Mijn dochter heeft heel erg last van wagenziekte. Vorige week heb ik voor het eerst 1 kwart tabletje primatour gegeven, maar dat helpt ook helemaal niets. Nu heb ik van die bandjes gekocht die je om beide polsen moet doen en die zouden helpen tegen wagenziekte. Heeft iemand hier ervaring mee? En werkt het of werkt het juist helemaal niet? Alle tips zijn welkom, want nu zitten we redelijk aan huis gekluisterd, want ik stap niet zomaar de auto meer in.
heb ze hier voor allebei de jongens. niet voor kleine stukjes. maar langere ritten zijn ze toch meestal misseiljk.bandjes om...........en probleem opgelost. wel goed de bijsluiter lezen, hoe je ze om moet doen. de afstand moet je meten met haar vingertjes, is hier ook gelukt al met hele jonge leeftijd, ze vinden het nog intressant ook dan. en nu weten ze niet beter. ze weten nu zelf hoe het moet (ondertussen 7 en 4 jaar) en heb nog een tip, niet zelf geprobeerd,maar wel gehoord van een kennis dat dat ook werkte bij haar. zo'n sliertje achter aan de auto.
Hi, Ik had ook hetzelfde probleem van alles geprobeerd. Strip onder de auto laten zeten, kleine man in de midden van de auto, ook de bandjes niets hielp helaas. Uiteindelijk ben ik bij een homeopaat terecht gekomen op aanraden van iemand en druppels mee gekregen, flesje opgemaakt en nu helemaal volledig van zijn wagenziekte af. Dus nu zonder bandjes, in de midden van de auto zitten etc en ook geen druppels meer. Ik ben er super blij mee dat dit bij ons heeft geholpen want ik zag echt tegen autorijden op omdat hij na 15 minuten al alles onder spuugde. Succes!
Ik heb zelf ook erge last van wagenziekte. Ik zorg altijd dat ik bij de raam zit. In de rijrichting zit. Frisse lucht was wel fijn. Primatour etc hielp mij nooit. Ik heb ooit eens de tip gekregen om een krant onder de voeten te leggen. Gewoon met sokken aan de voeten op de krant te zetten. Werkelijk...het hielp mij enorm. Ik ben nooit meer misselijk (tot spugen aan toe) geweest. Als ik maar de krant onder de voeten heb. Bij kinderen die nog in de autostoel zitten word dit natuurlijk wel erg lastig. Geen idee wat je hieraan kan doen. Hoop voor je dat de sea bands helpen.
Ik heb wel eens gelezen dat een speentje ook kan helpen tegen wagenziekte.... Misschien helpt het niet in extreme gevallen zoals bij jou dochtertje, maar is misschien te proberen?
ik heb ook heel erg veel last van wagenziekte en primatour werkte niet bij mij. TOT ik cinnarizine ontdekte...het werkt echt supersnel en heb nergens meer last van afgelopen vakantie in bergachtig Frankrijk geweest en soms vergat ik ze wel eens in te nemen maar zeker een kwartier na inname voelde ik me al gelijk weer veel beter te voelen. Nam ik ze optijd in dan had ik de gehele dag nergens nada last van...dat is met primatour wel anders. Deze tabletjes zijn overigens gewoon te koop bij de kruidvat (liggen naast de primatour) Suc6 ermee! weet hoe vervelend het is
Ik heb zelf homeopathische tabletjes van VSM, naam weten ze bij de etos ed wel. Die helpen bij mij het beste, ik vlieg vaak lange afstanden en mag die tijd niet overbruggen met primatour ( Naar Australie = meer als 24 uur reizen ), plus dat je daar duizelig van word en van die van VSM niet. Ik durf niet te proberen of die accupunctuurbandjes werken bij mij, die tabletten doen 't goed en stel dat ik met zo'n bandje alsnog ga spugen... Ik had altijd gehoopt er overheen te groeien, maar helaas, ik reis nu al 24 jaar en ben nogsteeds reisziek, vooral in 't vliegtuig en langere afstanden in de auto. Ik word al misselijk van een computerspelletje!
Goede tips! Heb ook op internet al positieve reacties gelezen over de bandjes. Een speen in geven gaat niet lukken, heeft ze nooit gehad, dus ze zal niet weten wat ze er mee moet. Maar die andere tabletjes en druppeltjes zijn eventueel ook nog een optie, mogen kinderen van bijna 2 die ook innemen? Alle tips of ervaringen met de bandjes blijven welkom.
ik ben zelf ook heel erg wagenziek, wordt nog misselijk achter op een fiets maar bandjes, kranten, strips onder de auto en dat soort ongein werkt allemaal niet, zelf als ik de hele rit slaap spuug ik als we stoppen alles nog onder. heb heel lang primatour gebruikt echter had veel last van bijwerkingen. inmiddels op doktersadvies cyclizine gaan gebruiken, dit middel wordt ook wel eens gebruikt bij extreme zwangerschapsmisselijkheid. ik weet niet of kinderen dit in aangepaste dosis mogen hebben zou ik even overleggen met je huisarts. inmiddels de halve wereld rondgereisd van amerika tot tanzania dus... werkt perfect!!! er is mijn moeder trouwens altijd wijsgemaakt dat ik erover heen zou groeien omdat dat bij de meeste kinderen zo is schijnbaar maar helaas reizen kan echt alleen met medicatie.