Pfff... weer naar die tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Dinsdag 2 kiezen getrokken.
    Nu nog steeds pijn wat uitstraalt naar de kiezen ernaast en oor. Lijkt ook wel echt pijn te doen in kaak.

Wang is ook wat dikker aan t worden.
    Hoop dat het er allemaal bij hoort maar haal alweer enorme horror scenarios in mn hoofd. Bah, strax weer naar de tandarts.
    Ben al zo bang!

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Sterkte! Hopelijk valt het mee!

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar dinsdag twee kiezen getrokken en nu nog pijn en dikke wang op zich is toch niet vreemd?

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Oei dat is niet fijn. Is de pijn erger geworden of is het wel wat minder maar gewoon nog aanwezig?

Maar zoals PenK ook al zegt, het is niet zo heel raar dat je er nog last van hebt, denk dat mijn man, na het trekken van twee kiezen, dik een week ( als het niet langer was ) last er van heeft gehad.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Mn wang wordt nu pas dikker en de pijn blijft hetzelfde. T doet ook wel goed pijn. Volgens mij moet het minder worden maar dat gebeurd niet.
    En we gaan een lang weekend in.
    En nooo way dat ik naar een spoed tandarts wil, als het wel foute boel blijkt te zijn.

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Pijn is niet minder geworden, eerder erger. Maar dat kan ook zo lijken... Kan me er best druk om maken namelijk.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zou inderdaad kunnen komen omdat je je misschien drukker maakt. Maar het is altijd slim om er ( zeker voor het weekend begint ) even er naar te laten kijken. Beter teveel dan te weinig langs de tandarts toch?

Succes alvast.

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ja dat te weinig gaan hebben we al gehad. En nu dus met de gebakken peren.
    Die fout maken we niet nog een keer, haha!
    Opzich is het allemaal te doen. Behalve die wortelkanaalbehandelingen. Daar ga ik echt nooit aan wennen.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb toevallig gisteren mijn eerste wortelkanaalbehandeling gehad na 32 jaar en moet eerlijk bekennen dat het mij echt mee viel, had echt alleen maar horror verhalen gehoord en gelezen en ben net zoals jij enorm bang voor de tandarts dus ik ging daar met een bloeddruk van 180 naar toe :D maar het is mee gevallen.

Denk dat ze vanmiddag niet veel bij je zullen doen, mocht het ontstoken zijn dan zullen ze je vast een antibiotica kuur mee geven.

10. Treez

Treez Niet meer actief

Bij mij duidde een dikker wordende wang een paar dagen na het wegsnijden van mijn verstandskies op een ontsteking. Na drie dagen zag ik eruit als een misvormde hamster. De pijn werd hier ook erger en was op een bepaald moment onhoudbaar. Het was hier weekend, maar uiteindelijk op zondagavond toch contact gezocht en een paar uur later lag ik bij de kaakchirurg voor een behandeling die je liever wilt voorkomen ;). Achteraf gezien had ik beter op vrijdag voor het weekend al even contact moeten zoeken, maar ik dacht ook dat het erbij hoorde. Dan was ik klaar geweest met antibiotica en eventueel schoonspuiten. Ik zou inderdaad nu even naar de tandarts gaan om uit te sluiten dat er een ontsteking zit. Ik ben er ruim drie weken flink ziek van geweest en dat was geen pretje. Veel succes ermee!

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Laatst ook een verstandskies laten trekken, pas na een week was de pijn minder (eerste dag erger maar de restpijn zeg maar)

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik heb er al meerdere gehad en 1 keer heel even pijn gehad toen hij aan het schoonschrapen was en bij een stukje levend zenuw kwam. Daardoor als de dood voor die schrapertjes. Als hij dat gaat doen lig ik echt zo stijf als een plank in die stoel.

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Daar ben ik dus ook bang voor.
    Als ik niet ga, blijf ik mezelf afvragen of er niet toch een ontsteking zit.
    Was de wond gaan ontsteken? Die ziet er nl wel rustig uit.

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier al vele wortelkanaalbehandelingen gehad. Bij mijn huidige tandarts meten ze electronisch de lengte van het wortelkanaal oid. In ieder geval raken ze hierdoor nooit meer een zenuw en is de behandeling volledig pijnloos. Wat een verademing!

Hopelijk ben je gauw van je pijn af. En idd. liever een keer extra checken dan te weinig.
    Laat je nog wat horen?!

15. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Er zijn etensresten in gekomen, wat een ontstekingsreactie veroorzaakt. Moet t nu zelf schoonhouden met een spuitje en dan verwacht hij dat t snel over gaat.
    Voor de zekerheid een ab kuurtje meegekregen, mocht het toch echt gaan ontsteken

Was wel de sjaak geweest, als ik niet was gegaan. Dan zit er binnen de kortste keren een flinke ontateking.

Al met al valt t mee nu.

Hij keek even met zn haakje of de wond wel dicht was. Niet dus... en schoot tegen t plafond van de pijn. Pfff

16. Treez

Treez Niet meer actief

Fijn dat je toch even geweest bent. Zo ga je toch wat beter het weekend in. Bij mij waren er bacteriën in de wond gekomen en daar achter was echt een gigantisch abces ontstaan. Ze hebben het moeten opensnijden in het ziekenhuis en een abces is niet te verdoven. Niet erg prettig dus en ik zal dus ook niet meer zo snel afwachten net voor het weekend.

17. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Hij heeft eigenlijk niet verteld of ik met spuitje in t gat moet..
    Ik zie ook geen duidelijk gat.
    Zou ik dat spuitje erboven kunnen houden en dan gewoon met wat kracht leegspuiten?

Tandarts is inmiddels begonnen aan zn weekend....

18. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Na het trekken van mijn verstandskiezen moest ik echt met het spuitje in de wond spoelen. Dus opening proberen te zoeken en erin steken en spoelen.
    In het begin was dit erg onprettig maar verbeterde al snel.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Oei dat was even schrikken. Hopelijk word de ontsteking niet erger. Je kan ook gewoon rustig water in je mond nemen en voorzichtig wat spoelen rondom de plek. Zolang je het maar niet te krachtig doet.

Beterschap

20. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik zag geen opening, omdat er dus een half brood in zat...

Ik had wel iets witachtigs gezien maar dacht dat dat bij de genezing hoorde. Tot ik't net, tijdens schoonspuiten ineens zag bewegen. Wel 5 keer die spuit gevuld en uiteindelijk met de tandenborstel eruit kunnen poeren. Brrrr...

Nu zie ik dus wel weer een gat. Snap alleen niet dat die tandarts dat net niet even weg had gehaald. Hij zei ook: niet teveel kracht zetten maar heb toch aardig hard moeten spuiten om het eruit te krijgen.
    Zal voor nu t spuitje er zo dicht mogelijk op zetten. Waarschijnlijk durf ik'm er morgen wel voorzichtig in te doen.
    Bem echt een schijterd, haha!

Ik zie alleen boven helemaal niet wat ik doe. Man kijkt vanavond wel even of daar ook troep zit.

Deel Deze Pagina