tips gevraagd over situatie

Discussion in 'De lounge' started by lautjuhhh, Nov 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Hallo,
    Ik Zit met een situatie en vroeg mij af of jullie tips hebben voor mij,

Ik en mijn partner zijn in tussen al 4 jaar zeer gelukkig en hebben sinds 6 maanden een kleine meid.

Mijn schoonouders willen mij vanaf het eerste moment al niet accepteren. Mijn ouders zijn gescheiden, en mijn schoonmoeder heeft naar mijn vader en stiefmoeder gebeld, nou is mijn band met mijn stiefmoeder niet al te goed. mijn stiefmoeder heeft dus verteld hoe ze over mij dacht.. Mijn vader heeft ze ook gesproken en die vertelde dan wel positief, maar vanaf dat moment is de echte ellende begonnen..
    Mijn schoonmoeder Weigerde te geloven dat mijn ouders gescheiden zijn en weigerde daarmee dus ook om mijn echte moeder te bellen.
    Mijn schoonouders zijn best vermogend en Ik zelf heb een wahjong uitkering door mijn spierziekte. mijn schoonouders vinden dat ik slecht ben makkelij kan werken en voornamelijk denken hun dat ik bij mijn partner ben voor zijn geld en het ergste nog dat ik alleen maar een kind wou! Wat helemaal niet waar is.. Ik hou van mijn partner.

Na verschillende brieven waarin ik voor van alles en nog wat uitgemaakt ben, zoals gehandicapte. Die griet waarvan ik van haar naam misselijk word( die van mij dus ) en ik profiteer alleen maar van haar zoon.. Ik vind dit zo verschrikkelijk moeilijk en in mijn zwangerschap hebben wij besloten dit wel aan mijn schoonouders te melden. dit hebben wij gedaan met een brief met een echo erbij. De Echo kregen we terug met de mededeling dit wisten wij al en wij vinden het niet normaal dat wij het nu pas weten ( wij hebben het hun en de anderen pas na 3 maanden verteld)

Maar goed wel een geboortekaartje verstuurd, en daarna is er ook een gesprek geweest tussen mijn partner en hun.. Mijn schoonouders wouden mijn dochter zien maar zonder mij erbij..
    Hiermee is mijn partner niet akkoord gegaan.
    Vanaf die dag zijn er elke maand pakketjes gekomen. Voor de kleine prima natuurlijk.

morgen is er nogmaals een gesprek tussen mijn partner en zijn ouders. Ik zelf ben zeer bang voor de consequenties. Ik zelf vind eigenlijk dat ze onze dochter pas mogen zien als ze mij ook accepteren of in ieder geval tolereren.

Nou vraag ik mij af wat vinden jullie? Moet ik op mijn stuk blijven staan en ze alleen onze dochter laten zien als ik er ook bij ben. of moet ik toegeven en mijn partner alleen laten gaan met onze dochter en mezelf afschrijven.. Ik vind dat ik niet tussen kind en ouders mag gaan staan. De keuze is natuurlijk aan mijn partner maar die wil mijn mening weten..

Wat moet ik doen?

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Wat dat betreft zou ik kei hard zijn. En zeggen je krijgt haar alleen te zien met mij erbij. Wel profiteren van een kleindochter maar niet van een schoondochter. Kom zeg. daar zou ik echt niet tegen kunnen.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Graag of helemaal niet zou ik zeggen.
    Na die brief, wat ik echt belachelijk vind! Zou het voor mij klaar zijn.
    MAargoed, als je wilt dat ze jou dochtertje zien, dan zou ik er wel zelf bij willen zijn!
    Hallo dan, jij bent de moeder! En je hoort erbij!! Mot of geen mot.
    Hebben hun daar problemen mee? Jammer, dan komen ze toch niet?

Succes met de keuze!!
    En sterkte met zulke schoonouders.. ( ik ken het ;))

4. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Jeetje meis, wat een moeilijke situatie. Het is ook zo moeilijk om hier een beslissing in te nemen.

Mijn mening is dat er in eerste instantie een band is tussen ouders en hun kinderen en eventueel de partners van de kinderen. Als die niet goed is en er komen kleinkinderen. Dan vind ik niet dat grootouders het recht hebben om een band op te bouwen met deze kinderen. Met name in de situatie dat ouders geen contact willen onderhouden met het hele gezin. Ik zou zeggen of allemaal of geen een.
    Tegelijkertijd moet zowel jij als je partner individueel kunnen besluiten om het contact met jullie (schoon)ouders te onderhouden of verbreken. Het fijnst zou zijn als jij met je partner er samen uit kunt komen. Wil hij wel contact onderhouden?

