Ritme bij baby van 3.5 week?

Discussion in 'Flesvoeding' started by flapuit27, Aug 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flapuit27

flapuit27 Lid

Feb 23, 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Hey allemaal,

onze kleine man is alweer 3.5 week jong.
    Inmiddels gaat het slapen steeds beter, hij ligt sinds een paar dagen in een puckababy!
    Alleen gaan de flesjes nog niet zo makkelijk. De eerste 30-40 cc drinkt hij normaal op en daarna wordt hij helemaal hysterisch.
    Dan is het bijna een gevecht om het nog verder aan het drinken te krijgen! Heeft iemand hier ervaring mee?

En hij komt gemiddeld 7 keer per dag voor de fles. Dan maken we 120/4 klaar, maar daar drinkt hij de ene keer maar 70cc van op, de andere keer wel 135 cc. Totaal drinkt hij genoeg per dag.
    Nu vraag ik me af hoe dit bij jullie babytjes gaat?
    Eigenlijk zou hij al 5 voedingen van 150/5 mogen volgens de verpakking Nutrilon, maar dat krijgt hij echt niet weg!
    Vanaf wanneer zal hij wat meer gaan drinken en minder voedingen nodig hebben?
    Sorry voor al die vragen, maar het is de 1e en weet af en toe niet wat we moeten doen!

groetjes Inge

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het lijkt me met 3.5 week wel erg vroeg om al 5 flessen van 150/5 aan te bieden hoor, als je kindje op een dag genoeg drinkt dan is er niks aan de hand zeker als hij goed alert is en goed groeit, het ene kindje drinkt nu eenmaal meer dan het andere kindje, van een ritme kan je met 3.5 week nog niet spreken.

het zou heel goed kunnen dat je kindje krampjes heeft, spuugt hij ook veel? dan zou het plotselinge huilen tijdens de fles ook reflux kunnen zijn, komt heel veel voor en als je dat denkt dan zou ik even bij de huisarts langs gaan.

mijn kindje krijgt sinds een week of 10 5 flessen van 150/5 en nu drinkt ze 5 keer 180/6, maar ze is al 4 maand en weegt meer dan 6 kilo.

3. flapuit27

flapuit27 Lid

Feb 23, 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Bedankt voor je reactie!

Is dat vanzelf gegaan dat ze rond de 10 weken 5 voedingen van 150/5 ging drinken?

Weet ook nog wel dat 3.5 week erg jong is voor een ritme!
    Hij spuugt niet veel, heeft hij wel af en toe gedaan, maar sinds hij beter slaapt is het spugen weg. Hij was echt oververmoeid, maar nu gaat het slapen dus veel beter!

groetjes

4. mymiracle

ja is hier vanzelf gegaan, toen ze langer ging slapen kwam ik uiteindelijk op minder flessen uit, nu dus 5 flessen om:

06.30
    10.30
    14.30
    18.30
    22.30

als je kindje al slaapt tot een uur of 6 zou je dat ook kunnen proberen, of eerst eens 6 flesjes?

ps: ik begrijp je onzekerheid heel goed hoor, had ik ook! ;)

5. flapuit27

flapuit27 Lid

Feb 23, 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    En hoeveel drinkt ze dan nu per fles?
    Hou je echt de hoeveelheid aan van de pakken voeding?
    En drinkt ze elke fles even veel?

Haha zeker best onzeker, zal er wel bij horen! (maar ken mezelf helemaal niet zo)

6. mymiracle

ik bied haar 180/6 per fles aan, de ene keer drinkt ze het helemaal op en de andere keer laat ze 50cc staan, ik hou me niet aan de pakken maar kijk echt naar wat mijn meisje nodig heeft, als ik haar hongerig vind na een fles (na elke fles) dan ga ik ophogen, als ik vind dat ze wel erg veel laat staan en ze komt minder voor de fles dan is het misschien tijd om te kijken of ze niet aan minder flessen toe is. kijk goed naar je kindje, volg je gevoel, dat hij een keer wat laat staan is niet erg, dat doet bijna ieder kindje ;)

7. flapuit27

flapuit27 Lid

Feb 23, 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Zijn er nog meer dames die tips en adviezen hebben?

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik zal zeker nog niet overstappen naar 5 flessen van 150/5, gezien hij zijn flessen van 120/4 nog niet leegt drinkt. Daarnaast is de overstap van 7 naar 5 flessen wel wat groot. Zou sowieso dan eerst naar 6 flessen overstappen.

Milan kreeg met 3,5 week ook nog 7 flessen van 135cc. Met 4 weken ben ik overgestapt naar 6 flessen van 150/5, dit omdat hij de flessen van 135cc allemaal leeg dronk en steeds eerder kwam voor de fles. Met 5 weken ging hij de nachten volledig doorslapen en kwam hij automatisch op 5 flessen uit.

Zoals Mymiracle al zei: kijk goed naar je kindje en volg je gevoel. Je merkt dan vanzelf wel wanneer je kindje toe is aan meer in de fles of aan een fles minder.

Het hysterische tijdens de fles herken ik niet. Misschien dat je kindje last heeft van reflux of spruw? Of te weinig of juist te veel uit de speen krijgt?

Share This Page