alleen wij kunnen tegen onszelf zeggen ons niet druk te makne maar dat gaat bij die kleintjes nog niet! xxx
Oh nee, begrijp me niet verkeerd ga echt wel terug hoor!! Blijf meestal niet langer dan paar minuutjes weg en nog nooit langer dan max 20 min in totaal (met terug gaan dus). Moet alleen niet haar pakken of op de kamer blijven.