Zojuist heb ik me door een topic geworsteld. Tegen het eind van het topic, een pagina of zes voor het slotje, ontdekte ik dat er schijnbaar een facebook groepje is. In dat groepje schijnt ook regelmatig het een en ander over leden besproken te worden. Buiten ZP om, dus. Waarschijnlijk -correct me if i'm wrong- ben ik ook besproken. ik schrijf hier al dik twee jaar en de ellende die ik in lange tijd over me heen heb grhad in priveleven draagt er nu aan bij dat ik hier oprecht even heel hard van ben geschrokken. Kijk; dat je iets leest en dat toevallig met je partner deelt, dat is 1 ding. Doe ik ook wel eens. Maar buiten zp om op een facebookpagina vragen naar popcorntopics, uitgebreid klagen over leden, ongegeneerd je mening uiten... Ik ben vroeger de grond in getrapt, zowel verbaal als fysiek gepest. Daardoor altijd bang voor wat anderen van of over me denken en vinden. Dit forum en het schrijven vanaf mijn bank hielp mij gedeeltelijk over die angst heen. En nu lees ik van een groepje... Het is de middelbare school all over again. Het is te TRIEST voor woorden dat MOEDERS een ander schijnbaar zó interressant vinden dat dit op zo een manoer uitgebuit moet worden. Ik heb fysieke aanwezige littekens van het getreiter en elke douchebeurt zie ik ze zitten. Hoe vaak de kinderen die mij treiterden en hun oiders ook werden aangesproken; er veranderde niets. en nu snap ik waarom. Zelf keihard van de toren blazen als je kind iets overkomt, maar als volwassen mens doe je zelf EXACT hetzelfde. Schijnbaar is men ook druk bezog met het vinden van een 'mol' die zich in het groepje bevind zodat ze die eruit kunnen mikken en weer verder kunnen gaan met het afzeiken van leden. Hoe oud was je ook al weer? Spontaan begrijp ik waarom sommigen hier van Nickname veranderen, of waarom men zich afmeld en ee half jaar later met nieuw profiel opnieuw aanmelden. Dit soort geintjes hebben er voor gezorgd dat ik op mijn 23e met traumatherapie en groepstherapie bezig ben. Zal zeker niet zeggen dat ik moeder Theresa ben, heb zelf genoeg onzinnige dingen uitgehaald. Echter was ik toen een jaar of 16 en zijn we hier over het algemeen een stuk ouder en volwassen. Om nog maar te zwijgen over een voorbeeldfunctie voor je eigen kinderen. En dan gebeurd er dus dit? DIT is wat volwassen vrouwen doen!? Jeetje, ik dacht dat IK onzeker was...... waarom dit topic? Omdat ik nooit iemand had die voor me opkwam. Bij deze weiger ik pertinent om aan de zijkant te staan en dit te zien gebeuren om vervolgens mijn schouders op te halen en te doen alsof mijn neus bloedt.
Jeetje wat een verhaal over je verleden zeg! Wat naar dat je daar dagelijk mee geconfronteerd wordt, sterkte! Kk heb ook iets gelezen over een FB groepje. Ik weet niet wat daar besproken wordt, hoef ik ook niet zo zeer te weten. Maar als het waar is dat ze daar mensen 'afzeiken' ben ik het helemaal met je eens.... Hoe kinderachtig is dat wel niet, en wat voor voorbeeld ben je dan..... Ik ken jou verder niet maar wil je een knuffel geven.....
Heel naar, ik begrijp je gevoel. Aangezien ik gewoon wel weet dat dit soort kinderachtige dingen gebeuren geef ik me nooit bloot op internet. Ik zal dus nooit een popcorn topic openen. Ik geef zo discreet mogelijk antwoord op vragen, zal zoveel mogelijk zorgen dat ik geen popcorn-persoon wordt. Ik zal, als ik jou was, je naam aanpassen en de volgende keren 3 keer nadenken voordat je iets privés plaatst. Want, helaas, gebeurt dat roddelen gewoon zo. Ik probeer me saai te houden op internet, is er ook weinig roddel materiaal, volgens mij weet maar een paar % van ZP iets van mij als ze mijn naam zien, ben een vrij saai personage haha
ik zat hetzelfde topic ook al te lezen vind het ook te triest voor woorden om te vragen om popcorntopics en over andere leden aan het roddelen zijn my god ! hoe oud ben je en dat noemen zich MOEDERS!
Over die fb pagina zat ik indd ook ff zo Verder over dit topic.. Vindt het echt achterbaks, scheinheilig en zeeeeeeeeeeeeer kinderachtig Snap niet dat dat gedaan wordt, we zijn hier allemaal volwassen hebben zelf bijna allemaal kinderen en wordt er zo gedaan Vindt het echt niet normaal hoor, lekker een ander de grond in trappen leuk he!!!!? Pff niet dus:x:x En ts vindt het heel vervelend voor je dat ook zoveel heb moeten meemaken, ben zelf ook genoeg gepest en op de basisschool bijna dodelijk gewurgd door een klasgenootje die mij altijd pestte Ik wil je even zeggen dat ik je een sterke meid vindt en dat het allemaal goed komt!
daar komen dan weer van diezelfde kinderen uit...die opgroeien tot afzeikmoeders Ach die moeten er ook zijn... Laat ze dat lekker in hun eigen clubje doen...vallen ze ons er ook lekker niet mee lastig.
I really don't care wat ze bespreken. Sneu alleen dat ze blijkbaar geen echt sociaal leven hebben. Om nou naast zp daar nog eens te gaan roddelen, nou dan heb je echt zwaar tijd te veel.
