Hulp gevraagd: trage schildklier en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sassiekaa, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Een lichte afwijking waar je geen medicatie voor krijgt lijkt mij nooit invloed hebben toch? Anders liet de huisarts je e rniet mee lopen lijkt mij..

Ik heb al jaren een trage schildklier (sinds ruim 3 jaar achter maar allerlei symptomen vallen plots op hun plek). Ik slik nu 75 maar soms moet ik omhoog tijdelijk. Tijdens mijn zwangerschap is dit nauwlettend in de gaten gehouden. Ik heb één keer een missed abortion gehad, dit was toen mijn schildklier prima was. Tijdens mijn zwangerschap van mijn zoon (die dus goed was) ben ik wel eens heen en terug gegaan qua dosis. Je zou zeggen dat het dan andersom zou moeten zijn.

Let goed op je lichaam. Vermoeid, hartkloppingen, flauw gevoel zijn allemaal tekenen maar ook mijn darmen geven veel aan. Leer je lichaam kennen.. Ik voel nu inmiddels precies wanneer ik omhoog moet.. Succes!

Sassiekaa vindt dit leuk.
  2. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Zwanger worden is een onzeker iets, met of zonder klachten. Schildklier kán invloed hebben, maar zegt niet alles. Bij stellen waar niets gevonden kan worden wil het ook niet altijd lukken. Denk dat het vooral belangrijk is om dingen uit te sluiten en daar te behandelen waar nodig en dat is wat je nu doet ;)

3. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28

Als er een advies is rond een TSH van 1 te zitten om zwanger te worden en een huisarts kijkt alleen naar de bovengrens van een TSH van 4. Dan vind ik daar best wat verschil in zitten. Wat ik net wel aangaf, niet alleen blindstaren op een schildklier, maar als je de TSH omlaag kan krijgen, dan zou ik dat zeker doen.

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier een schdklierwaarde van 3,19, binnen de normaalwaarde in Nederland dus. Wij zouden na onze laatste terugplaatsing in Gent starten en zij zagen de waarde liever lager. Alvast begonnen met de medicatie en wonderbaarlijk ben ik zwanger van onze laatste terugplaatsing!
    We kunnen nooit met zekerheid zeggen dat het hieraan gelegen heeft, maar het was het enige verschil met de 7 mislukte terugplaatsingen.
    Ik zou dus zeggen ga er mee verder, het zou zomaar het laatste zetje kunnen zijn. Succes!

Sassiekaa en Hagedisje vinden dit leuk.
  5. Sassiekaa

Sassiekaa Bekend lid

14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal.. ik heb getest ivm obstipatie (heb pds diarreevariant) heel moe en algeheel gewoon neerslachtig. Daar kwam dit uit.

Heb net gebeld met SON en zei geven aan idd als je zwanger wil worden liefst tsh op 1. Heb alvast gebeld en gevraagd om een verwijzing naar endocrinoloog als ik het zo goed spel hihi

6. Sassiekaa

Sassiekaa Bekend lid

14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!

Hopelijk is dit de reden want het is steeds zo verdrietig.

dame82 vindt dit leuk.
  7. Sassiekaa

Sassiekaa Bekend lid

14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Bij mij zijn mn darmen enige tijd van slag dus dit was een van de redenen voor het onderzoek .

8. Sassiekaa

Sassiekaa Bekend lid

14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Klopt helemaal.. ik ga stappen ondernemen.. baat het niet schaadt het niet (Denk ik )

9. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Poeh dat weet ik niet, maar twijfel wel heel erg! Naar mijn idee hadden ze dat getest toen wij echt net ivf traject in gingen en toen zag Gent mijn waardes en wilde opnieuw testen..

Ik zou je huisarts bellen en vragen of dat even getest mag worden.. Gewoon uitleggen en zeggen dat je het getest wilt hebben. Misschien niet vragen maar zeggen dat je dat wilt.

nizzie86 vindt dit leuk.
  10. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Die is idd te hoog.. Goed dat je al gebeld hebt!

Maar eenmaal aan de medicatie betekent niet per definitie dat je eraan blijft zitten hoor.
    Mijn TSH was 2.6 T4 weet ik niet. Mijn TSH moest iets omlaag met behulp van medicatie gelukt en nu omdat we even niet bezig zijn met het ICSI traject ben ik van de medicatie af.
    Over 1.5 a 2 jaar (misschien langer :O) ga ik er weer mee starten om hem weer omlaag te brengen (als die dan weer boven de 2.5 is)
    Die VM's kan daardoor ook ontstaan dat het te hoog is allemaal..

