hulp gevraagd !! voordelig boodschappen doen voor 1 maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Robynn, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Mijn tip is meer voor het lange termijn. Houdt de aanbiedingen bij de supermarkten in de buurt in de gaten. Er zijn veel (lang) houdbare producten die regelmatig 1 + 1 gratis zijn bijvoorbeeld. Hier kijk ik elke week in de folder wat voor producten makkelijk zijn om in te slaan. En nee, ik koop dan geen onnodige dingen. Maar denk aan koffiepads, kaas, pasta(sauzen),schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten, potjes groente etc etc etc, Bij AH is ook met regelmaat de kip en gehakt 1 + 1 gratis, hier slaan we dan ook heel wat in.

Scheelt echt heel veel geld!

2. tuc

tuc Niet meer actief

Als je bv macaroni maakt zijn de voorgesneden zakken duurder dan zelfgesneden groenten. Maar als je soepgroenten pakt...heb je 300 gram groenten voor 50 cent. Dus meer dan een pond voor een euro;)

3. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Groente en fruit is op de markt veel goedkoper. Zeker tegen de tijd dat de markt gaat opruimen. Ik kom dan regelmatig thuis met een krat tomaten voor een euro (basis pastasaus maken en invriezen) of een fiks aantal bakjes aardbeien of ander fruit. (Jam maken, heb ik weer genoeg voor een aantal maanden). Verder doe ik een deel van mijn boodschappen in Duitsland. Een hoop producten zijn daar veel goedkoper. Vooral de toiletartikelen haal ik daar bij de DM drogist. Ook frisdrank en wijn (koe...dat zijn luxe-producten) zijn er veel goedkoper.
    Ik rijd ongeveer eens in de 3 weken naar duitsland (35 minuten rijden)

4. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Zo hey wat een reacties! geweldig! ik ga ze even bij langs..

super dat jullie zo meedenken..soms is het inderdaad niet zo moeilijk als je van te voren denkt..
    Ik merk gewoon dat wij erg gewend zijn aan elke dag vers..
    we eten niet veel uit blik (alleen voor nood) en vriezen eigenlijk nooit in..(vind het eten een nare smaak krijgen)
    Groot koken betekend hier vaak dus, 2 a 3 dagen hetzelfde eten..
    Ik ben trouwens een Lidl fan vooral voor het fruit en groente..
    Voor de rest zoals ik al zei, koop ik graag ook elders..veel basic ook van de AH bv..
    Ook elke dag vlees of vis is geen must..

Ik ga even de reacties lezen..

5. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Zoals nu zijn de spitskolen 0,59 cent bij de AH
    al twee x gegeten deze week, en ook spruitjes doen het nu goed.
    Stampotje van gemaakt. Of sambal goreng spruitjes..evt roerbakken.

Ik heb nog nooit een zak aardappels van 5 kg kunnen kopen bij AH voor 1 euro nog wat, wat hier ergens stond vermeld?? is dat nu een actie?

Hier gaat er best veel kaas doorheen, die koop ik bij de Lidl, zo elke week wel 1 of 2 platte stukken.. a 5,50
    Kip koop ik nu zo'n zak bij de Lidl, 6 euro voor 1 kilo ingevroren dat dan weer wel..
    bij AH idd het gehakt, 3 voor..6 euro of 2 voor 4 euro etc
    koop ook altijd het toiletpapier bij AH basic, of soms Lidl als ik in de buurt ben..
    Ook de pads zijn goedkoper bij AH basic dan bij Lidl
    Nu kwam ik er bv achter dat de pindakaas van de Lidl 1,39 is en veel gezonder dan Calve..(lees maar eens op het potje)
    Hamsterweken zijn idd heel fijn..en scheelt een hoop..

Hier eten ze graag ook vleeswaren op brood.. of een gebakken eitje..
    Er kan soms zo een doos eieren doorheen gaan op 1 dag als iedereen thuis is..
    Fruit en groenten snacken doen ze hier ook prima, dochters eten graag worteltjes en paprika..
    Appels, bananen en mandarijntjes of druiven.. zijn favoriet..
    Voor ons kleine mannetje doe ik totaal niet aan potjes fruit of groente..
    Dat heb ik altijd zelf gedaan, gewoon vers..
    zoals de bananen voor 1 euro kan ook in 1 dag op zijn hier..
    plus de wortels..

