Heb ik alle kleertjes een beetje voor de eerste weken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Saartje123, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden,

Ik vind het best moeilijk om te bepalen of ik genoeg kleertjes in huis heb. Ik zou het zonde vinden als ik veel te veel heb en wat dus na 1x dragen in de kast zou verdwijnen, maar aan de andere kant ben ik weer bang dat ik te weinig zal hebben. Best moeilijk zo bij een eerste kindje, vandaar dat ik deze topic geopend heb.

Ik wil graag weten of ik nog iets (qua kleertjes) erbij moet halen of dat ik genoeg heb voor de eerste weken met ons prinsje.

Het volgende heb ik in huis:

maat 50
    1x pakje
    1x rompertje (hemdje)
    1x overslagrompertje korte mouw
    1x overslagrompertje lange mouw
    1x truitje
    1x broekje

maat 50/56
    2x rompertje (hemdje)
    1x rompertje korte mouw
    1x rompertje lange mouw

maat 56
    2x rompertje korte mouw
    3x truitje
    1x broekje
    1x sokbroekje

maat 62
    3x rompertjes korte mouw
    2x truitje
    1x broekje

overige
    3x mutsje
    6x sokjes (0 t/m 6mnd)

Laat het mij weten als ik iets vergeten ben of te weinig heb!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou meer rompertjes in maat 56 kopen. Volgens mij kun je wel 5 a 6 aan in een week.

En nog een paar truitjes. 2 ongeveer.

Verder krijg je natuurlijk ook heel veel.

3. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt bosi!

Haha ja we hebben beide een grote familie, dus gekozen voor 1 groot babyfeestje, in plaats van maandenlang kraambezoek dat langs komt. Maar ik verwacht alleen kleertjes van maat 62 plus groter van hen.

Vandaar dat ik de kleertjes voor de eerste weekjes zelf in orde wil hebben.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou inderdaad wat meer rompers in maat 56 halen. En wat meer setjes in maat 56. Als hij daar niet meteen in past, past hij er daarna wel in. Maar Eva paste sowieso niet in maat 50 dus dan heb je al wel aardig wat setjes nodig in maat 56, als je niet elke dag wil wassen.

5. mama84

mama84 Lid

9 feb 2010
    42
    0
    0
    Verpleegkundige
    Omgeving Rotterdam
    Hoi,

Ik zou ook in maat 56 meer halen.. het pakje van na de bevalling is vaak al snel erg vies. die kleine hummeltjes zijn vaak ook nog misselijk na de bevalling waardoor de voeding makkelijk weer naar bovenkomt. het is dan heel fijn als je hem de eerste dagen gewoon kan verkleden zonder dat je jezelf druk hoeft te maken over de was:) vooral rompertjes en boxpakjes zijn de eerste dagen/weken ideaal. boxpakjes zag ik nog niet tussen je lijstje staan maar hierin blijven ze lekker warm en vaak zijn ze ook erg makkelijk met aan en uitkleden:)
    Succes met je uitzet!!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Boxpakjes vind ik juist vreselijk, vooral met aan en uitkleden en verschonen ;) Die van Eva destijds zijn nu voor haar pop :)

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou zeker er nog broekjes bijhalen in maat 56, je hebt er nu maar 2.

Ik zou er voor zorgen dat je voor 6 of 7 dagen kleertjes hebt.
    Dus voor elke dag 1 setje, rompertje, broekje, truitje, sokjes.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het is best weinig (erg he om dat te moeten horen ;) , moet je weer gaan shoppen :)
    Met spugen, langs de luier plassen/poepen, etc. zit je echt wel op een setje per dag wat nodig is. De eerste week wast de kraamhulp wel, maar daar zit je zelf niet op te wachten als die weg is. Ik zou dus zeker nog wat bijhalen. Vooral maatje 56.

