Regeldagen: steeds kleine beetjes fv aanbieden?

Discussion in 'Voeding' started by Beep, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Hoi meiden,

Volgens mij heeft Tess sinds gisteren last van regeldagen. Ze komt meestal een uur na een voeding alweer. Ze is dan heel wakker en behoorlijk aan het huilen. Een speentje wil ze dan ook niet meer: daar gaat ze alleen maar als een bezetene aan zuigen, en raakt dan overstuur. Daarom denk ik dus dat ze nu in haar regeldagen zit. Maar ik heb daar wel een vraagje over: ik ben m'n borstvoeding aan het afbouwen, en over aan het gaan op flesvoeding. Ze krijgt nu nog 3x per dag de borst, de rest is flesvoeding (ong. 3 a 4 flesjes).

Ik geeft haar 120 cc per flesje, maar deze flesjes drinkt ze niet helemaal leeg. Wel komt ze daarna alweer snel voor nieuwe voeding. Net kwam ze ook alweer een uur nadat ze haar laatste voeding ophad, en wou weer eten. Ik heb haar daarom maar een flesje van 60 cc gegeven, wat ze trouwens niet helemaal heeft opgedronken. Hierna viel ze weer in slaap.

Heb ik dit nou handig aangepakt? Ik lees namelijk steeds dat je tijdens de regeldagen de hoeveelheid voeding per fles moet verhogen, maar ze drinkt de fles van 120cc al niet leeg, dus ophogen lijkt me nutteloos. Maar als ik haar steeds een klein beetje tussendoor geef, went ze misschien aan die "extra" flesjes?

Share This Page