Nu zag ik iets over die luiers van de kruidvat, niet eigen merk maar nog goedkoper..zijn die ok dan? ik heb liever geen open billetjes.. daar wil ik best een tikkeltje duurder voor inslaan.. en ben altijd tevreden geweest over kruidvat eigen merk..
    En idd koop ik altijd eerst melk en luiers voor de kleine zodat dat safe is..

ook de broden van de AH deed ik al.. 3 voor 2 euro.. (of bij lidl die van 0,79 cent.. )
    goedkoop beleg, zoals hagelslag en pindakaas jam bolletje saks..bij Lidl..of evt ah basic..
    ik doe niet zo heel veel verkeerd zie ik.. alleen zijn wij grote in nemers met zijn allen denk ik.. ??? Ik weet het anders ook niet..
    we eten wel regelmatig kleine porties.. minstens 5 x op een dag..soms 6 zoals is aanbevolen, zeker als je sport..
    ik heb wel een man die veel eet..dus groot koken heeft niet echt zin..
    plus een puber dochter die in de groei zit, thuis uit school komt met grote trek, die dus aan de wortels gaat.. etc.. of een extra boterham..

Ook dat van die pannenkoeken doen wij weleens.. maar niet heel graag, omdat witte bloem niet zo gezond is.. maar als het niet anders is, bakken we graag pannenkoeken..

dat van dat zelf wasmiddel maken, ik koop meestal bij de Lidl, of sla in als er 1+1 gratis is van Ariel tabs bevalt prima..
    De vaatwasser is ook nog eens stuk gegaan, dus nu even 1+1 dreft..

6. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Je hebt ook tarwebloem. Iets duurder maar prima pannenkoeken!

7. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Wij bakken hier pannenkoeken met spelt! Super lekker. We kopen een grote zak spelt, wel effe duurder maar je doet er erg lang mee.

8. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik heb een tijdje geleden de spotta app op mijn mobiel gezet lees alle aanbiedingen en pluis de folders uit, wij hebben hier in de buurt meerdere supermarkten, de basis halen wij bij de lidl, vlees bij de turkse slager en dan aanbiedingen die nodig zijn fiets ik naar de supermarkten voor heen en weer mijn beweging gelijk binnen frisse lucht en voordelig.

Wat wij ook ongeveer eens per week maken is een maaltijdsoep deze is dan ook altijd voor 2 dagen veel groente erdoor vaak kippensoep dus ook veel vlees en bij de turkse slager betaal ik voor een kilo kip karbonade maar net 3 euro de kinderen zijn er ook dol op 1 keer eten ze het als soep de 2e dag met een boterham met room boter soep groenten vlees en wat vocht erover en dan husselen.

9. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Wij halen trouwens veel groente fruit en eieren bij de boer ook de aardappelen en vaak hebben ze ook nog groenten liggen zoals bietjes koolsoorten en dat soort dingen.

MIsschien is dat bij jullie ook wel ergens in de buurt

Zoals aardapppelen doen wij 20 kilo halen met andere familieleden samen zo betalen wij 2 euro voor 5 kilo frieslanders en doen daar 2, 5 week mee

10. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Die luiers heb ik vorige week uitgeprobeerd. 78 luiers voor 11 euro 15. En ze zijn super. Waar de jongste regelmatig wakker werd met de grote boodschap tot zijn nek is het nu al een week goedgegaan. Ik blijf ze dus kopen.

1+1 gratis bij supermarkten lijkt goedkoop maar de b of c merken blijven uiteindelijk alsnog het goedkoopste.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn man eet ook altijd (bizar) veel. Wat goed kan werken (als je dus een deel wilt invriezen als je veel hebt gekookt), is eerst een deel uit de pan halen om in te vriezen of voor de volgende dag, voor je het eten op tafel zet. Mijn man is zo'n type: doorgaan tot de pan leeg is.

Ik heb vorig weekend een dubbele hoeveelheid bolognesesaus gemaakt. Was 9 liter in totaal. Daarbij 3 liter bechamelsaus gemaakt, en in totaal 10 kilobakken lasagne klaargemaakt voor in de vriezer. Had ook nog 5 bakken saus voor gewoon door pasta. Mijn ouders hadden samen genoeg aan 1 bak lasagne, wij eten per persoon een bak (waar de kids dan van mee eten). Mijn man zou zonder problemen 2 bakken leeg eten, maar die zet ik dus gewoon op rantsoen (is in een half jaar al dik 8kg aangekomen sinds ie thuis zit, niet heel gek als je voor 4 man eet).

