Ik heb de hulp nodig van mensen die hier ervaring mee hebben, of die hier kennis over hebben... Mijn excuses als het in de verkeerde topic staat. Mijn vriend en ik zijn beide 20, Met een dochter van 2maand. Ik ben met spoed een woning nodig, want waar we nu wonen is er om prive redenen waar ik niet over kan praten het niet mogelijk om te blijven. Maar we komen niet in aanmerking voor een uitkering en werk is niet aan te komen. Dus kom ik bij de enige optie aan : een opvang. Maar, waar en hoe ? Ik wil jeugdzorg buiten de deur houden, aangezien ik er ren traumatische ervaring mee heb. Maar we hebben verder niemand en ik kom er niet meer uit. Is er iemand die mij aub verder kan helpen ? vragen welkom, ik weet niet waar ik anders hulp moet zoeken want ik heb veel wantrouwen tegenover hulpverlening maar wou het eerst hier graag proberen....
Je kunt google-en op een opvang bij jou in de buurt. Je kunt bij de gemeente vragen of ze iets voor jullie kunnen betekenen. Desnoods tijdelijk. Sterkte !
Wilde inderdaad het idee opperen je vorige topic nog eens te bekijken, wellicht staan daar nog bruikbare tips in.
In je vorige topic zei je dat het probleem was opgelost. Maar dat is dus niet zo? Of gaat dat niet door ?
Wellicht kan moviera iets voor hè betekenen, mits je in hun regio woont. Of anders rentray voor jonge moeders of de bellenberg in assen. Wachtlijsten zijn waarschijnlijk lang, maar mss hebben zij een tussenoplossing
Waarom kom je niet in aanmerking voor een (tijdelijke) uitkering? Volgens mij kan de gemeente tijdelijk een wwb uitkering verstrekken zodat je toch inkomen hebt en ondertussen op zoek kan gaan naar een opleiding aangezien jullie jonger dan 27 jaar zijn.
In een eerder topic schreef je dat behandeld wilde worden als een volwassen vrouw die een baby verwacht en niet als een tienermeisje met een probleemverleden. Op zich kon ik je daar wel gelijk in geven. Maar we zijn nu een paar maanden verder en je hebt al een keer op topic geopend over dusdanig ernstige geldproblemen dat je vanuit Emmeloord niet eens in Zwolle kon komen en nu over het feit dat jullie straks geen woning meer hebben. Ik vind dat toch wel erg zorgwekkend. Ik begrijp dat je nare ervaringen hebt met jeugdzorg en je vriend ook. En het is met jeugdzorg ook wel een beetje (Russisch) roulette of je een goeie treft of niet. Maar ik denk wel dat je echt serieus op zoek moet gaan naar hulp. Is het niet jeugdzorg dan elders. Want zoals het er nu voor staat is dit toch geen situatie om een kind op te voeden, als je niet eens onderdak hebt en in het geheel geen inkomen. Je dacht dat je het wel aankon, maar het gaat nu gewoon helemaal niet goed. Ik denk dat er bij jou een groot stuk zelfstandigheid achter zit en een hele diepe drang om het allemaal zelf te doen, sterk te zijn, je eigen problemen op te lossen. Bewonderenswaardig. Maar er zit ook kracht in om je op tijd te realiseren dat je niet alles zelf kunt en tijdig om hulp te vragen. En dan echte hulp, geen anoniem advies via een forum. Wij kunnen je niet aan een woning of inkomen helpen. Uit je vorige posts begrijp ik dat jij en je vriend misschien niet de beste start in het leven hebben gehad. Dat heeft jullie waarschijnlijk wel tot sterke mensen gemaakt, die indruk wek je in ieder geval wel. Maar ik denk toch dat je je dochter een betere start gunt, zodat zij niet altijd sterk hoeft te zijn. Zorg dat je hulp krijgt om dat mogelijk te maken. @G89; Het probleem met WWB is dat ze ook kijken naar het inkomen van de huisgenoten en -als ik het goed begrijp- woont ts nu bij andere mensen in een huis. TS: als je straks niet meer bij hun woont, is WWB wel een mogelijkheid. Maar je blijft zitten met het probleem dat je dat pas na een tijd krijgt, terwijl je ondertussen wel ergens zult moeten leven en moet eten. Volgens mij kun je wel een voorschot aanvragen. En verder: je vriend zal alles moeten accepteren wat hij maar krijgen kan. Al gaat hij vakken vullen of een folderwijk lopen. Jullie zullen iets moeten hebben om een begin te maken en uit deze negatieve financiële spiraal te komen.
Toch je trots op zij zetten je bent nu ook verantwoordelijk voor een kindje kijk of jullie via het leger des heils een ja met kunnen krijgen. Omdat jullie nog zo jong zijn heb je wel kans op hulp via jong volwassen hulp.
