iemand in het bezit van een vakantiehuisje in Hongarije/Duitsland/Frankrijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lanalanalana, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Al jarenlang huur ik om de zoveel tijd, meestal via mp, erg goedkoop, een leuk huisje in bovengenoemde landen. Elke keer een ander huisje. In Frankrijk vaak in de Bourgogne of Auvergne, Duitsland in Sauerland en Hongarije eigenlijk verspreid door het hele land.

Nu ben ik ontzettend fundafan maar ook fan van sites met buitenlandse huizen die te koop staan en elke keer denk ik: jemig wat lijkt het me heerlijk een eigen stekkie te hebben.

De huizen zijn goedkoop en ja ik weet dat er veel werk bij komt kijken (lekker handig nu ik een ijzertekort heb ja dat realiseer ik me ook). Ik ben volledig op de hoogte van de gigantische hoeveelheid werk die erbij komt kijken en dat je vaak uren bezig bent met de tuin en het lekkende dak etc.

Maar toch kriebelt het en blijf ik er een beetje over dromen.

Nou is mijn vraag: zijn hier meiden die zelf in het bezit zijn van een vakantiehuisje/tweede woning in bovengenoemde landen...en hoe bevalt dat? Ben zo benieuwd, groetjes, Lana

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Niet in een van die landen maar wel elders.
    De tijd die je kwijt bent ligt denk ik aan de staat van het huis wanneer je het koopt?
    Daarnaast heb ik de luxe dat het huis lekker schoon is als ik aan kom en de bedden al zijn opgemaakt. Zwembad is ook klaar om direct in te duiken, maar daar huur je dus mensen voor in en dat kost geld.
    Overigens verhuren wij niets.

Voordeel is wel dat ik daar ook kleding heb dus bij een lang weekend reis ik alleen met handbagage.

3. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waar jullie een huis hebben? Zweden lijkt me trouwens ook zoooooooo gaaf (Gotland!)

Ja het hangt natuurlijk er heel erg vanaf in wat voor staat je een huis koopt. En wat je wensen zijn. Ik zou al heel blij zijn met een stenen huisje wat vrij ligt, leuke tuin en voldoende leefruimte, maar dat leven kan ik ook al in een caravan, dus zooooveel groter hoeft dat huisje nou ook weer niet te zijn :)

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb je een pb gestuurd.
    Zweden lijkt mij inderdaad ook een super mooi land, daar wil ik ooit ook nog wel eens naar toe op vakantie.

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij hebben al 15 jaar een huis in de Bourgogne. Eerst was het inderdaad een vakantiehuis, maar sinds 6 jaar wonen we hier permanent. Het kan inderdaad best veel werk met zich meebrengen, afhankelijk van de staat van het huis en het oppervlakte van de tuin (hier 3000 m2, en gras groeit heel snel heel hoog van april - juni. Wij waren dus menige vakantie aan het maaien/strimmen etc). Vergeet ook niet de verborgen extra kosten zoals gemeentebelastingen, abbonnement en verbruikerskosten gas/electra/water etc.
    en wees erop voorbereid dat je alles in een andere taal moet regelen (en in bijv. Frankrijk spreekt men echt zelden een woord over de grens).

6. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben ook een vakantiehuisje maar dan gewoon in Nederland. Heerlijk. Wij kunnen ook altijd aankomen en zo ons huisje in. Heerlijk.
    Even helemaal weg maar toch in eigen land.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij zijn daar ook wel eens over aan het nadenken. Ik lees dus even mee!

8. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het stukje over de Bourgogne spreekt me erg aan, Auvergne ook trouwens, ben daar nou een paar keer geweest en hele rustige streek. Misschien niet de mooiste streek, maar wel erg betaalbaar qua huizen en heerlijk rustig....

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Houd ook rekening met de bereikbaarheid. Als je altijd met de auto wil gaan kun je het beste niet te ver naar het zuiden gaan, en als je wil vliegen houd er rekening mee dat je niet te ver van een vliegveld vandaan bent.
    Ik ken meerdere mensen met een vakantiehuis hier in de streek, en die kunnen ook nog wel een lang weekend met de auto komen. Ga je veel verder dan is dat bijna niet meer te doen qua afstand.

10. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja klopt, Hongarije is daarom echt wel te hoog gegrepen denk ik. Er zijn zat mooie goedkope bereikbare plekken in Duitsland sowieso natuurlijk en Frankrijk....ergens in/boven het midden is ook nog wel te doen denk ik.... Ik wil inderdaad geen halve weken moeten reizen met divers vervoer, gewoon lekker in het eigen autootje!

Deel Deze Pagina