hulp gevraagd bij berekenen zwangerschaps week

Discussion in 'Zwangerschap' started by nyx, May 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nyx

nyx Lid

Apr 20, 2014
    98
    0
    0
    Dames, graag even jullie input...

14-4 was min EDLM (eerste dag laatste menstruatie)
    Eisprong dus ca 14 dagen later..

Ik ben zwanger :D

Echter ben ik nu 6 weken of toch gewoon feitelijk, fysiek 4 weken zwanger??
    Misschien erg blond, maar de hormonen gieren door mijn lijf en kan gewoon niet meer goed denken...;)
    Ben heel benieuwd wat er allemaal met beebje aan het gebeuren is, maar week 4 of 6 is een wereld van verschil heb ik gezien..:)

Wie ow wie?

Greetzz

2. Knoopster

Knoopster Bekend lid

Dec 24, 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Je telt vanaf de eerste dag van laatste menstruatie. De 2 weken tot aan de eisprong krijg je 'cadeau'

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Uitkomst maand 1
    Eerste dag van je laatste menstruatie: 14 april 2014
    Een beetje vruchtbaar: 25 april 2014
    Vruchtbaar: 26 april 2014
    Erg vruchtbaar: 27 april 2014
    Eisprong: 28 april 2014
    Innesteldag: 3 mei 2014
    Vanaf hier kun je testen: 12 mei 2014
    Vermoedelijke bevallingsdatum: 18 januari 2015

Even de calculator van dit forum gebruikt

4. nyx

nyx Lid

Apr 20, 2014
    98
    0
    0
    @knoopster:
    Maar dan is er feitelijk nog geen bevruchting geweest, dus geen beebje toch?

Als ik naar die van week tot week beschrijvingen kijk, is mijn vruchtje dan 4 of 6 weken oud?
    (sorry hoor, voel me echt heel lompig nu:D:D:D)

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap,

Als je naar de week tot week beschrijvingen kijkt ben je nu 6 weken zwanger. Feitelijk ben je nog maar 4 weken maar de eerste twee weken krijg je cadeau.

6. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Hoi dames
    Ik heb ook een vraag ik heb op 21 mei getest en was ik volgens clearblue 1 tot 2 weken zwanger maar volgens de ha rond 23 januari uitgerekend.maar als ik die datum tel dan zou ik 5 weken zwanger zijn dus nu weet ik het effen niet meer.ben denk ik zo blij dat ik niet meer goed kan nadenken ofzo ;)

7. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Hoi NYX
    ik zie dat jij ook 5 weken heb staan heb jij ook toevallig de clearblue test gedaan zoja wat gaf hij bij jouw aan.
    Groetjes
    Pascalle

8. nyx

nyx Lid

Apr 20, 2014
    98
    0
    0
    @angel02
    Ik heb mijn ovulatie " gevangen" met Testjezelf.nu testen. Zeer duidelijke testen gehad.
    Mijn zwangerschapstesten zijn vanaf vrijdag j.l. mooi oplopend, deze waren van kruitvat, twee voor 5 euro.
    Zojuist de CB gedaan, zwanger, echter zonder indicator ( hadden ze niet meer :x)

maar omdat ik mijn laatste dag menstruatie weet, 14-4, was ik dus benieuwd wat beebje nu allemaal aan het doen was.
    Week 4 en 6 zijn nogal verschillend namelijk.

@love1990
    Dat dacht ik dus zelf ook al :D
    Thx voor de bevestiging :D

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

De indicator geeft aan hoelang je zwanger bent vanaf de bevruchting, ook hier tel je nog 2 weken bij op. Dus op 21 mei was je ongeveer 3-4 weken zwanger.

10. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    De ovulatie kan wel op tijd zijn, maar je weet op zich niet wanneer de innesteling is geweest. De eerste weken zijn dus vaak een gok. Zekerheid heb je met een echo vanaf ong 8 9 weken. Dan kunnen ze al redelijk goed meten.

Het gebeurt dus heel vaak dat je bij die echo een week naar voren Of naar achteren gezet wordt. Je kunt beter een beetje minder rekenen dan teveel dat voorkomt teleurstelling bij een vroege echo.

Als je denkt 6 wkn te zijn en je bent pas 5 zien ze niks en dat is behoorlijk schrikken op een.echo

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn cyclus was niet 4 weken (hoeveel wel kon ik toen niet aangeven) dus de 1e weken zijn altijd beetje onduidelijk hoelang je al zwanger bent. Je krijgt altijd 2 weken cadeau. Als ik had geteld vanaf mijn laatste menstruatie dan was ik nu bijna 2 weken langer zwanger. Mijn eisprong was dus niet 14 dagen na de menstruatie.
    De VK zal uiteindelijk duidelijkheid geven hoe lang je zwanger bent. Even geduld dus nog.

Share This Page