Hoi Meiden, Ik ben nog maar net zwanger en heb met 6.4 weken de eerste echo. 7 febr. a.s. Berekenen ze bij die echo ook hoe lang je officieel zwanger bent en dus uitgerekend, of is dat later pas? Tsjonge wat duurt dat wachten toch lang tot de eerste echo. Ik dacht dat 2 weken wachten tot het testen lang duurde, maar dit duurt voor mijn gevoel nog veeeel langer.. pffff.
Bij de 10 weken echo gaan ze de baby meten en aan de hand daarvan kan het echo apparaat aangeven hoeveel weken en dagen je bent.. De eerste weken groeit iedere baby hetzelfde tempo heb ik me laten vertellen.. Succes!)
Bij mij werd de eerste x wel gemeten. Was toen 6+3 en bij de 12 wekenecho ( bij mij met 10,5 week) een definitieve bepaling. Verschilde maar 1 dag met de eerste meting.
Dat doen ze bij de termijnecho. Tussen de 9 en 12 weken meestal. In die periode is het verschil in groei nog niet groot, maar het vruchtje wel groot genoeg om goed te kunnen meten. Daarvoor zitten ze er soms wel een week naast, daarna ook.
Hier ook met de 12 weken echo. Ze zeggen dat deze meting altijd gelijk heeft omdat tot 12 weken de foetus gelijk groeit. Al heb ik daar mn vraagtekens bij. Omdat mijn huidige datum toch echt 5 dagen verder ligt dan de gemiddelde berekening en mijn ovulatie test zeggen.