We krijgen over een aantal maanden een kitten en ik vroeg me af hoe ik dit aan moet pakken mat voeren. Onze hond krijgt standaard 's ochtends eten en 's avonds. Mensen met katten hebben meestal standaard gewoon ergens een bak staan waar ze dan de hele dag kunnen eten, dit is bij ons niet mogelijk omdat de hond dan alles op eet . Zijn er mensen die dit ook hebben en weten hoe je dit oplost? Kan je een kat bijvoorbeeld ook een aantal keer wat geven ipv dat het altijd bereikbaar is? Hoger zetten zal moeilijk gaan.. Of het moet echt op de eettafel of het aanrecht maar dat vind ik niet zo fris.
Mou wij hebben dat probleem met onze katten, een kat eet alles op dus ook het voer van de andere kat. Hierdoor moeten we dus de katten verspreid op een dag eten geven. Gaat goed. En katten hoeven echt niet de hele dag een voerbalkje klaar hebben staan hoor het is alleen makkelijker
Mijn hond en kat krijgen tegelijk eten eten geven is ook beter voor het 'binden' heb ik ooit gelezen.
Ik heb twee hondjes en een kat die leven prima samen.. zijn met elkaar opgegroeid. Ik heb de bak van de kat op de wasmachine staan waar dus dag en nacht brokjes in zitten.
Ok, bedankt . Dan zal de kat inderdaad maar moeten wennen aan twee maaltijden per dag. In het begin wel wat vaker als kitten. Eten ze het bij jullie dan ook automatisch allemaal op? Want wat als de kat het half laat staan?
Hier ook een hond en een kat. De hond aangeleerd dat hij niet bij het bakje met voer van de kat mag. En dat weet 'ie dondersgoed: uit het bakje eten doet 'ie niet, maar alles wat er naast wordt geknoeid, wordt vakkundig opgeruimd. Hartstikke handig. Dus ik zeg: duidelijk maken dat de hond er niet bij mag, dan kan het voer blijven staan (onze kat eet ook niet in één keer alles op, dus hoef er nu ook niet om te denken het weg te zetten).
nee hoor blijft gewoon staan valt er niet af of iets dergelijks.. heb dit al jaren zo en er is nog nooit een bakje afgevallen tijdens het wassen.
Inderdaad. Misschien op een plek zetten waar de kat wel mag komen, maar de hond niet? Onze katten, ze zijn helaas overleden, hadden altijd een bakje droogvoer/brokjes tot hun beschikking, alsmede een bakje water.
Wij kregn voor ons kitten de tip om een "vreetschuur" te maken omdat we al 2 grote katten hadden die ook graag de kittenbrokjes lustten. Je neem een grote doos, zet die op de kop en maakt er een gat is wat precies groot genoeg is voor het kitten om doorheen te kruipen. Het gat kun je later als het nodig is wat groter maken. Wij hebben destijds wel een flap van de doos onder de kast geschoven zodat de doos ee beetje vast stond. Het werkte hier super!
Hier krijgt de kat op dezelfde tijden als de hond eten. Sóchtends brok sávonds vlees. Als kitten zijnde niet natuurlijk want dan hebben ze meer voeding nodig dus dan even apart zetten.
Is het niet een idee om een bakje brokjes op de krabpaal neer te zetten? Of inderdaad boven ergens ala de hond niet boven komt.
Let je ook ff op de kattentoilet die ene hond van mij vond ik vaak lekker kauwend op een kattendrolletje, kattevoer staat hier in de keuken en de honden willen weleens een brokje pikken
Hahahahahaha! Oh goedemorgen! Nou het is voor katten ook niet slecht om op vaste tijden eten te krijgen hoor. Wij doen dat ook met onze poes, aangezien onze poes ook een dikke pannekoek is geworden omdat ze een tijdje bij het vakantiepark hier in de buurt heeft lopen bietsen voor eten. Nu zit ze op "dieet" en kregen wij aangeraden om haar op vaste tijden eten te geven. Meestal is dat sochtens, en savonds ook nog een keer. Ik weet heel eerlijk gezegd niet hoe dat zou gaan in de zomer hoor, want dan is ze meestal snachts buiten. Maar zou je het bakje niet op een hoge plaats neer kunnen zetten? of op de trap bv?
Bedankt voor de tips iedereen! We hebben helaas een appartement dus boven zetten gaat niet lukken . De doos was ook wel een idee geweest als onze hond niet zo een papier/karton liefhebber was, haha. Alles wat op de grond staat gaat hij lekker aan knabbelen . Waarschijnlijk is het idee van op de wasmachine dan het beste. Eettafel en aanrecht zijn ook hoger maar vind ik niet fris, en op de krabpaal lijkt me een beetje eng als de kat er een keer op springt ofzo. Dus waarschijnlijk dan op de wasmachine met een antislip matje er onder . -En ik zal in de gaten houden of hij van de drolletjes af gaat blijven, ik hoop maar voor hem van wel, haha.