Als 1e... inkomsten. Alles aanpakken. Ik zie best wel weer veel normale vacatures langskomen. Ook voor productie/inpakken etc. Als jullie nlk. Kunnen werken dan zullen ze niet zo snel over de brug komen, wat natuurlijk logisch is. Normaal krijg je 1 maand ww voor ieder gewerkt jaar. Dus werk vinden is 1e prio. Je hebt dan ook recht op kinderopvangtoeslag dus je kindje kan overdag naar kinderdagverblijf oid. Woning zoeken doe je pas als er inkomsten zijn. Desnoods particulier huren. Ik zie heel veel woningen die ingericht en al nu te huur staan omdat men het is de tussentijd verhuurt. Je kan daarvoor bij een makelaar terecht. Verder lijkt het me handig dat je via de gemeente ook hulp krijgt, een coach voor begeleiding financieel. Nog een tip.. ik heb ooit een vriend van mij geholpen, die heeft een tijdje in een oude caravan gelogeerd op een goedkope camping waar hij tot eind oktober mocht blijven staan. Verblijfskosten zijn dan heeel weinig en je hoeft niet als een zwerver te leven.
Bij koopman schijnen ze het nu erg druk te krijgen, daar zou je vriend misschien via een uitzendbureau terecht kunnen voor werk. Moet je even informeren welk uitzendbureau voor hen werft. Zij kgaan straks bezig met de kerstpakketten ed en dat geeft veel werk
Bel maandag met je huisarts en vraag daar om een telefoonnummer van (crisis) opvang bij jou in de regio. Uit eigen ervaring (mijn werk) weet ik dat hoe sneller je nu actie onderneemt, hoe sneller je ook weer je leven op de rit hebt! Hoe langer je wacht, hoe meer dat ook meegenomen wordt als om welke reden bureau jeugdzorg of het amk toch om de hoek komt kijken. Verantwoording nemen is ook op tijd hulp inschakelen. Doe je dat niet, vind ik ook niet dat je die verantwoordelijkheid aan kunt blijkbaar. Klinkt misschien hard, maar ik hoop dat je in ziet dat je nu actie moet gaan ondernemen ipv in de slachtofferrol te blijven hangen. Hup, kies voor jezelf en je kindje!
Werk is weinig maar zeker niet onmogelijk om te krijgen. Mijn man is helaas ook werkloos maar als ze zien dat je je écht inzet, dan doen ze bij het UWV/Sociale dienst ook meer hun best om je aan een baan te helpen. Mijn man krijgt regelmatig een 'aanbod' die de contactpersoon dan speciaal heeft 'gereserveerd' voor mijn man. Hij zou ook kunnen gaan studeren. Volgens mij krijg je extra studiefinanciering wanneer je getrouwd bent en een kind hebt.
https://www.werk.nl/pucs/groups/public/documents/document/wdo_010319.pdf Bel naar woningbouwverenigingen in de buurt. Hebben jullie iemand waarvan je eenmalig 2000,- euro kan lenen? dan ga je opzoek naar een klein appartementje of bel je vakantieparken op of ze een (verwarmde) stacaravan te huur hebben tot volgend jaar voorjaar/zomer. je vriend en jij allebei omstebeurt naar uitzendbureau's en je overal inschrijven, alles aanschrijven wat er aan vacatures is. hebben jullie veel banden in flevoland? anders zou ik zeker in een andere regio gaan kijken waar de huishuur lager ligt en waar werk is.
Appartementen te huur in heel Nederland [funda] Zodra je een eigen woning hebt kunnen jullie een uitkering aanvragen en dan dus werken/leren. Ik zou zelf proberen of 1 van jullie kan doorleren en 1 gaat werken en dat dan evt over een aantal jaar omdraaien mochten jullie allebei willen doorleren.
Eens met Tupp. Het welzijn van jullie dochtertje gaat vóór alles en dus als dat betekent dat er instanties aan te pas zullen komen, het zij zo. Het enige wat jullie nu kunnen doen om de toekomst van jullie kleintje nog enige glans te geven is deze cirkel verbreken. Nu. Ga beiden als de sodemieter 8 uur per dag solliciteren, pak alles aan. Zie het als een dagtaak om werk te vinden en één van jullie ook een goede opleiding volgen. En dan wat hierboven gezegd is, na een aantal jaren de rollen omdraaien. Thuis zitten kunnen jullie je helaas niet veroorloven dus het zal een aantal jaren flink bikkelen worden. Succes, sterkte en wijsheid gewenst!
Tip : ze zoeken veel postbezorgers en in deze is jullie jonge leeftijd een voordeel . postbezorgen kan vaak ook naast een andere baan. Werken bij PostNL? Bekijk onze vacatures | PostNL https://werk.ah.nl/ Jobbird.com | De Grootste Gratis Vacaturebank www.werk.nl Randstad: het uitzendbureau met banen & vacatures voor iedereen - Randstad Nederland VTL - Ik wil leren en werken (BBL) Bbl vacatures, werk | Indeed.nl bbl werken bij scapino en door kunnen leren .https://scapino.jobsinshops.nl/Vacancies/8225/Scapino/BBL-er%20niveau%201,2%20of%203.aspx Solliciteer bij een vakantiepark en vraag of je tegen gereduceerd tarief een 'oud"vakantiehuis/stacaravan mag bewonen. Zoek een vacature op lokaties Vacatures Molecaten | receptie, animatie, technische dienst en horeca
Leuke link,als je daar kijkt, zie je dus dat er in flevoland niets beschikbaar is, heeft ze dus niets aan
Er zijn geen vakantieparken in emmeloord of omgeving, ja zeewolde centerparcs maar dan moet ze al een auto hebben