Hulp gevraagd naaimachine

Discussie in 'De lounge' gestart door missle, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.811
    113
    Amsterdam
    Even goed draad nemen. En kijken of je de draad en spoel wel op de juiste manier op de machine hebt gedaan. Dus echt alles even weer los halen en erop nieuw opzetten. Daarna goed kijken welke instelling en naald je moet hebben. Meestal zit namelijk de draad er niet goed op of is de spanning niet juist als je dit krijgt.
     
  2. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    in 9 van de 10 gevallen dat dit gebeurt is de draad niet goed ingeregen, waarschijnlijk een stap overgeslagen. Kan zelfs een klein haakje zijn waar je de draad niet over, om of doorgehaald hebt.

    Kan heel frustrerend zijn en zo jammer, want het is een leuke hobby. Succes en geef niet op. het gaat een keer lukken.
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Heb niet alles gelezen maar het kan aan het draad liggen. Wanneer je stretch stof gebruikt kun je beter polyester draad gebruiken anders breekt het draad snel.

    Voor normale katoenen stof gebruik ik katoendraad.

    Als het nog niet goed is dan is er wat mis met de druk van het voetje of draadspanning.
     
  4. Luthien31

    Luthien31 Actief lid

    9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Even een hele domme reactie, maar is je voetje naar beneden? Dat was in het begin bij mij vaak het probleem :roflmao:
     
  5. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Bedankt voor alle tips weer. Het voetje was wel omlaag gelukkig ja :)
    Ik heb nu wat beter garen besteld online, want dat wat ik gebruikte was inderdaad goedkoop pluizend garen.
    Ik heb nog geen idee waarom het ineens wel weer werkte, maar voor nu kan ik dus weer even vooruit tot mijn nieuwe garen door de postbode gebracht gaat worden. (met nog heel wat extra stofjes ook weer, want het is wel heel erg leuk om te doen :thumup:)
     
  6. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Ik heb per ongeluk het mysterie opgelost!!! Toen ik het spoelhuis per ongeluk lost klikte met het spoeltje er nog in zag ik wat er mis was.
    De spoel was niet de juiste maat, wist ik niet dat er verschillende maten van waren :o:
    De draad kon ontsnappen langs het spoeltje af en ging dan om het asje van de spoel met de puinhoop als gevolg. Weer wat geleerd, haha.
    Dus af en toe had ik gewoon even geluk gehad als de draad niet ontsnapte.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Fijn dat je het hebt gevonden! Ik heb recent het naaien weer opgepakt en onder andere geleerd dat je meestal aan de spanning op 4 1/2 kan zetten, maar daar een beetje mee kan spelen als de boven of onderkant te los is. Daarnaast heb je speciale naalden voor tricot. Deze zijn namelijk ietsje ronde op de punt Waardoor ze op een andere manier door de stof heen gaan. Volgens mij is het niet per se nodig om deze te hebben bij het naaien maar wel handig, anders kun je ook eventueel een kleinere naald gebruiken, maat 70.
    Sowieso is het raadzaam om altijd eerst op een proeflapje van dezelfde stof uit te testen of je het naaien goed krijgt. En voor stretchstof moet je een andere steek gebruiken hè
    Succes!!
     

Deel Deze Pagina