Hallo, Ik wil ons dochtertje graag vernoemen naar onze zussen. Onze kindjes zijn vernoemd naar onze ouders dus nu dan onze zussen. In totaal 3 namen, en het liefste zou ik zien dat het 2 namen worden. Maar is dat mogelijk? Wat zouden jullie hiervan maken? Wilhelmina Jessica Claudia Alvast bedankt!
Wilhelmina / Jessica / Claudia Even wat namen gecombineerd tot: Jasmina / Jessmina / Jesslina / Jaslina / Jessie-May / Minca (Wilhelmina&Jessica) Claudina / Clarina / Mindy (Wilhelmina&Claudia) Cisca / Clarice of Clarissa (Jessica&Claudia) Nog eens verder denken hihi
Ik zou gewoon 3 namen geven, wat is het probleem? Het wordt wel erg gezocht zo. Je zou inderdaad voor Jessmina Claudia kunnen gaan (daarvan is nog duidelijk waar het vandaan komt), maar bedenk dat je altijd haat en nijd zal krijgen: jullie namen zijn gecombineerd, maar jouw naam mocht apart! En naar welke zus wordt de roepnaam? Want die is ook specialer dan de andere 2. Wordt Wilhelmina ook echt zo genoemd? Of heeft zij een roepnaam?
Nee Wilhelmina word Wilma genoemd, het ging/gaat mij echt om hun voornaam. De 1e naam voor onze dochter heeft nog niets met vernoemen te maken, echt een eigen naam Onze (oudste) dochter heet: D............. (naam moeder) (naam schoonmoeder) Onze zoon heet: K.............. (naam vader) (naam schoonvader) Zodoende ook dat het ons het mooiste lijkt om ook onze (tweede) dochter 2 namen mee te geven. Al heb ik ook geopperd om haar inderdaad 3 namen mee te geven. Dus dat ze in principe 4 voorletters krijgt, ipv de 3 voorletters die haar grote zus en broer hebben. Maar daar krijg ik mijn man niet in mee Wel al een aantal namen die hier genoemd zijn op het lijstje geschreven voor als mijn man vanavond thuis komt! Dank jullie wel!
OK, als je alle 3 zussen apart vernoemt, krijgt je kind 4 namen en dat is wat veel, dat snap ik. Ook speelt gelukkig het roepnaamdilemma (wie?) niet. Moet zeggen dat vooral Claudia lastig te combineren is. Je zou als tussenoplossing Jessica-Claudia Wilhelmina kunnen doen, dan heb je toch maar 3 voorletters met de roepnaam ervoor. (Of Claudia-Jessica natuurlijk).
Wilhelmina Jessica Claudia Jessamine (en dan nog een naam naar Claudia vernoemend) Diana (en dan nog een naam naar Jessica vernoemend) Jemma (en dan nog een naam naar Claudia) Poeh vind het moeilijk!
Oh ik vind dit altijd leuk om te doen Wilhelmina Jessica Claudia = Amelie Wilhelmina Jessica (maar de letters zitten ook in Claudia) = Nica Andere opties Jasmine Leah Wilhelina = Lina of Elina, Leah Wilhelmina Jessica Claudia = Aimée of Celine Jessica Claudia = Jade Elisa Alicia Alissa Jessica = Isa Claudia = Lucia, Alia