Misschien een hele domme vraag, maar goed... t is mn eerste zwangerschap! Omdat mijn man en ik allebei onregelmatige diensten werken in de zorg hebben we flexibele opvang nodig en zijn we dus aangewezen op een gastouder... Nu heb ik me al bij 2 gastouderbureau's online ingeschreven en kreeg daarvan een bevestiging, maar met de vermelding dat ze pas in augustus / september actief op zoek gaan naar een gastouder omdat ik vanaf december opvang nodig heb, dan is mijn verlof namelijk afgelopen... Nu is mijn vraag: is dat niet heel erg laat? Ik krijg nu al de kriebels van het feit dat we straks misschien geen gastouder hebben omdat we / ze te laat zijn gaan zoeken... Het zijn ongetwijfeld mn hormonsters, maar ik lees graag ervaringen van andere (aanstaande) mama's die ook te maken hebben gehad met het zoeken naar een gastouder en wanneer ze dat geregeld hadden! Tips voor een goede gastouder in de omgeving zeist zijn overigens ook erg welkom!!!
bij mij zijn ze ook pas gaan zoeken rond de uitgerekende datum....en ik vond dat toen ook wel laat....gelukkig is het allemaal goed gekomen en hebben we inmiddels al 4 jaar een schat van een gastouder.
Je kan oko alvast zelf gaan zoeken via mp. Als je er dan zelf een vind scheelt je dat ook nog wervingskosten bij het bureau.
Bedankt meiden... Ik ben er waarschijnlijk iets te 'spastisch' mee bezig, maar wil het graag geregeld hebben voor de bevalling zich aandient, gelukkig duurt dat nog even, maar toch... De gastouderbureau's waar ik onze uk heb ingeschreven ga ik nogmaals benaderen met de vraag of ze misschien toch wat eerder kunnen gaan beginnen met zoeken / werven, en anders wijk ik uit naar marktplaats... Tips in de omgeving van zeist blijven ook welkom!
Hmm hier onverwachts ook ineens op zoek naar een gastouder maar geen idee waar ik precies op moet letten? (of we dat voor september rond krijgen.. maar ik begrijp dat dat niet een enorm probleem moet zijn blijkbaar)
Als ze dat altijd zo doen, zal het wel goed zijn toch? Of anders zelf een beetje gaan rondkijken/zoeken..! Hormonsters...
Dat is normaal, tenminste dat is mij onlangs uitgelegd door een gastouderbureau. Ik hoefde me geen zorgen hierover te maken, omdat het geen probleem zou zijn om een gastouder voor ons te vinden. Ze gaf aan dat wanneer ze voor ons kindje nu al een plekje reserveerde bij 1 gastouder, dat dat gezien werd als 1 kindje. Gastouders mogen maximaal 6 kindjes opvangen en dan wordt er dus nog ruim een half jaar een plekje bezet gehouden, terwijl deze ouders anders dus kunnen verdienen.
hmm sprak hier dus iemand uit de buurt.. en die zei dat er nauwelijks gastouders zijn hier in de buurt erg jammer.