hulp gevraagd bij grove fout van dierenarts

Discussie in 'De lounge' gestart door mamajanneke, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ehm... Ik zou de dierenambulance ook aansprakelijk stellen denk ik...
    Als jij geen vervoer had kunnen regelen, was balou er nu zeker niet meer geweest, en hun wilden m niet komen halen... Hmmmm vreemd gedoe daar zeg!

2. Kruimel133

28 jan 2008
    86
    0
    0
    Rotterdam
    Jeetje zeg, zit met kippenvel de berichten te lezen. Wat een ongelooflijke boerenpummel die dierenarts :confused: Ik hoop dat ie of z'n beroep niet meer mag uitvoeren....

Ik hoop dat Balou weer gauw op de been en de oude is, arm beest...

Wat betreft de dierenambulance, ook hun kan je aansprakelijk stellen, zijn ze nou helemaal gek geworden. Die zijn er toch voor vervoer als je met een ziek dier zit.

Hou ons op de hoogte! En veel succes ermee.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    we gaan nu zeer zeker een klacht in dienen tegen deze arts.
    hij is die naam niet eens waard.

we wilden met hem om de tafel om de kosten te dekken, want we zitten nu al op 500 euro.
    hij wilde de kosten wel dekken maar dan moest balou naar hem toe komen en dan zou hij hem wel op lappen.
    ja mmm daar trappen we in zeg.
    mooi niet, je gaat toch geen doodziek dier vervoeren dat net voor de dood weg is gehaald en waarvan je nog niet weet dat hij het mag halen....
    nou dat kon wel.
    maar als er onder tussen wat zou gebeuren met ons baloutje dan zou dat voor ons eigen risico zijn.
    het is echt zo'n l*l*
    ik be zo onwijs pist off.
    deze man mag gewoon geen dierenarts zijn, hij had slager moeten worden.
    over de dierenarts waar balou nu is zijn we zeer te spreken.
    2 maal daags belt ze ons om ons te laten weten hoe het gaat.

gisteren hebben we balou even bezocht.
    t arme schatje weet niet wat m over komt..
    kijkt ook helemaal verwildert en zit in een hoekje weg gedoken.
    gisteren na ons bezoekje echter ging t iets beter en toen hij een spuitje moest wilde hij de assistente krabbelen.

het is nu afwachten tot hij gaat eten en drinken uit zich zelf en dat de dunnen darm zijn werk gaat doen.
    deze was wel erg beschadigd...

bedankt voor jullie steunende woorden!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee, daar zou ik ook zeker niet mee akkoord gaan, wat denkt hij wel niet?
    Onze hond heeft het aan haar keel sinds zij gesteriliseerd is, waarschijnlijk door zo'n adembuis, maar ik kan niets bewijzen. Op foto's bleek er een heel abces te zitten. Eerst naar dezelfde dierenarts geweest, kreeg een heel licht antibioticakuurtje en ze keek amper. Toen was ik het zat en ben naar een andere dierenarts geweest, onze hond bleek hartstikke ziek te zijn en kon amper ademhalen. Ze moest dezelfde dag opgenomen worden. Ze hebben foto's genomen, maar kunnen niet met zekerheid aantonen of het door die operatie komt of dat er een stukje stok ofzo in haar keel is gekomen en het heeft beschadigd. Het scheelt dat we met mijn zwangerschap niet op vakantie zijn geweest, want zo'n beetje het hele bedrag aan geld is aan de hond opgegaan. Ik ga ook nooit meer naar die dierenarts, mij te toevallig dat het precies na die operatie is. De hond is wel stukken vooruit gegaan, maar doordat er littekenweefsel in haar keel zit, krijgt ze het snel benauwd.
    En weer een andere dierenarts wou mijn cavia een spuitje geven die na zijn keeloperatie niet eten. Heb het ook nog even gewacht, na een week ging het beestje me toch eten, hele kroppen sla verdwenen erin en hij heeft nog een paar jaar geleefd. Tja, dierenartsen...
    Over die ik nu heb ben ik wel tevreden, hij neemt de tijd voor je dier i.p.v. dat je binnen 3 minuten weer 50 Euro lichter buiten staat.
    Maar goed...ik dwaal helemaal af.
    Ik hoop dat de kat zijn darmen weer goed gaan werken!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Saskia, een kap en een kleinere ruimte is bij een normale castratie ook niet nodig. Maar ik had begrepen dat het hier ging om een buikoperatie omdat een van de balletjes niet uitwendig te vinden en dus te verwijderen was. En met een buikoperatie (die onze kater dus gehad heeft, ivm een andere reden) krijgen ze wel meestal een kap op omdat ze anders de wond te veel gaan likken en het dus kan ontsteken. En bij een te grote leefruimte kunnen ze gaan springen waardoor de wond open kan gaan (dat is ons uitgelegd).

