moedermelk, flesvoeding, pap, sap?

Discussion in 'Voeding' started by Madelieff, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madelieff

Madelieff Lid

Nov 3, 2008
    37
    0
    0
    Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden. Ik geef borstvoeding, maar wil het kolven op mijn werk gaan afbouwen zodat hij tot 6 mnd 1 flesvoeding per dag krijgt en daarna 2. De andere voedingen wil ik misschien nog wel geven, tenzij het dan snel terugloopt.

Ik wil met 6 mnd gaan starten met groenten en daarna fruit, later een broodkorst, etc. Dat zal wel goed komen.

Maar wat ik vragen wil is hoe het nu zit met het drinken. Wanneer geef je pap en wat voor pap dan? En wanneer geef je melk? En sap?

Kortom, wie kan me vertellen hoe het zit met het drinken rond de 6 maanden? Graag vooral reacties van mensen die borstvoeding met flesvoeding combineren, wat dat maakt het m.i. tamelijk ingewikkeld!

2. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

Aug 24, 2008
    553
    1
    18
    Zolang je zoontje alleen nog borstvoeding/flesvoeding krijgt, hoef je niet extra water/thee/sap te geven. Hij krijgt dan genoeg vocht binnen.
    Mocht je een borst-/flesvoeding vervangen voor fruit of groente, kun je je zoontje wat water/thee of sap (wat je zelf wil) aanbieden.
    Mijn zoontje wilde eerst niets extra drinken, ook niet toen hij met 7mnd brood kreeg. Eerst maakte ik me er druk om, maar hij had goede plasluiers, dus hij zal wel geen dorst hebben gehad. Nu sinds een maandje ofzo wil hij wel steeds mee sap of wat er drinken.

Wat betreft borst- en flesvoeding combineren. Het hoeft niet dat je voeding terugloopt als je afbouwt. Ik heb nog 2 maand lang alleen 's ochtends borstvoeding gegeven, nadat ik de rest van de voedingen over ben gegaan op flesvoeding.
    Toen mijn zoontje 's avonds ook flesvoeding kreeg, ben ik er nutrix (rijstebloem) doorheen gaan doen om het iets steviger te maken voor de nacht.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zelf voorzichtig zijn met sap. Liever water of kruidenthee/rooibosthee geven, zeker in het begin. Als je sap geeft, dan beter (sterk) verdunnen. Is erg zoet, maar vooral heel slecht voor de tandjes (zuur en zoet).

Met afbouwen BV > FV heb ik geen ervaring. Ik zou het gewoon rustig aan doen, je merkt vanzelf als je productie er moeite mee heeft (ik geloof dat je productie rond 9 maanden -gemiddeld- stabiel is, maar dat verschilt van vrouw tot vrouw).

Share This Page