hulp gevraagd bij tekst nagelstudio en kapsalon

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat klinkt / hoort beter?

1. nagel en knip salon

2. nagel en knip studio

3. nagel en haar salon

4. nagel en haar studio

5. haar en nagel studio

6. haar en nagel salon

7. anders, namelijk.... (graag even je suggestie schrijven)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Fashion store ... En dan met een logo van een schaar en een hand erbij ?

Maar kapsalon en nagelstudio klinkt leuk, ik zou het dan toch weer persoonlijker maken door bijvoorbeeld je naam of een naam erna te zetten.

Succes met je definitieve keuze te maken, blijft altijd moeilijk zulke dingen :D

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nee, maar als ik het zie, erger ik me er wel aan en zou ik dus minder snel naar binnen stappen. Ieder z'n ding.

En ik denk dat het helemaal niet slecht zou zijn als de gemiddelde Nederlander zich weer eens wat meer met taal bezig zou houden, want er worden enorm veel fouten gemaakt!

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Fashion associeer ik met kleding, niet met haren of nagels.

Ik zou ook gaan voor Haarsalon & nagelstudio

4. girl21

girl21 Niet meer actief

mijn bedrijfsnaam komt er idd nog bij hoor, maar die laat ik hier weg, ivm mijn eigen gegevens:p

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Joh daar hoef ik niet naar gaan 'staan kijken' hoor, dat lees je en dan zie je toch dat dat fout is??
    Ik vind dat ook stom. En ik krijg inderdaad wel eens foldertjes met dat soort fouten en dan ga ik inderdaad niet gauw naar zo'n zaak toe.

Maak me er verder niet druk om, maar het is toch fijn als mensen je daar van te voren even attent op maken? Ze vraagt hier om hulp, dus ik help op de manier waarop ik dat kan ;)

Fashion store komt mij over als een winkel met mode.. Zou ik niet doen.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik stap zelf ook het liefst niet naar binnen dan.

Maar ik denk dat als in die regel hier in mijn buurt ga toepassen ik omkom van de honger haha hier is het qua taal een drama!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    is het niet nagel,- en haarstudio?

dus ,-

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    nee, want bij [en] gebruik je (over het algemeen) geen komma.

Als het bijv. een nagel-, haar- en gezichtverzorgingssalon zou zijn, dan wel bij de eerste een komma. Maar dan dus wel -, en niet eerst de komma.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    oh ik schrijf altijd ,- LOL

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Ik zou gaan voor de variant die in ieder geval juist gespeld is.
    Ik knap namelijk ook erg af op "jan de groenteNboer, voor al uw groente en fruit" . Dan koop ik serieus mijn bloemkool liever ergens anders;)
    Het heeft niks te maken met erop letten of betweterig zijn, die dingen lijken wel lichtgevend te zijn voor me, ik zie ze namelijk meteen.
    Succes hoor, en wat leuk!! Een eigen zaak!!

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Nou ik stap iedere winkel binnen verkeerd gespeld of niet...
    Wat een onzin!..
    Dat ene - om dan niet naar binnen te willen.
    Iedereen wat meer bezig houden met de NL taal... Ook al doe ik zo mijn best.. ik zie het ook niet. Dyslexie dat krijg je cadeau ;) (schrijf ik dat goed :p )... En had zeker ook het - niet gemist !

Maar even on toppic ....
    Haarsalon & nagelstudio vind (moet dat met een d of dt :p) ik leuk ... Maar van mij mag het ook wel in het Engels.. vind ik toch wat mooier klinken.
    Succes met je winkel en met het maken van een keuze!! Super dat je het aan durft!!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Haar- en nagelsalon

Volgorde haar + nagel vind ik mooier dan andersom. Zeker met de s klank erachter.

Salon vind ik mooier dan studio. Klinkt luxer en comfortabeler. Studio klinkt strak en modern.

En qua spelling: Officieel is het haarsalon en nagelsalon (aan elkaar) dus haar- en nagelsalon. Of nagel- en haarsalon. ;)

Succes met kiezen!

Ik ben wel een taalpurist, maar als ik het fout zou zien staan... sja...
    Niet lullig, maar eerlijk bedoeld: ik zou dan denken: och ja, kapsters en nagelstylistes zijn over het algemeen niet hoog opgeleid. :D Het is niet zo dat ik dan niet binnen zou lopen, maar ALS ik binnen zou lopen, zou ik ze er wel op wijzen. En je kunt het beter ineens goed doen, dan dat je er spijt van krijgt en je raam opnieuw moet beletteren. Scheelt kosten, hè. ;)

Oh en ik denk niet dat de mensen die hier opmerkingen maken over de spelling, het lullig bedoelen, of betweterig willen zijn, maar dat ze TS willen helpen om professioneel over te komen. :)

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Weer wat geleerd ... nooit geweten dacht ook dat het ,- moest zijn.

Overigens klopt het dat het niet correct NL is ... Als het als ondertitel komt te staan onder je salon naam dan is het minder irritant dat streepje ... Overigens vind ik de optie Haarsalon en Nailstudio het mooist.

Succes

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Andersom. Eerst het streepje, dan de komma. Streepje hoort bij het woord ervoor.

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Dat geloof ik ook wel,... en tuurlijk is het netjes om dan even aan te geven dat het niet goed geschreven is... maar dan aangeven dat ze in NL meer met de taal moeten doen vind ik iets minder leuk overkomen en ook door te zeggen dan niet binnen te willen komen... Niet iedereen heeft die taal knobbel :D:D en die gene zijn weer goed in andere dingen.

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee dat is wel een beetje zo, wat jij zegt, maar toch maken Nederlanders in verhouding met andere landen, bijzonderrrr veel taalfouten.

Nederlands is ook echt wel een moeilijke taal met lastige grammatica. Maar ik vind wel dat het in het onderwijs meer aandacht aan mag worden besteed.

17. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Whahaha je moet eens weten hoeveel extra uren de leraren toen der tijd aan mij besteed hebben (en nog niet tot mij doorgedrongen) :p

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Waahahaha nou meer dan je best kun je niet doen he? ;)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mee eens.

20. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Nagel en knipsalon vind ik net of je je er nagels kunt laten knippen haha....'
    Heb ook gekozen voor haar en nagelstudio.

Deel Deze Pagina