Bij onze kater met de buikoperatie is helemaal niet gezien dat hij een buikbreuk had na een gezellige ontmoeting met de hond van onze buren (onze kat dacht op visite te gaan bij 2 jack russels en een american stefford... niet slim van onze kat). En een half jaar later lag ie dus onder het mes omdat zijn darmpjes door de breuk naar buiten kwamen. Wij hebben overigens geen stappen ondernomen tegen de eerste dierenarts, zijn wel bij een superlieve andere dierenarts terecht gekomen. (die ook idd nog eens meer tijd neemt en minder geld vraagt maar dat wisten wij niet van te voren, wij zochten een goede dierenarts)

Nu weer ontopic...
    MamavanJanneke, ik was daar dus ook nooit mee accoord gegaan. Zo had hij lekker verder kunnen aanmodderen...echt never te nooit nie. Dan maar wat meer kosten. Hoop dat er iets uit de tuchtcommissie komt.

6. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje wat een horrorverhaal zeg!
    Bah, kan me helemaal voorstellen hoe je je moet voelen :(

Wat betreft de kap: het hangt er een beetje vanaf welke dierenarts je hebt. Het hoeft in principe niet, ook niet bij een buikwond (een poes wordt immers gesteriliseerd via een klein sneetje in de buik) maar je krijgt vaak wel een kap mee voor de zekerheid. Zolang de poes/kat niet teveel aan de wond likt is het geen probleem. De kap kan ook voor stress/rare bewegingen om hem af te krijgen zorgen en dat is ook niet goed.

Ik hoop echt dat jullie baloutje er helemaal bovenop komt. Hij mag blij zijn met zulke lieve oplettende baasjes die zo snel gehandeld hebben en zo veel om hem geven :)
    Ik duim in ieder geval dat het goed komt!

Veel sterkte!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou in geen geval die behandelingen buiten de casteratie om betalen!
    Beterschap met je kater.

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    er zijn nieuwe ontwikkelingen.

vooralsnog is de dierenarts waar balou is matig tevreden.
    balou is weer zich zelf en eet sinds vandaag weer zelf brokjes en hoeft niet meer gedwongen worden om te eten.
    tevens plast hij sinds vandaag op de bak en heeft hij vandaag een klein drolletje gehad, waar we zeer blij om zijn, want dit betekend dat de dunnen darm zijn werk gaat doen!
    ook is hij lekker knufelig en spint ie.
    we mogen elke dag langs komen, en vanmidag wilde de schat mewt ons mee.
    hij mauwde het uit.
    maar hij heeft verhoging wat weer kan duiden op een onsteking.
    ze heeft vanmiddag bloed geprikt en de witte bloedplaatjes zijn enigszins verhoogd.
    dit wordt in de gaten gehouden.
    tot nu toe lijkt het er niet op dat hij weer buikvliesonsteking heeft, maar de temp en het bloedbeeld moet niet meer gaan stijgen.

gisteren deed de arts van donderdag heel l*Llig aan de telefoon, en vandaag belde deze man ons wer op.
    en waarom balou nog niet thuis was enzo.
    nou zegt mijn man, daar bel je de behandelende arts maar voor op, dat weet ik ook allemaal niet.
    een uur later bellen wij zelf naar haar om te vragen of we langs mogen komen bij balou en of deze man gebeld heeft.
    we konden komen en ja de man had gebeld en vergoed alle onkosten!

