Ons meisje is bijna 1 jaar en van het CB kreeg ik folder mee dat ze niet meer zoveel melkproducten mag als ze 1 jaar zijn. Ze krijgt nu: - 's ochtends pap 180ml (met poeder dus iets van 200ml) - koekje met diksap/water/thee - 's middags 1 boterham en melk 3 schepjes poeder + 120ml water - fruithapje met diksap/water/thee - warm eten 200gr (vers) - voor ze gaat slapen een fles van 180ml (200ml incl. poeder). Ze gaat dan dus over naar half volle melk begreep ik uit de folder. De fles tussen de middag kunnen we vervangen voor thee. Ik heb het idee dat ze de avondfles echt nog heel lekker vindt maar als ze dan ook nog een toetje krijgt na het eten krijgt ze dus teveel binnen. Ik zou daar dan misschien een fles van 100ml van kunnen maken? Maken jullie de melk dan nog warm? Of geef je het gewoon koud? In de folder stond ook dat ze zeker 3/4 liter vocht binnen moet krijgen. Ik biedt haar nu (naast wat in het lijstje staat) meerdere keren per dag drinken aan maar het gaat er maar moeizaam in. Dus ik ben bang dat ik die 3/4 liter nooit haal..
Volgens mij heb je het al aardig uitgevogeld Ik zou inderdaad de middagfles vervangen voor iets anders en voor het slapengaan een klein flesje van maken. Hier kreeg ze voor het slapengaan ook warme halfvolle melk, maar vanaf 1 jaar wel uit een bekertje. En wat betreft die 3/4 liter. Dat heb ik nooit geweten en let er eigenlijk helemaal niet op. Ze drinkt gewoon wanneer ze dorst heeft. Ze heeft de hele dag een (rietjes)beker water tot haar beschikking.
Een rietjesbeker ga ik dit weekeind ook halen. Ze kan wel drinken uit een tuitbeker maar momenteel wil ze dat niet. En omdat er al zo weinig drinken in gaat doe ik het dan toch maar in de fles. Zeker als het zo warm is. Wel jammer dat het flessenmoment voorbij is.. vond het wel altijd gezellig die avondfles
waarom de avondfles eraf? Als jullie hem beide nog fijn vinden? Middag kun je idd vervangen door thee oid. Of geen toetje na het eten? En ipv daarvan de avondfles? Oh ja, en over naar halfvol hoeft niet per se, wij drinken zelf ook volle melk en dus zoontje ook. Is ook minder bewerkt dan halfvol.
Ons is aangeraden tot 2 jaar volle melk producten te geven. Jouw schema lijkt me prima. Je kunt inderdaad de middag fles vervangen door iets anders. Wij hebben vanaf 1 jaar de ochtend melk (die door de pap gaat) stapsgewijs vervangen door volle melk (we hebben het eerst in 1 keer geprobeerd maar daar kreeg ze diarree van dus daarna eerst half/ half met fv en volle melk). Ze kreeg toen al yoghurt als toetje. Daarna hebben we de avond fles vervangen en die heeft ze na 2 keer laten staan en die is nu dus vervallen. Water kan ze altijd zelf bij, dus hoeveel ze precies drinkt weet ik niet, maar op deze manier neemt ze denk ik wat ze nodig heeft.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ook maar rustig overstappen op andere melk. Raar dat de adviezen zo verschillen. Bij ons hebben ze op het CB half-volle melk opgeschreven. De avondfles is het enige moment dat ons meisje heerlijk rustig ligt. Ze is nogal bewegelijk. Zit geen moment stil. Ze wil ook niet bij je op schoot zitten. Dus dan geniet je extra van zo'n momentje samen.
Mijn zoon heeft het toen zelf afgebouwd. Mijn dochter vind de avondfles nog heerlijk maar de ochtend drinkt ze hooguit 80 a 100 ml van haar melk. Pap wil ze ook niet. Tegen mij zeiden ze vandaag ook die avondfles moet eraf. Nou ik vind het net als jij schrijft al jammer dat die flessentijd voorbij is, de enigste babytijd nog. En zolang ze ze nog wil, geef ik haar die. Hier zei kinderarts in zh groeimelk is toch beter. En daarna volle melk. CB zei halfvolle melk, ik volg mijn ka
Raar he die wisselende adviezen. Als je bij voedingscentrum.nl kijkt adviseren ze ook weer halfvolle melk.