Heb een vraag. Vanavond ontdekten wij een aantal blaasjes bij de jongste die eruit zien als waterpokken. Vooral rond het vaginagebied zitten ze. Ze is niet echt ziek geweest ofzo, ja iets verkouden en de oudste ook. Maar bij de oudste hebben we nog niks gezien? Zou het doorzetten en echt waterpokken zijn? Hoe snel weten we het zeker?
snel genoeg, de blaasjes vermenigvuldigen zich snel genoeg als het waterpokken zijn. En het kan best zijn dat er een paar dagen tussen zit voor je peuter ze krijgt hoor.
waterpokken begint met verkoudheid en de lies is een echte bekende plek om te starten. Bij ons hebben de kinderen het NA elkaar gehad. Er zat 3 weken tussen de datum dat ik het bij de jongste kon zien en de datum waarop het bij de oudste te zien was.
kan het geen schimmeltje zijn? Dat kunnen ook van die akelige blaasjes zijn? Hier nog geen waterpokken gehad, ondanks dat het halve kdv van de oudste het wel gehad heeft...
Mijn jongste heeft de waterpokken rond de 6-7 maanden gehad, niet heel veel. De oudste heeft toen overgeslagen. Daarna is hij nog een aantal keer met de waterpokken in aanraking geweest, maar ze ook niet gekregen tot afgelopen zomer. Toen zat hij in de eerste week van de zomervakantie in een dag van top tot teen onder. Mijn jongste heeft ze toen niet nog eens gehad en heeft dus blijkbaar genoeg weerstand opgebouwd. Maar het hoeft dus niet zo te zijn dat de oudste ze overneemt van de jongste.
Hee, bedankt voor de reacties. Athina, schimmels heb ik zelf vaak gehad en herken ik wel...ziet er anders uit. Dit zijn echt soort blaartjes met vocht op een rood vlekje. De blaasjes op de romp zijn iets groter maar niet veel meer. En die in het luiergebied ook niet. Heb wel een dot blaasjes ontdekt op haar hoofdje, en op haar ooglid is er ook een bijgekomen die nog groeit. Ze zijn idd allebei verkouden, de oudste ziet er ook pips uit en voelde wat warm. De jongste heeft verhoging dus het zal wel raak zijn. Wel vreemd dat er bij jullie ook een tijd tussen zat.... het is toch retebesmettelijk? Dus je zou verwachten dat als ze allebei op dezelfde plek besmet zijn de binnen de incubatietijd ziek worden.... We wachten maar af....
Ook al is het enorm besmettelijk. Mijn oudste dochter kreeg ze 3 maanden geleden. En mijn zoontje pas een week geleden. En dat terwijl ze geknuffels hebben bij elkaar op de kamer slapen en uit dezelfde beker hebben gedronken. Dus ik weet niet hoe het komt dat het en heel besmettelijk is maar ze het soms toch niet krijgen.
Nou, t is raak hoor. Ze zit er al aardig onder. Maar ze lijkt helemaal geen last te hebben (gelukkig!). Nu afwachten of de oudste het krijgt, ergens in de komende tijd.
De waterpokken van mijn dochter begonnen precies hetzelfde. Ik dacht eerst dat het luieruitslag was maar het waren een dag later echt blaasjes. Ze heeft er trouwens erg veel last van gehad, maar ik hoor vaker dat ze er bijna geen last van hebben. Ik hoop dat het snel weer over is.
Het duurt meestal een week of 2 voordat je kunt zien of je andere kindje(s) ook waterpokken hebben, heeft met de incubatietijd van de ziekte te maken. Hier kreeg de oudste het, en 2 weken later zijn zusje.
Vandaag heeft ze veel geslapen. Beetje gemopperd overdag, en ze wil met haar gezichtje wat schuren. De grootste blaasjes zitten tussen dr haren op dr hoofdje. Er zijn er al heel wat bijgekomen! De oudste had ook verhoging vanavond (en was heel de dag strontvervelend, ook vaak aanwijzing voor ziek worden), en we denken 2 blaasjes gezien te hebben bij haar. Als het zo is, zijn ze morgen weer wat groter. En ze heeft ook de uitslag die de eerste ook had in het luiergebied. We kunnen het maar gehad hebben toch?
Inderdaad! Wij zijn een paar weken 'bezig' geweest maar nu hebben ze het alletwee flink gehad en zijn we er klaar mee. Het is vooral gewoon een beetje sneu voor ze. Goed op het krabben letten.. littekens zijn zo gevormd!
Herkenbaar. Bij ons kreeg jongste ze ook als eerste. Ze was pas 4 maanden oud! Een week later was oudste aan de beurt. Blijkbaar was zij wel de besmettingsbron, maar liep zij het als eerste op. Overigens had oudste véél meer blaasjes dan jongste en hij had er veel meer last/jeuk van. Ik ga er van uit dat jongste het nog wel een keer zal (moeten) krijgen. Beterschap!