Mijn zoontje is nu 1 maand oud en krijgt volledige borstvoeding. Een paar dagen geleden ben ik begonnen met kolven erbij (1x per dag) om zo een voorraadje op te bouwen en hem te laten wennen aan een flesje, wat overigens prima gaat tot nu toe! Maar wat is nu een goed moment van de dag om te kolven? Vanmorgen heb ik ongeveer een uur na zijn 1e voeding gekolfd. Ik had 160cc in iets meer dan 5 minuten. Maar 1,5 uur later begon mijn zoontje aan te geven dat hij honger had. Ik had het idee dat mijn borsten nog behoorlijk leeg waren, maar heb hem toch aangelegd aan beide kanten en hij heeft ook gedronken. Na de voeding was hij toch nog niet tevreden, dus uiteindelijk maar een klein beetje gekolfde melk (wat ik nog niet in de vriezer had gezet) aan hem gegeven en dit ging op. Hoe deden jullie dit? Op welk moment van de dag kolven? Ik wil graag een beetje een vast moment op de dag ervoor hebben, maar voorkomen dat ik elke keer met lege borsten zit op het moment dat hij wil drinken.
Ik kolf in de morgen direct na de voeding. Dan kolf ik meestal nog rond de 150. In het begin was dit wel minder hoor! Om niet het risico te lopen dat dl te kort kwam heb ik nooit tussen voedingen in gekolfd. Ik deed het dan liever direct na uedere voeding. Dit was dan steeds ongeveer 40 cc, maar alles bij elkar best een hoop!
Ja, misschien ga ik dat ook doen, direct na de ochtendvoeding. Maar ik heb het idee dat er dan niet zoveel uitkomt, als hij net gedronken heeft. Maar dat moet ik gewoon maar uitproberen. Bedankt voor je reactie!
Bij mij drinkt ze 's ochtends maar aan één borst en de andere kolf ik dan leeg. dat is dan ongeveer 130ml. en dat is ook de hoeveelheid die ik ongeveer in een flesje doe voor haar.