Hallo dames, Mijn meisje is nu ruim 4 weken en ik geef bv op verzoek. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niets liever wil (blijven) doen, maar ik vind het heel erg zwaar worden. Ik heb nog een zoontje van 10 jaar en daardoor wil ik heel graag iets van een ritme in de voedingen krijgen (i.v.m naar school brengen en halen). Op dit moment zit er geen ritme in en ik krijg het er op geen enkele manier in , ik weet niet wat ik verkeerd doe en hoop dat iemand tips / adviezen voor me heeft. Probeer om de 2,5 / 3 uur aan te houden, maar soms komt ze al na een uur, soms na 1,5 uur, soms na 2 uur enz enz. Heel soms haalt ze de 3 uur ertussen wel, maar dat is meer uitzondering dan regel. Vaak doe ik de hele dag niks anders dan voeden voeden & nog een beetje voeden (en dan heb ik t niet over de regeldagen). Als ik niet nog een zoontje had en een huishouden zou ik haar lekker der gang laten gaan en laten drinken en sabbelen wanneer en hoelang ze wilt, maar het is geen doen meer, als ze eerder wakker schiet is ook het enige wat ze wilt de borst en dan is t ritme (wat er eigenlijk toch al niet is) weer naar de knoppen. En hoe doen jullie t met al schoolgaande kids ,we moeten s 'ochtends om 08.15 weg en soms besluit madame dat ze om 08.00 weer even wilt drinken, dan red ik t dus allemaal niet meer, maar wil ook niet het hele eind met een verdrietige baby naar school lopen. Hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen en anders volgende week maar even contact opnemen met een lactatiekundige. Bedankt alvast !
Best ingewikkeld he, schoolgaand kind en pasgeboren baby. Helaas is het echt te veel gevraagd om een baby zo jong al in een ritme te stoppen. Juist door haar ritme aan te houden,ben je verzekerd van een solide productie later. Het is te snel om al op de klok te gaan voeden. Echter, ik herken natuurlijk wel het probleem met het naar school moeten brengen van oudere kinderen. Daarom plande ik in de ochtend altijd een voeding op mijn verzoek in. De wekker ging hier door de week om 06.45. Dan maakte ik baby wakker, en gaf een voeding. De ene keer was er minder honger dan de andere keer, omdat er bijvoorbeeld om 04.30 nog een nachtvoeding was geweest. Maar zo zorgde ik er voor dat het buikje altijd gevuld was. Verder vond ik dit ook handig,omdat er uiteindelijk natuurlijk weer gewerkt moest worden. Ook toen was de 1e ochtendvoeding op mijn verzoek,zodat ik niet met knoeperds van boobies richting werk ging. En voor alle duidelijkheid, jij doet helemaal niets verkeerd! Sommige kindjes komen al heel snel in een ritme terecht (uit eigen beweging), en andere doen daar langer over. Is ook niet per se een borstvoedingsding. Ook met de fles kan je op verzoek voeden. Door die keiharde schema's die ons voorgegeschoteld worden, lijkt het wel alsof dat normaal is. Maar dat is het natuurlijk niet, als het niet bij je kindje past, die eerste tijd. Om de 2 uur drinken, is voor een baby van 4 weken volkomen normaal. Alles tussen 8-12 voedingen is op deze leeftijd helemaal prima.
Bedankt voor je lieve reactie ! Fijn om te horen dat het niet zozeer aan mij ligt 😊 Dus het is normaal dat ik zoveel aan het voeden ben ? Op het cb zeiden ze dat ik veelste veel voed, dat ik naar minimaal 2 uur ertussen moet gaan en als ze huilt, jammer dan en dat als ze 3 mnd oud is ik nog maar 5 voedingen mag geven. Nou daar schrok ik van, ik zit nu soms wel aan de 12/13 x aanleggen op een dag ... Maar ben sowieso geen cb fan hoor, gaat meestal ene oor in en andere weer uit. Oh en ga t zeker op die manier proberen in de ochtenden als de school weer begint , klinkt logisch 👍 😉
Welkom in de wereld van professionals die geen ene snars van borstvoeding afweten maar wel pretenderen die kennis in huis te hebben. Je komt ze overal tegen: huisartsen, cb artsen en verpleegkundigen, verloskundigen en kraamhulpen. Baby's zijn net mensen.. Hier had ik 1 baby die graag een snack nam (oftewel vaak kleine slokjes) 1 baby volgde heel snel een zelf gemaakt schema 1 baby was een soort van zuigmonster,die tankte zich totaal vol en ging dan volledig knock out. Natuurlijk kan je op een gegeven moment best een beetje gaan sturen. Maar das nu nog te vroeg. Gewoon zeggen dat je op verzoek wil voeden
Ik voedde op verzoek maar de oudste naar school moest brengen/ halen of als ik weg moest voedde ik ook wel op mijn verzoek. Misschien kan je het zo plannen dat je bijvoorbeeld een half uurtje voordat je weg moet nog even op jou verzoek voed, dan is de kans kleiner dat je met een verdrietige baby op stap moet. Er komt vanzelf ritme in maar dat dat er nu nog niet is is heel normaal op deze leeftijd. En 12/ 13 voedingen zijn heel normaal op deze leeftijd.
Je doet het prima hoor! Geef het even. Soort investeren in de toekomst. Wat anderen zeggen even op jouw verzoek voeden voor vertrek. Je kunt altijd op school een hoekje zoeken in nood of thuis verder voeden. Hier ook altijd op mijn verzoek voor het werk. Maakte ze dan om 7.00 uur wakker en ging om 7.30 weg. Alle beetjes helpen.
Haha ja ik vroeg de kinderarts ook nog iets anders erover en toen zei ze ; Uhh dat kan je beter aan iemand anders vragen, daar heb ik niet zoveel verstand van. Ik dacht ; ja oh wow, nu neem ik de rest ook niet meer van je aan haha Maar idd, je merk heel erg dat ze allemaal wel hun "adviezen" en "tips" klaar hebben alsof ze er jarenlang voor gestudeerd hebben of ze willen je gewoon heel snel de fles aansmeren, lekker makkelijk, vind ik ook zo hatelijk ... Maar bedankt voor je adviezen hoor, heel fijn !
Bedankt dames, super ! Hier heb ik echt wat aan En als ze ligt te slapen als ik zoontje moet halen , toch maar even wekken voor wat te snacken zodat ze niet onderweg gaat komen ?
Misschien is voeden in een draagdoek iets om te leren voor je? Jij hebt je handen vrij en je kindje is lekker bij je en kan drinken wat ze wil
Je baby en lichaam zijn momenteel nog druk bezig met afstemmen van de productie. Wat ik deed was een half uur voor ik de deur uit moest even voeden dus zelf aanbieden. Hier kwam er na ongeveer 8 weken wat meer ritme in. Voeden, luier verschonen, knuffelen en slapen, telkens dezelfde volgorde. Geloof mij er komt echt vanzelf weer wat adem ruimte, begin is pittig en heb je inderdaad idee dat je alleen nog maar aan het voeden bent, maar dat veranderd echt.
Thanx ladies voor t meedenken en jullie ervaring ! Voel meteen een stuk minder druk en t gevoel het niet goed te doen. We gaan gewoon lekker verder zo en genieten van de bv momentjes !