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn zoontje heeft de eerste 2 weken in maat 50 gezeten en daarvoor had ik dus echt meer nodig dan wat jij nu hebt staan. Zelf had ik het ook niet en mijn man is toen gaan bijhalen.
    Ik zou inderdaad van alles wel wat meer bijhalen. Ik heb in elke maat denk ik 4 setjes gehad en 6 rompers (als het niet meer was)

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hey meiden, bedankt voor jullie advies.

Dat ik iets meer moet kopen vind ik niet erg. Ik vind het echt heerlijk om tussen die mini kleertjes te neuzen hihi. Alleen ik was bang dat ik teveel ging kopen, want als ik mijzelf volg dan koop ik heel die winkels leeg.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je bang bent teveel te kopen, dan zou ik dus nog wat in maat 56 halen, want dat passen ze in principe altijd wel een paar maanden. Als je het niet te duur maakt, is het ook niet zo zonde als het niet veel gedragen wordt ;). Maat 50 zou ik persoonlijk dus niet extra bij halen, maar goed, hier paste Eva er dus ook niet in en haar zusje waarschijnlijk ook niet.

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb helemaal niet zoveel... verwacht wel veel te krijgen, en ben van plan de oma's gelijk op kleine maatje kleding jacht te sturen, in kleurtjes!! wij weten namelijk niet wat het word, en heb dus 2 setjes kleine kleertjes en een paar maatjes 62, heb denk ik wel genoeg rompertjes, en anders kunnen die ook zo weer bijgehaald worden :)

13. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had wel 20 rompers in maat 50/56 ik vond het ideaal, want met spuitluiers zijn ze zo goor.

Ik had wel aardig wat setjes in maat 56, maar hij zat met 3 weken al in maat 62. Dus er zijn dingen bij geweest die hij amper heeft aan gehad.
    En het is ook zo bijgehaald, maar ik zou er wel rekening mee houden dat je je wasmachine ook niet aanzet voor een paar van die poppenkleertjes ;).

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Het ligt er maar net aan hoe groot je kindje is, hoe lang je iets nodig hebt en hoeveel je dus moet hebben.
    Mijn mannetje was niet heel groot (50cm en 3240 gram) en heb dus wel maat 50 nodig gehad. En hij zat met 2,5 pas in 62.
    En hoeveel je ook hebt liggen...als je beebje er eenmaal is, koop je nog meer bij (deed ik wel iig :D)

15. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik had ook een paar setjes van die kleine slofjes (tricot) van de Hema. Ik vond die fijner als sokjes, die trappen ze toch heel vaak uit. De slofjes hebben een elastieken boordje en die blijven beter zitten.
    Boxpakjes vond ik niets. De beentjes van die pakjes zijn vaak te lang voor kleine baby's. Ze trekken ook nog vaak hun beentjes op en dan heb je van die lege benen bungelen.

16. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt voor de reacties dames!

17. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb er 2 boxpakjes, 5 rompertjes lange mouw en 2 korte mouw en 2 broekjes tot nu toe bijgekocht!

Ik denk dat ik nu alleen nog een broekje of 2 erbij moet kopen....

Groetjes!

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik koop helemaal niks in maat 50.

ik denk dat 7 rompertjes in maat 56 en 7 kledingsetjes in maat 56 een mooi aantal is. Je kunt natuurlijk ook dagelijks een wasje draaien. Mijn dochter heeft maat 56 overigens geen maanden aangehad hoor, die zat met 8 weken al in 62.
    Ik zorg dus ook wel dat ik al wat in 62 heb, dan hoef ik niet meteen te gaan shoppen.

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    ik heb zeker wel 20 rompers in mt 50/56 en moet zeggen dat zijn er teveel maar het zijn allemaal verschillende en je hebt altijd voorkeur voor bepaalde modellen.
    Mijn zoontje kan nog steeds maat 50 aan en spuugt helaas erg veel dus ik moet hem regelmatig omkleden maar meer kleertjes zijn zo gehaald hoor!! ik denk dat ik ongeveer 7 setjes maat 50 heb en 9 50/56 en dan nog wat losse broekjes (witte van de hema, ideaal!!) en losse T-shirtjes.

Groetjes Luna

Deel Deze Pagina