Al met al vind ik het niet vreemd dat zeker zolang je dochter nog klein is jij niet toestaat dat je schoonouders je dochter zien zonder jouw aanwezigheid.

Heel veel succes in je keuze en met het gesprek!

5. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Zeker met jou erbij!!!
    Jullie baby begrijpt nu (nog) niet wat er aan de hand is, maar later wel.

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou voet bij stuk houden..Tis niet alleen het kindje van je partner, maar ook van jou! Als ze jou niet willen accepteren, danwel tolereren, dan zouden ze wat mij betreft echt pech hebben!
    Bah, ik kots van zo'n schoonouders!

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Jullie dochter is een deel van jou. Waarom wel blij zijn met haar? Ze komt uit een relatie waar ze dus totaal niet achter staan, waarom dan wel de wens om jullie dochter te leren kennen? Ze zullen jou erbij moeten nemen, zèker omdat jìj de moeder bent van hun kleinkind. Als moeder zijnde mag jij ten aller tijden je eisen stellen en als die is dat jij erbij bent als ze jou dochter willen zien, dan hebben ze zich daar maar bij neer te leggen. Jij staat open voor deze ontmoeting, met de enige simpele wens; dat je er zelf bij bent en dat recht heb je. In dit geval doen hun maar een stapje terug en leggen zìj zich maar neer bij de situatie. Ze moeten blij zijn dat je de deur überhaubt nog op een kier hebt staan....

En inderdaad, je dochter heeft het recht om haar grootouders te leren kennen, maar je dochter heeft ook het recht dat haar moeder met respect behandeld wordt. En dat laatste vind ik veel zwaarder wegen, het is wel hààr moeder die als voetveeg behandeld wordt door deze mensen. Je kunt je afvragen hoe jou dochter daar over zou denken als ze daar oud genoeg voor zou zijn.....

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hey meisje, wat een klote-situatie zeg. Maar ik zou ze echt niet bij je kleine meid laten zonder jou. Jij bent de moeder en bent dus onlosmakelijk verbonden met Leatitia. Zonder jou was Leatitia er niet geweest en dus blijft het in mijn ogen zo dat zij haar alleen te zien krijgen samen met jou. Bovendien...die mensen klinken mij in de oren alsof ze een flinke steek los hebben in hun bovenkamer, dus wie weet wat ze later als Leatitia ouder is en dingen gaat begrijpen, allemaal wel niet tegen haar gaan zeggen over jou. Nee hoor, houd gewoon voet bij stuk. Zonder normale omgang met jou ook géén omgang met Leatitia. Zijn die lui helemaal van de pot gerukt ofzo :x. KUS & KNUF!!!

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Pff lastig hoor zo'n situatie!! Maar ik zou voor je gezin kiezen en hopelijk dat je met je man/vriend op 1 lijn zit. Dus als zij jouw niet accepteren dan kunnen ze ook de kleine niet zien. Ik herken de situatie als bij mezelf en mijn man heeft altijd voor 100% achter me gestaan. Zo van als zij niet mag komen, dan kom ik ook niet. Ik wens je echt superveel succes morgen en sta stevig in je schoenen, je bent geen klein meisje, maar een volwassen vrouw dus kunnen zij met jou als gelijken praten!!

10. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik vind ook dat jij bij je dochter hoort (of andersom). Als ze haar willen zien, dan met jou erbij! Je wilt niet het risico lopen dat ze straks wat groter is en wordt lastig gevallen met wat haar grootouders van jou vinden. Bah, moet er niet aan denken :(

Nee, hoor, contact met je dochter = contact met jou. Take it or leave it!

11. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Bah wat een nare situatie zeg...

Ik zou je niet kunnen zeggen wat te doen, want ik zou het zelf ook niet weten namelijk. Wat je misschien wel ter overweging zou kunnen nemen is dat je kindje groter gaat worden. Wat ga je doen wanneer je schoonouders toch raar over je blijven doen? Dan kom je telkens weer voor deze keuze te staan. En dan is je kindje het belangrijkste. Leert je dochtertje haar opa en oma kennen, dan is het belangrijk dat je bij je keuze blijft. Voor een kind kan het heel verwarrend zijn om, dan weer wel en dan weer niet, naar opa en oma te gaan.

