nog geen 2 en nu al niet meer slapen overdag??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tico, Aug 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    hoi allemaal,

Ons meisje is altijd wel een beetje een slechte slaper geweest overdag, maar de laatste maanden ging het toch redelijk en sliep ze zo'n 1.5 a 2 uur smiddags. nu sinds 2 weken slaapt ze dus niet meer overdag. Ze vertikt het gewoon. Ze word niet vervelend of zo maar ze slaapt gewoon niet. Als ze vroeger weleens een dag had dat ze niet sliep was ze smiddags vaak niet te genieten, maar nu blijft ze gezellig tot ze naar bed gaat savonds (dan is ze wel echt moe) Nu vraag ik me af is het niet een beetje erg vroeg om niet meer te slapen? ze word pas over ruim 2 maanden 2. ik heb er zelf geen problemen mee zolang ze gewoon gezellig is, maar zou dit haar ontwikkeling niet in de weg kunnen gaan staan? ik hoor toch wel vaak dat kindjes van deze leeftijd het echt nog nodig hebben, maar ja ik kan haar niet dwingen. Wie weet hier iets van?

2. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier ook een meisje wat overdag al niet meer slaapt vanaf haar 1e verjaardag(nu 16 maand). soms heeft ze het ineens nodig en slaapt ze wel een keer s'middags 1 uurtje.
    ze is verder heel gezellig dus ik maak er geen probleem van.
    kinderarts vond het ook prima ze heeft waarschijlijk niet veel slaap nodig. ik sliep vroeger op die leeftijd ook niet meer.

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Hier ook sinds een aantal weken, ze sliep nog wel een uurtje ofzo als je haar overdag op bed legde maar begon dan opeens 's avonds tot 10 uur te gymmen in bed ipv slapen. En dan 's morgens chagerijnig. Nu we de slaapjes eraf gehaald hebben is ze s 'avonds om een uur of 7 wel goed moe, dan valt ze bijna meten in slaap. Nu krijgt ze dus in totaal meer slaap dan op het laatst toen ze nog een middagdutje deed. Ze is overdag nooit een grote slaper geweest dus ik had wel verwacht dat de slaapjes er vrij snel af zouden zijn. Alleen bij speciale gelegenheden als we weten dat het 's avonds later dan normaal wordt (zoals bv gisteren 65e verjaardag van m'n moeder) dan leggen we haar 's middags nog even op bed, dan houdt ze het allemaal wat beter vol.

4. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    ja hier is het inderdaad ook zo dat als ze wel slaapt overdag, ze in de avond heel moeilijk in slaap komt. en Als ze niet slaapt overdag dan slaapt ze zo en ook veel rustiger. Wel fijn dat er meerdere kindjes zijn die al niet meer slapen. hoor overal om me heen dat ze nog slapen als ze 3 zijn zelfs dus vandaar dat ik me afvroeg of het niet raar was.

5. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Is niet raar hoor. Ik zelf sliep ook al niet meer voor mijn tweede verjaardag en het ziet er uit dat mijn dochter het ook niet haalt. Af en toe slaapt ze goed maar af en toe is ze na een uur nog aan het spelen met haar knuffel. Als ze het volhoud en savonds verder lekker slaapt zal ik er geen probleem van maken. Mocht je merken dat ze toch moe is kan je haar altijd nog een uurtje of zo neer leggen.

Share This Page