Hulp gevraagd, Disneyland Parijs eigen vervoer met hotel

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door koter, 2 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    hoi allemaal
    Hier een absolute leek qua Disneyland, zelf ooit 1x geweest ;)
    Dit zijn volgens mij de hotels waar een pendelbus vanaf gaat.. zie onder..
    Waar vind ik de beste deals voor hotel + tickets met eigen vervoer?
    Welke tips hebben jullie?
    Je zou me er enorm mee helpen, zie door de bomen van verschillende sites het bos niet meer ;)

Disneyland Hotel
    Disney's Hotel New York
    Disney's New Port Bay club
    Disney's Sequoia Lodge
    Disney's Hotel Cheyenne
    Disney's Hotel Santa Fe
    Disney' Davy Crockett Ranch

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik begrijp je vraag niet helemaal, bedoel je eigen vervoer vanaf het hotel naar het park?

3. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Alleen hotel op Disneyland met tickets voor beide parken
    We komen met eigen vervoer (auto) naar Disney..

4. Ik zou gewoon boeken op de Disneylandparijs site (eventueel even checken op .be, .de of .fr voor een betere deal)

Hieronder zie je nog een aantal hotels waarbij staat aangegeven of ze wel/geen pendel hebben:
    https://www.disneylandparis.com/nl-nl/hotels/

Davy crocket heeft bijv geen pendel service.

5. queen712

queen712 Lid

21 sep 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    wij zijn vaker geweest, onder andere via cenotravel.nl bij B&B budgethotel. Prima hotel, vanuit het hotel gaan er ook bussen naar disney. Je kunt het evt direct met disneytickets boeken. Ook zijn we 2 x naar village nature paris (centerparcs bij disney) geweest. Ook heel leuk. Het is wel een stuk prijziger maar het is het wel waard. Vlakbij disney (ongeveer 5 min rijden) heb je ook nog een heel groot winkelcentrum + outlet (val d'europe). Ook een aanrader.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij boekte eigenlijk altijd gewoon via de disneyland parijs site... wat wij nog wél eens deden was een goedkoop hotelletje in de buurt pakken, voor de dag ervoor. Dan konden we er rustig naartoe rijden - en dan de volgende ochtend om 10.00 uur fit het park gelijk in.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Dikgedrukte parken zijn zo dichtbij dat net een pendel bus gaan niet de moeite is. Lopend heel goed te doen. Laatste keer zaten wij in sequoia lodge, wij vinden het een fijn en gezellig hotel.

Verder raad ik voor de eerste keer absoluut aan om op het park te zitten en 3 dagen de tijd te nemen. Als het kan buiten de vakanties. Ontbijt zou ik er niet bij boeken, op het park genoeg te halen.

Wij boeken altijd via hun website zelf.

Wij gaan altijd vroeg in de ochtend heen en dan tussendoor even terug naar het hotel om te rusten.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De bovenste vier van je rijtje liggen direct rondom het meer bij de ingang van Disney. Je gaat dan niet met de pendelbus maar gewoon lopend het park in.

De onderste drie liggen op 1 tot 1,5 km van de ingang. Dat kan je lopen, maar een pendelbus is handiger.

Alle parken op je lijstje kun je met je eigen auto naar toe. Maar je gebruikt je auto daarna niet on naar de ingang van het park te rijden. De parkeerplaats van het park is verder weg dan de hotels.

Je kan ook op Google Maps kijken, looproutes naar de ingang bekijken en met streetview een indruk krijgen.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Je kan ook nog kijken naar de partnerhotels (oa Magic Circus, Dream Castle), niet van Disneyland zelf, maar doorgaans daarom wel wat goedkoper én bieden ook pendelbussen.

10. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Alleen voor de Davy Crockett ranch moet je nog vervoer hebben, de andere hotels zijn op loopafstand van het park. Dat wil zeggen, is nog wel een kwartiertje lopen, maar alles liever dan in die verschrikkelijke pendelbus gaan zitten.
    Ik boek altijd via de Disneyland website zelf. Fijn in termijnen betalen en je kan tot 7 dagen voor aankomst nog wijzigen of annuleren. Santa Fe en Cheyenne zijn meestal de goedkoopste hotels, hiervan vind ik Cheyenne het leukst.

