Hulp gevraagd bij koolhydraat-arm dieet bij geen keukenprinses!

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Bakplaat hebben ze bij de action wel!

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Nee joh lijnzaadcrackers zelf maken! Is niet zo duur, snel gemaakt en erg lekker! :)

Knapperige Zadencrackers - Brenda Kookt!

En als ontbijt zou je ook zelfgemaakte granola kunnen eten met griekse yoghurt.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja, via ketobuddy. Werkt heel handig

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik heb het gezien idd, hoeveel ik mag. ik geloof 1800kcal om behoorlijk af te vallen.

Ben nu sinds zaterdag heel serieus bezig en het gaat goed! ik heb geen honger, eet af en toe ook een beetje fruit, en heb al een paar recepten. Meer is altijd welkom! vooral simpele ;)

ik heb idd bij de action een bakplaat kunnen kopen! dus nu kan ik de eiwraps proberen te maken :) en de lijnzaadcrackers!
    (is daar nog een alternatief voor, crackers zonder lijnzaad? voor de variatie). Heb ook een lunchbox met koelelement gekocht zodat ik koele salade kan meenemen!

ben nog op zoek naar dingen om mee te kunnen nemen. Ik had zondag (in de dierentuin) uit nood een atkins reep meegemomen (netto 2,3 gr koolhydraten, want de rest is polyolen en die kan je niet verteren). Maar het etiket klopt van geen kant. mijn bloedglucose was de hele dag stabiel, en ik eet die reep, en ik stijg gewoon 3,5 punt. en dat correspondeert weer met het totaal aantal khd inclusief polyolen. Dus het etiket klopt niet. (moet je nagaan, al die mensen die er heilig in geloven)

ik heb nog eiwitshake gekocht (niet van atkins),die kan ik evt ook meenemen. jammer van de zoetstoffen (heb liever neutraal dan).

lang verhaal kort, de atkins repen voldoen iig niet. hoe lang zijn gekookte eieren houdbaar?

vanavond eten we taco's maar dan zonder tacoschelpen, met zelfgemaakte saus ipv prefab uit een pakje. weet ik ook precies wat ik binnenkrijg :) dus meer een soort gehaktsalade hahaha

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Voor JOU werken de Atkins repen wellicht niet..
    Maar voor mij werken ze dus mooi wel als een tierelier!
    Ik kan er heel lang op verder en zit er behoorlijk vol van.
    Niet voor elke dag maar zeker voor op mijn werk, waar ik vaak niet de gelegenheid heb om even rustig te zitten en eten.
    Ik ben ze gaan gebruiken nav tips van vriendinnen.
    Die ook positieve ervaringen hebben.

Moraal:zoek wat voor jou werkt. Ik eet geen ei, bah. Ik zoek dus weer wat anders.
    Bijvoorbeeld een bakje met kerstomaatjes en wat plakjes of bolletjes mozerella. Heerlijk!

Verder vervang ik de taco's door sla, dus het mengsel op een bedje rucola mix of iets dergelijks👍

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Koolhydraatarmrecept.nl en Oanh's Kitchen |
    Hebben misschien mooie recepten.
    Op de eerste sowieso een pittenlijnzaadcracker die erg fijn is

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het werkt wel als in ze zijn praktisch, vullen redelijk etc. je kan er mee afvallen etc.

Maar atkins draait toch om koolhydraat-arm met ketose? zo bedoel ik. als je een reep eet met 17khd dan is je ketose verpest neem ik aan. Ketose is voor mij gevaarlijk dus ik mag er iig niet op aansturen. dus ik heb me er verder niet in verdiept op die manier.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Prei en ui stoven in roomboter, daarna een geklutst ei erbij en als de ei gaar is plakjes kaas erop. Dit was echt mijn favoriet. Ik strooide er altijd nog een heel klein beetje nootmuskaat op.

Een Perzische groente omelet is ook super lekker. Dat is een omelet met heel veel tuinkruiden en walnoten. Je zal je verbazen over hoeveel smaak hieraan zit! Toen ik een periode koolhydraatarm at, toen had ik deze omelet ook gedeeld op de facebookgroepen en die is bij velen in de smaak gevallen 🙂

Roerbak ei met gerookte zalm, verse spinazie en cherrytomaten. Eventueel wat kaas erover heen

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ze zijn heerlijk! Heb het nu met geraspte kaas gedaan 48+ maar het is wel super vettig. Volgende keer met 30+ en vertrouwen hebben om het iets verder uit te smeren ;)

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Heerlijk makkelijk he!
    En als je eigenlijk geen koolhydraten eet kun je wel iets vet hebben hoor..
    Ik doe het inderdaad ook met 30+

11. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Wat ook lekker is voor de lunch, en daar hoef je dus geen keukenprinses voor tw zijn, is carpaccio. Aangevuld met rucola en wat je er zelf bij wilt... heeeerlijk. Heb zelf 2 maanden lang het keto dieet gedaan. Zo min mogelijk koolhydraten eten en genoeg vet en eiwit.

Deel Deze Pagina