Toetsingsinkomen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien een domme vraag hoor.
    Maar mijn vriend heeft per 1 december een andere baan, en nu willen we een wijziging doorgeven bij de Belastindienst voor KGB en Zorgtoeslag, maar ik weet even niet hoe ik nou het toetsingsinkomen precies moet berekenen..

Wie kan mij helpen?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je toetsingsinkomen staat op je laatste belastingaangifte of de brief van de belastingdienst. Als jullie een koophuis hebben is dat je inkomen uit werk en woning. Hebben jullie geen koophuis, dan is dat alleen het brutojaarsalaris. Maar voor het exacte bedrag kijk je even op je belastingaangifte.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als het goed is weet je het nieuwe maandinkomen van je partner?
    Dit doe je keer 12 (voor het aantal maanden) plus 8% vakantietoeslag. Oftwel een extra maand, want je vakantietoeslag is ongeveer een maandsalaris.
    Krjgt hij verder nog toeslagen (ivm ploegen etc), dit is dus niet reiskostenvergoeding, want dat zijn onkosten!!!

Dan heb je je bruto-inkomen. Hebben jullie een koophuis of andere aftrekposten, dan kun je het bedrag corrigeren.

4. Ok dat vind ik best lastig.
    Want hij verdient sinds december 2010 wat anders als daarvoor...

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Precies vandaar dat ik ook de rekenmethode beschreef. Je kunt nu niet echt gebruik maken van je jaaropgave over 2009 of 2010, omdat hij een andere werkgever heeft.

Ga anders qua inkomen wat hoger zitten, dan hoef je in ieder geval niet bij te betalen, maar heb je wel de kans aan het einde van het jaar nog een nabetaling te ontvangen omdat je te weinig toeslagen hebt gehad.

Deel Deze Pagina