Sado vindt dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Als je al kan zitten:roflmao::roflmao:

Lafayette vindt dit leuk.
  12. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Enkel voor davy crocket zou ik een pendelbus pakken. Voor de overige hotels die je noemt kan je gewoon aanlopen.

De hotels die je hebt genoemd zijn van disney zelf en die kan je het beste boeken via disneylandparis.com

De partner hotels hebben tevens pendel bussen en zijn over het algemeen goedkoper.
    Deze zijn niet aan te lopen.
    Oad.nl en prijsvrij bied deze hotels aan.

Persoonlijk heb ik een enorm afkeer aan davy crocket. Het is allemaal al duur zat en vind davy crocket echt afzien.
    Ik hoef geen chique hotel maar een normale kamer is wel gewenst.

Cheyenne en santa fe zijn goedkoper maar prima te doen.

Wij gaan in november voor het eerst met onze zoon!

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Die is er niet :) DCR kan je alleen met eigen auto heen.

IkbenTess en hibiscusje vinden dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Buiten dat is het gewoon prettig op op loopafstand van het park te zitten, vooral met kinderen om even te rusten in de middag ofzo. Maar voor ons zelf ook, om eind van de middag weer optimaal te kunnen genieten.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    O en ik raad aan als je budget het toelaat ergens te reserveren om te eten. Wat een verschrikking is het om in de avond ergens eten te halen in bijv Disney Village, alles is zooo druk.

Sado vindt dit leuk.
  16. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ohhh kan je nagaan dat kan ik me niet eens meer herinneren! Alleen dat ik het verschrikkelijk vond

Sado vindt dit leuk.
  17. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Vind ik ook, en ze bakken er ook werkelijk niks van bij de fastfood tentjes in en bij Disneyland. Langzaam, koud en duur zijn de frietjes en hotdogs. Zoveel fijner en lekkerder om even te zitten bij een table service of buffet restaurant. Maar wel reserveren ja!

18. mvEenC

mvEenC Lid

24 nov 2013
    65
    10
    8
    Wij zijn afgelopen voorjaar ook voor het eerst geweest. Met behulp van tips via onder andere deze site. Ook op het forum van Disney staat veel nuttige info.
    Wij zijn uiteindelijk in de tweede week van de meivakantie gegaan, dit was het interessantst kwa prijs. Wat hierboven staat klopt, de hotels zijn op loopafstand maar bij de twee verste vonden wij de bus fijn omdat je al moe bent van het park. Wij hadden wel geluk dat het bij ons niet al te druk was. Niet bij de bussen, niet bij de attracties en ook niet bij de restaurants.
    Wij zijn 3 dagen, 2 nachten gegaan. En op advies van anderen hier de dag ervoor al naar een pension in de buurt gegaan en die avond al ingecheckt in het park. Zo konden we op de eerste ochtend al vroeg naar het hotel, daar parkeren en met de bus naar het park en gebruik maken van het rustige uurtje.
    Na de derde dag zijn we ook weer naar dat pension gegaan zodat we de volgende dag uitgerust naar huis konden rijden.
    Wij hadden wel ontbijt. Eerst om half 9 even een uur naar het park om in de favoriete attracties te gaan , dan weer terug om rustig te eten en daarna weer de drukte in. Is ons prima bevallen op deze manier.

MyrtheMyr vindt dit leuk.
  19. MyrtheMyr

MyrtheMyr Lid

23 nov 2012
    72
    43
    18
    Ik lees even mee. Wij zijn van plan om in de komende meivakantie naar Disney te gaan. Ik las ergens dat je je Disney-tickets pas in de ochtend in je hotel kunt ophalen, maar ik lees in de post van mvEenC dat je wel de avond van tevoren de tickets al kunt halen? Wij willen ook twee nachten in een Disneyhotel boeken en dan een nacht voorafgaand en de nacht erna een hotel in de buurt boeken. Het lijkt me fijn als de de tickets dan op de avond voor je eerste Disney dag al kunt halen, zodat je in de ochtend dat niet ook niet allemaal voor half 9 hoeft te regelen. Lijkt me zo stressvol.
    @mvEenC Wat zijn jouw ervaringen? Kregen jullie de tickets dus gewoon een avond van tevoren mee?

Deel Deze Pagina