Hopelijk gaat het lukken, voet bij stuk houden

11. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ik heb ook schildklier problemen... Ik voel mijzelf het beste tussen de 1 en 1.5. En ik zit nu ivm zwangerschap op 100 mg. Ook ik zat jaren rond de 4 en voelde me lamlendig. Na mijn eerste zwangerschap was die 7.5 en kreeg ik medicatie er ging een wereld voor mij open. Ik voel me nu goed en merk aan mijn lichaam wanneer het minder is en mijn huisarts gaat veelal wel met mij mee als ik een ophoging wil. Ik zou het aankaarten, gesprek aanvragen en een doorverwijzing eisen!

12. Sassiekaa

Sassiekaa Bekend lid

14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht.
    Ja voel me echt zo shit.. en nog net niet depri.. pff

Hoop dat ze iets voor me willen doen zodat ik me iig beter voel en hopelijk helpt het ook bij onze 2e kinderwens.

13. Sassiekaa

Sassiekaa Bekend lid

14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Bedankt. Even gehuild vandaag omdat ik dacht: shit misschien komt het wel hierdoor..!!

Maar nu weer positief. Als dit het is dan kan er iets aan gedaan worden. :rolleyes:Daar gaan we voor

14. Rombely

Rombely Niet meer actief

Vind ook wel dat je best je schildklierwaarde kan verbeteren hoor. Maar het is niet zo: baat het niet dan schaadt het niet. Een te snel werkende schildklier is ook heftig. Hartkloppingen, broze botten, extreem gewichtsverlies, organen die mogelijk niet meer goed gaan functioneren.
    Ik heb tot m'n 18e een te snel werkende schildklier gehad, nu te langzaam dus weet beide wat het is.

Volgens mij hoort SON bij zwanger worden een tsh onder de 2,5 te adviseren en bij zwanger zijn rond de 1. Ft4 is afhankelijk of je medicatie gebruikt. Zo ja, dan moet de Ft4 in het hoog normale zijn.

Hopelijk wordt je wel hiermee verder geholpen want ik geloof ook echt dat een niet goed werkende schildklier effect heeft op het zwanger worden.

15. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28

Het is juist goed dat je het allemaal laat onderzoeken en niet afwacht! En even huilen of boos zijn hoort er ook bij.
    Je schildklier kun je op orde krijgen met medicatie en mocht je antistoffen hebben dan kan Selenium daar ook wat in betekenen.
    Niet zwanger kunnen worden/blijven is ronduit ^^%*$^*%$ en geeft ontzettend veel onzekerheid. Dus voel je je rot, dan mag dat ook en zodra het eruit is weer jezelf herpakken en vooruit kijken :)

ZoWelkom84 en Sassiekaa vinden dit leuk.
  16. Sassiekaa

Sassiekaa Bekend lid

14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Brdankt allemaal.. het is snel gegaan heb al een afspraak gemaakt op 18 december bij interne geneeskunde. :thumup:

ZoWelkom84, Rombely en nizzie86 vinden dit leuk.
  17. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Via internist wordt hier ook aangeraden om zwanger te worden een waarde te hanteren tussen de 0,5 en 1.2. Heb zelf ook een traag werkende schildklier en hashimoto. TPO heeft inderdaad invloed op zwanger blijven, hoe hoger hoe minder gunstig

18. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, vooral die depressieve gevoelens. Het komt goed, zodra je bij de internist geweest bent zul je dat zien :)

19. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Heb niet alles gelezen, alleen de begin berichten.
    Mijn waarde bij eerste keer bloedprikken was 5,5. Dit was om zwanger te worden echt te hoog en mijn fertiliteitsarts wou dit graag richting de 1 krijgen. In december zijn we 2 jaar bezig.
    Nu zit ik in ronde 4 met een waarde van 1,0, maar omdat we al lang bezig zijn mag ik in januari (als ik nog niet zwanger ben uiteraard) beginnen aan IUI.
    Sinds ik op een waarde van 1 zit, ben ik ook veel vrolijker, wakkerder, geen buikpijn meer (PDS)!

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Probeer volgende keer nuchter bloed te prikken. Officieel niet nodig maar dan zijn je waardes net iets ongunstiger.

Ik zou zeker aansturen op medicatie. Je TSH zou je kunnen zien als het stemmetje in je hoofd (hypofyse) wat aan je schildklier verteld hoe hard hij moet werken. Jouw tsh verheft zijn stem dat je schildklier harder moet werken om t4 te maken.

Ik vind zeker dat je tsh omlaag moet maar helaas ligt het in Nederland moeilijk

Deel Deze Pagina