Succes met je keuze!

Liefs Allistair

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee, ik zou ze niet je dochter laten zien zonder jou.
    Nu kan het nog niet veel kwaad, maar als ze ouder is kunnen ze flink stoken tussen jou en je dochter.

Als je jou niet accepteren hoeven ze je dochter ook niet te zien.

13. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Hier heb ik niks aan toe te voegen, ik zou het zelf gezegd kunnen hebben!

Meid, ik zat in dezelfde situatie, alleen had ik al 2 kinderen toen ik mijn huidige partner leerde kennen. Uiteindelijk heb ik na 2 jaar besloten om het contact te verbreken met m'n schoonloeder. Haar gedrag begon onze relatie te beinvloeden en toen ze míjn ouders en mijn kinderen erbij begon te betrekken waren wij er klaar mee. Dit houdt bij ons in dat ik en de kinderen haar niet meer zien, en zij haar 1e kleinzoon maar 1 keer gezien heeft en haar 2e kleinzoon nog nooit. Mijn partner gaat 1x in de zoveel maanden een uurtje bij haar langs (toevallig vanavond :D). Ze woont gelukkig te ver weg om onaangekondigd voor de deur te kunnen staan. Mijn man staat ook achter deze keuze dus ook de onenigheid tussen ons is verdwenen. En het geeft mijzelf ook rust, nooit meer over m'n schouder te hoeven kijken wat er nu weer achter m'n rug uitgespookt word. En voor onze kinderen maakt het niet uit, die weten niet beter als dat ze maar 1 oma hebben.

14. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Hallo,
    dank jullie wel,
    Mijn vriend wil wel contact houden en dit respecteer ik ook.
    Toch moet ik zeggen dat het me zwaar valt maar ik accepteer het het zijn zijn ouders en ik ga daar niet tussen zitten alleen kwa laetitia sta ik er gewoon tussen..

Ik wil mijn vriend steunen maar ook aan mezelf denken,
    er is gevraagd om een gesprek met mijn schoonouders , mijn vreind en ik. Ik zal dit doen als mijn partner dit ook wil maar weet niet hoe ik hiermee om moet gaan..
    T blijft een moeilijke situatie...

15. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Als je partner wel graag het kindje aan zijn ouders wil laten zien zou ik het wel doen. Klingt wel raar misschien maar het is ook zijn kindje.
    Mijn moeder had het ook met mijn oma heeft er een paar jaar niet mee gepraat maar wij gingen wel met mijn vader er naar toe.
    Zou vooraf wel met mijn partner bespreken dat als ze een kwaad woord over mij zouden zeggen dat het einde oefening was.
    Het is een moeilijke situatie en ik hoop dat jullie er uit komen.
    Vind het wel super dat je man achter je staat is niet zo van zelf sprekend. De band met oma en opa is voor een kind ook belangrijk.

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Moeilijk hoor. Aan de ene kant denk ik: het hele gezin, of niemand. Maar ik snap wel dat je niet tussen je partner en zijn ouders wilt komen. En ik begrijp ook dat hij wel contact wil houden.
    Je kunt natuurlijk afspreken dat je "schoonouders" je dochter alleen zien als jij er ook bij bent. Maar ja... hoe gezellig wordt dat? Zit je daar echt op te wachten, om bij zulke mensen op bezoek te gaan?

17. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

of in ieder geval alleen als je man er bij is, maar dan af en toe, dus niet bijv. wekelijks. en als ze slecht over jou gaan spreken tegen je kindje dat het dan afgelopen is.

misschien als tussenweg

18. luuus

luuus Niet meer actief

Ik zou ook zeker alleen je dochter laten zien als ze jou ook accepteren!! Zou daar zelf ook hard in zijn hoor!!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ook ik zou je dochter alleen laten zien met jou erbij.
    Ik zou zeker samen met je vriend een gesprek met je schoonouders aangaan ( jullie kleine meid dan wel even bij andere opa of oma brengen ) en zorgen dat er dingen uitgepraat worden. Duidelijk aangeven wat dit met je doet ect. Volgens mij beseffen je schoonouders niet hoeveel pijn ze iemand doen met dit soort acties.

En zorg van te voren dat je op één lijn ligt met je vriend. Dat jullie daar wel achter elkaar blijven staan qua standpunten.

Succes

20. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Met jou erbij en anders niet.

Share This Page