Kansloze mokkels, die waarschijnlijk een ontzettend schijtleven hebben en zichzelf beter willen laten voelen door anderen door het slijk te halen. Je hebt helemaal gelijk!
Ik ben het helemaal met je eens! Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar het gaat er wel om hoe je die ventileert. Ook zo'n topic gelezen en waarbij iemand h**r werd genoemd, te erg voor woorden! Laat iedereen lekker in zijn waarde zou ik zeggen. Niemand is perfect.
Nu niet iedereen over 1 kam scheren heh dames. Er zitten pakweg 71 leden op die pagina en er worden gelukkig ook geen afzeik-gerelateerde dingen besproken. Krijg er nu wel een beetje de *piep* van trouwens. Is het niet heel mijn tijdlijn wat hier vol mee staat, dan wel ZP. Damn you internet!
Goed.. ik ben dit gezeur spuugzat. Ik weet niet wie er verzonnen heeft dat we random leden aan het bashen zijn daar, maar het slaat werkelijk nergens op. Remember het bol punt com huisjes topic? Juustem, dat was de intentie van de groep. Nu hebben we een clubje wat leuke verhalen deelt, foto's van kindjes, vervelende privé verhalen die je hier niet wilt delen vanwege herkenning... Degene die ons groepje afdoet als roddelend zal wel jaloers zijn er niet bij te horen ofzo.. ik snap echt niet waarom je anders zulke verhalen de wereld in helpt.
Ik heb het idd ook gelezen, snapte er ook helemaal niks van. Ik ben niet zo interessant om over te kletsen denk ik, al wordt ik hier wel vaak aangevallen als ik mijn mening geef over bepaalde geloven en culturen dus ik zal wel bekend staan als racist ofzo... maja dat boeit me verder niet zo veel. ik hoop altijd dat eerlijkheid bij vele hoog in t vaandel staat, dit ben ik wel altijd of iemand t er nou wel of niet mee eens is.
Tsja en weet je, ik ken het clubje niet, dus zeker weten wat daar besproken wordt kunnen we natuurlijk ook niet.
Hier spreekt een kansloos mokkel. Die groep moet niet groter gemaakt worden dan het is. De groep is er voor de gezelligheid en om meer te bespreken dan hier op zp is toegestaan. Denk dan aan meer gevoelige kwesties. Er wordt echt niet iedere ochtend gedacht: goh, wie gaan we vandaag afzeiken? Nou ja, ik merkte het in het vorige topic al, het wordt groter gemaakt dan het is. Ts: ik vind het oprecht vervelend dat je je dit aantrekt. Niet doen, want dat is niet nodig.
Weet je wat het is, je hoort maar 1 kant van het verhaal en die kant wordt gelijk overgenomen als waarheid, zonder de andere kant van het verhaal te horen. Onze groep is opgericht in de tijd dat dat huisjesgedoe bij Bol aan de gang was. Sommigen hier vonden dat niet kunnen en de topics werden gesloten. Toen besloot ik een groep aan te maken zodat we hier niet telkens tegen het Beheer in zouden gaan (waarom is X gesloten, dit vind ik niet kunnen, ik ga weg, bladiebla, er was toen al veel gezeur tegenover het beheer. En ja, ik ben het ook verre van altijd met ze eens, maar ik ben hier graag, dus legde ik me daar bij neer en maakte de groep) Ook andere onderwerpen die hier niet besproken mogen worden (religie, politiek, 'klussen' en 'oefenen' bij de naam noemen, enz.) kwamen aan bod. Natuurlijk koelde het gedoe over die huisjes steeds meer af en begonnen we over steeds meer andere dingen te praten. Aangezien we allemaal van ZP afkomen, gaat het natuurlijk ook regelmatig over ZP en topics van hier. Soms zijn dat inderdaad popcorntopics, maar in die topics zie ik niet-leden ook vaak genoeg hard roepen dat ze er alvast een klapstoeltje, cola en wat hun maag ook blieft bijpakken. En ja, ook leden komen dan soms voorbij. Echter is dat heus niet altijd negatief, vaak is het juist 'ik vind haar altijd zo begrijpend reageren' e.d. Maar nu wordt natuurlijk alleen de negatieve kant belicht, want he, dat is lachen, lekker rellen op ZP en anderen een slechte naam geven omdat er iets gezegd is wat iemand niet blieft. i.p.v. naar 1 van de beheerders van de groep te sturen dat ze het niet vindt kunnen, of zelfs me erop te wijzen dat het de verkeerde kant opgaat, begint ze met screenshots rond te strooien die natuurlijk net de berichten die van niet-aardige aard zijn, wat vervolgens in zoveel mogelijk topics in zo weinig mogelijk tijd aan bod komt, want hee, net goed, lekker puh, enzo. Van hoe het er gister (en eergister) aan toe ging, waren heel veel leden van hier die zo deden, geen lid van onze groep. Een aantal wel, tuurlijk. Ga ik ook niet goedpraten of over liegen, waarom zou ik. Echter is een privegroep niet voor niets een privegroep, die heb ik opgericht zodat er hier minder gezeik zou zijn, maar tada, kijk eens hoeveel gezeik er nu is. Ik ben er in ieder geval flink klaar mee en betwijfel of ik die groep nog zal laten bestaan, of 'm maar gewoon ophef. Want in dit soort beschuldigingen heb ik echt geen trek. Danku.
Waar bezeer jij het op dat het kansloze mokkels zijn? Er is hier 1 formulid die niet meer bij ons clubje hoort aangezien zij wel andere mensen afzeek die dit nu heel de tijd op ZP loopt te verkondigen. Hoe kansloos ben je als je dit klakkeloos aanneemt?