Wanneer weer vrijen na curretage?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterre01, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    #1 Sterre01, 17 aug 2014
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
    Lang nagedacht over de vraag, aantal keer gegoogled. & de papieren die ik mee kreeg er op na geslagen. Maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. Vorige week vrijdag heb ik een curretage gehad, miskraam gehad maar helaas was er nog restweefsel achter gebleven. Niet veel maar er was toch een curretage nodig. Na de curretage heb ik geen rood bloedverlies gehad. Alleen bruin. Sinds een paar dagen alleen na toilet gang bij afvegen een klein beetje bruine verlies.
    Is het verstandig om nog een week te wachten? In de papieren stond een week en bij bloedverlies geen sex, zwemmen in bad etc.

2. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik heb ook zeer recent een curettage ondergaan en de gyn zei tegen mij dat ik zolang er bloedverlies is, geen seks mag hebben, mag zwemmen of tampons mag gebruiken. Dus als je geen bloed meer verliest en je verder goed voelt kan het volgens mij gewoon weer.

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Voel me verder top, maar vond er nogal veel onduidelijkheid over. Helemaal omdat het al zo goed als is gestopt. En ik zowel een week voor de curretage als langer dan een week erna alleen bruinverlies heb gehad. De miskraam vond plaats 1,5 week voor de curretage toen had ik wel heel hevig roodverlies.

4. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Die onduidelijkheid kan ik me wel voorstellen hoor. Maar volgens mij kan je gewoon weer seks hebben als je je goed voelt en het bloeden (nagenoeg) gestopt is. Hebben wij wel weer gedaan en heb er niks aan overgehouden ofzo (ja, hopelijk weer een zwangerschap:p).

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier na de curettage eigenlijk geen bloedverlies gehad. Alleen de eerste dag. Voelde me nog een weekje niet lekker door narcose en pijn in mijn buik. Dus ik denk hier een week/anderhalve week na de ingreep weer.

Deel Deze Pagina