400 euro voor een maand moet wel te doen zijn denk ik. Maar het is vooral belangrijk om een strak menu en lijstje aan te houden. Ik maak zelf een weekmenu, en aan de hand daarvan een boodschappenlijstje. Doe ik meestal in de app van de jumbo. Daarna neem ik het lijstje met prijzen over op papier.
    Met boodschappen doen gaan we eerst naar de lidl en daarna naar de jumbo. Wat bij de lidl goedkoper is kopen we daar (makkelijk te controleren met het lijstje), de rest bij de jumbo. En we betalen contant. Pinnen iedere week 100 euro voor de boodschappen, en daar moeten we het gewoon mee doen. Houden wekelijks geld over nu, terwijl we zonder moeite 700 euro per maand uit geven als we zonder lijstjes boodschappen doen.

Oh, wij eten ook vrijwel nooit uit pot of blik, maar wel regelmatig uit de vriezer. Sperziebonen, spinazie, soms een keer bloemkool/broccoli. Verder ook altijd vers. En we eten nooit 2 dagen in de week hetzelfde, maar vriezen dus wel dingen in.

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    niet alles gelezen maar uit ervaring weet ik inmiddels wel dat de liddle lang niet zo goedkoop is als men altijd denkt, vaak haal je juist bij de AH de eigen merken voor veel goedkoper

hier nog een lekker en goedkoop recept ;) voor een grote braadpan ongeveer

500 gram gehakt
    1 blikje gepelde tomaten
    1 blik bruine bonen
    ong 4 eetlepels massala kerrie (naar smaak)
    zout
    zwarte peper
    2 teentjes knoflook
    1 uitje gesnipperd
    rijst

knoflook aanbranden met uitje, daar de gehakt doorheen rul roeren, kerrie erdoor zout en peper naar smaakt dan de gepelde tomaat erdoor en langszaam laten pruttelen serveren met rijst ;) erg lekker en goedkoop

koop gehakt/kipfilet en dergelijk in de aanbieding in grote pakken en verdeel dit, doe het in de vriezer.

probeer zoveel mogelijk zelf je dingen te maken denk aan zoals spaggetisaus
    pizza

hier zijn makkelijke recepten op internet te vinden voor een paar euro ben je klaar

Haal de belangrijkste duurste dingen eerst voor de hele maand zoals babyvoeding/luiers etc de rest van je geld deel je door 4 en dat is je weekgeld voor de kleinere goedkope dingen.

nu moet ik eerlijk bekennen dat ik snoepgoed voor de kinderen niet zo belangrijk vind als een warme maaltijd, hier krijgen ze in het weekend snoepgoed of een zak chips maar dus echt niet dagelijks, wat ik wel altijd in huis heb zijn die goedkope maria bisquitjes bij de liddle 4 pakken voor dacht een euro ofzo en een zak spekkies voor tussendoor een snoepje ;).

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ooo en dan nog 1 kleine tip maar ik weet niet of je die in de buurt heb mocht je een action hebben haal daar dan

doucheproducten,
    billendoekjes (1 euro een pak)
    schoonmaakproducten
    wasmiddel etc

het is vele malen goedkoper dan in de supermarkt;)

14. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    hier snoepen ze ook niet veel hoor.. heb idd ook de maria biscuitjes en de spekjes.. gaat heel goed zo..
    lijkt me lekker dat recept..!! doet me denken aan surinaamse boontjie of roti achtig iets..
    we houden wel van surinaams Indisch eten hier.. ook Italiaans doet het goed en natuurlijk de Hollandse pot, zeker met de winter voor de deur

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou zo smaakt het ook een beetje en het vult behoorlijk dus voor je man die grote eter is, is het geweldig recept hier ook een man die flink eten kan, maar na een flink bord (bruine bonen op zijn mama's zoals de kids dat noemen) zit hij toch flink vol ;)

16. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Kijk ook eens op de blog eenvoudigleven.blogspot.nl
    zij maakt er een sport van om van zo min mogelijk geld rond te komen en vers te koken voor haar gezin met 10 kinderen. ze koopt vooral veel groente en fruit voor een prikkie op de markt of bij een groenteboer en verwerkt het tot voorraden pastasaus, jam, sap, etc. Misschien kun je een dealtje sluiten met een groenteboer/marktkoopman dat je voor een klein bedrag de restjes (vaak wat minder mooi) mag opkopen.

Deel Deze Pagina