dus hij voelt nattigheid.
    voor nu hebben we dan zo iets okay we kijken het aan, hij is door zijn team op de vingers getikt, want die eisten ook een oplossing.
    en voor nu hopen we dat balou er goed uit komt en dat de rust weder mag keren in ons huisje.
    maar in elk geval gaan wij never niet meer naar deze praktijk.
    en de zaak is nog niet helemaal van de baan, maar we willen dit even afwachten.
    het belangrijkste voor ons is dat balou beter wordt en dat hij door deze zet zijn fout erkent en hierdoor allerter wordt en dit dus kan gaan voorkomen door daadwerkelijk op te letten.

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Gelukkig is de DA gematigt tevreden! Zou idd je nu lekker consentreren op je katje en de rest van de procedures enzo lekker laten wachten tot wat later.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

gelukkig gaat het met balou weer :)

en ja... ik zou ook niet meer mijn kat door hem laten oplappen als hij de oorzaak van de ellende was :)
    dat ie dat zelf niet vantevoren kon bedenken.. :)

en 500e voor een dierenarts.. het kan nog steeds veel erger denk ik :)
    maar 1 ding scheelt.. hij is in ieder geval "wakker" geworden
    hopen dat ie het nu blijft he

heb je al enig idee wanneer balou weer naar huis mag?
    of is dat afwachten hoe de witte bloedplaatjes zich houden?

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoe gaat het met Balou?

En volgens mij dacht die PIIIIIEEEEPP dat jullie overdreven en hebben jullie gelukkig nu een dierenarts die wel de ernst heeft kunnen duidelijk maken (misschien dat de PIIIIIEEEEPP alleen vaktaal verstaat). En het is een schrale troost maar toch prettig dat de kosten worden opgepakt, en ik zou idd gewoon ook nog de tuchtcommissie afwachten hoor, want een dierenarts daar hoor je op te kunnen vertrouwen.

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    helaas moeten we balou in laten slapen.
    het is zo krom, hij doet het zo goed en ook de darmen doen het goed, maar hij blijft hoge koorts houden zonder koortsremmers en zijn witte bloedcellen zijn gigantisch omhoog geschoten, wat inhoudt dat hij inderdaad weer buikvliesontsteking heeft.
    deze arts heeft het er moeilijk mee, ze zei ook dat als ze haar gevoel zou volgen zou ze balou weer behandelen, maar verstandelijk is dat niet te doen.
    dat zou betekenen dat balou elke dag onder narcose moet en open gemaakt moet worden spoelen en weer dichtgemaakt worden.
    en dan is het nog de vraag of dit helpt....
    vandaag zijn we met dylano geweest, toen wisten we dit nog niet, maar vanavond werden we gebeld en toen vertelde ze ons dit en morgen krijgen we ruim de tijd om afscheid te nemen en woprdt balou ingeslapen.

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    oh wat erg! heel veel sterkte :(

14. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    oh wat erg!Heel veel sterkte morgen!

15. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Wat ellendig voor jullie. Heel veel sterkte morgen.

16. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ach gatsie! Ik lees je verhaal nu net pas, dat het allemaal beter begon te lijken en nu moet je hem laten inslapen... sneu hoor. Wil jullie heel veel sterkte voor morgen wensen...

Xx

17. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    dank jullie wel..............

18. Niet meer actief

Vreselijk zeg, veel sterkte ermee!

19. jovalene

jovalene Actief lid

17 apr 2007
    243
    0
    0
    Heel veel sterkte morgen
    helaas heb ik hetzelfde moeten doen 3 weken terug :cry:

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Och nee toch :(
    Nog n klap na na alle ellende die jullie en dat arme beestje hebben door gemaakt door die vee arts :(
    Heel veel sterkte allemaal.

Deel Deze Pagina