(Financiele)mee denkers gezocht...!

Discussie in 'De lounge' gestart door mamsvanm, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Gewoon even vertellen dat ik vandaag een onwijs leuk huisje heb bekeken, boven woning, met 2 slk mooie badkamer en keuken, en weet je wat er in de achter tuin ligt?
    De dijk en dan het ijssel meer, en van de boven slk kan je door het raam dus het ijssel meer zien... Ik ben helemaal verliefd eigenlijk, echter ben ik gewoon realistisch.... met mijn minimum inkomen en toeslagen, zit ik totaal op 1450 of zo, en die woning kost al 625, gwl/tv/internet 150 pm, zorg verz 140, mobiel 30, gewone verz, 40, gemeente shit en zo....
    Nee dat is denk ik niet betaal baar, ik ga morgen nog de gemeente bellen of ze goed mee willen denken, want ik zou het helemaal geweldig vinden.... was groot genoeg voor de kleine smurf en mij.... misschien nog wat proberen bij te beunen, maar ik ben 80-100 % afgekeurd, dus weet niet of dat mag.
    Al moet ik enquetes invullen....
    Affijn, morgen weet ik vast wel meer ... maar ben bang dat ik pech heb...
    Oja hij staat op het net, ik zal es zoeken!
    Fijne avond

Edit..l
    Ik hoorde al iets over alleenstaandeouder korting... maar weet niet wat dat is :(
    Wie wil er mee rekenen, moet het morgen al laten weten... en t is zo geweldig mooi.
    Oja.... gestoffeerd betekend toch met behang en vloerbedekking zegmaar? Want in de advertentie staat gestoffeerd, en die vrouw had het er over dat laminaat over genomen kon worden tegen betaling... kan ik dan afdingen?
    inkje gevonden
    Te Huur Nes 1693 CN Wervershoof - Foto's en media - JAAP.NL

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik denk dat je het wel moet redden zo met 1450...is huurtoeslag al meegerekend?

Ik moet zeggen dat de huur wel hoog is hoor.

Wij betalen aan ons koophuis minder per maand.

Gestoffeerd is inderdaad met vloerbedekking en gordijnen.

Ja afdingen op laminaat kan misschien wel met de ex bewoners. Dat heb ik ooit wel eens gedaan

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Leuk huisje zeg! Ik heb ook een minimum inkomen en huur een woning van 615,-. Als je huur niet hoger is dan een bepaald bedrag (geloof voor 2013 681,02 euro) en minimum inkomen heb je waarschijnlijk recht op huurtoeslag.Mischien kun je er wat mee. Veel succes!!

Huurtoeslag | Onderwerp | Rijksoverheid.nl

4. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hoi hoi!

Wat een leuk huisje! Begrijp dat je verliefd bent haha! 625 is wel duur maar kun je geen huursubsidie krijgen? En is de regeling om het te krijgen niet min 3x de kale huur kunnen betalen? Op de vloer kun je afdingen zeker! Als je ervoor kiest heb je denk ik zo'n 300e per maand over is erg krap maar wat een dure zorgverzekering zeg! Krijg je geen zorgtoeslag? Ik hoop echt dat iemand hier iets van weet! Ik ben maar een leek;) en dat je een mooi huisje hebt straks!

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Afdingen kun je altijd doen.. wie niet waagt wie niet wint..
    Vind ook de huur wel hoog, maar heb je geen recht op huurtoeslag? Anders bel je even met de belastingdienst, die kunnen je vast allerlei informatie geven betreft toeslagen..

Verder goed berekenen wat je per maand aan inkomen hebt en wat er dan uit gaat. En wat je dan over hebt per maand om van te 'leven'..

Het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als het lukt, ik duim voor je mee!!

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als ik zie wat ze er voor krijgt vind ik het best meevallen eigenlijk!
    En kopen goedkoper per maand,tja dat zal vast maar voor een alleenstaande moeder met een minimum inkomen niet te doen,je krijgt geen hypotheek en je moet altijd ruim voldoende geld achter de hand hebben mocht er iets aan het huis kapot gaan.

7. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Laminaat was niet in perfecte staat, maar vind het raar als ik daar voor moet betalen als het een gestoffeerde woning betreft
    1450 is met toeslagen, en een bruto uitkering, dus dat klopt niet echt...
    toeslagen waren totaal 427 (huur zorg en kindgebonden)
    Inkomen 1369 bruto
    ik hoorde alleenstaande ouderkorting, geen idee wat t is

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ook kun je ontheffing van de gemeentelijke belastingen aanvragen.Maar wat is je netto inkomen zonder toeslagen? Hoge kosten zorgverzekering trouwens!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zelf vind ik de huur ook vrij hoog maarja waar vind je tegenwoordig nog wat goedkopers. Kan me voorstellen dat je er voor bent gevallen, vreselijk leuke sfeer. Mij zou het alleen erg gaan opbreken dat je zo weinig ruimte hebt door het scheve dak. Kasten kun je niet kwijt en het voelt heel benauwend.

Maar ik zou na kijken wat je aan huurtoeslag en zorgtoeslag kan krijgen. Dan bekijken wat je over zal houden en of je dat dan redt.
    Je zou kunnen vragen wat ze voor de vloer willen hebben. Er staat gestoffeerd dat is eigenlijk incl. Vloer. Zou dus eerst bluffen en zeggen dat je dacht dat het er bij zat. Anders vragen wat ze er voor willen hebben en kijken wat het je zelf zou kosten als je het moet laten leggen. Dan kun je altijd nog proberen af te dingen.

10. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Ik ga morgen kijken voor een appartement en zit eigenlijk met dezelfde twijfel. Ik hou per maand voor mijn dochter en mezelf zo'n 300 euro over om van te leven en hier moet ook een keer per maand nog de benzine van af. Wel doen / niet doen. I'm spinning around :(

11. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    zou gewoon afdingen hebben wij ooit ook eens gedaan, denken dat 550 schappelijk is. laminaat jan het is vaak meer werk voor ze het eruit te halen zou bijv. als we snel kunnen onderhandelen en sleutel overdracht dat het incl laminaat is! nee heb je ja kun je krijgen (of beetje afdwingen ;))

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    #12 Agter, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt: 17 jan 2013
    Oef, ik vind het wel heel krap aan hoor.
    Je zit dan al boven de 1000 euro aan vaste lasten (zonder gemeentelijke lasten begrijp ik), en je inkomen is 1450 inclusief subsidies.
    Denk dat die subsidies eerder afgebouwd dan verruimd worden.
    Dit geeft je erg weinig ruimte om te ademen, mocht er iets tegenvallen. En sparen gaat ook niet echt lukken.

13. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Nee het wordt ook echt krap ben ik bang...
    Maar ik hoorde nu ook weer iest over alleenstaande ouderkorting... das ook ongeveen 180 per maand...
    Hang al in de w8 bij de belastingdienst :)
    En de gemeente ga ik ook bellen!
    Als je minimum hebt, mag je kwijtschelding gemeentelijke lasten vragen, dus dat scheelt ook wel
    Meer denk tips nog hoor, kom op, want ik heb zomaar weer vlinders in mijn buik.... Dit is gewoon zo'n gevalletje van het moet zo zijn...

14. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    uppie plssssssss

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #15 Damay77, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
    Alleenstaande ouderkorting is een hefingskorting die je aanvraagd via je belastingaangifte. In de belastingaangifte wordt je gevraagd of je een kind hebt en zo ja, of deze een half jaar bij je is. Als je dit aanklikt, wordt de alleenstaande ouderkorting aan het eind als heffingskorting verrekend. Als je er tenminste recht op hebt. Het staat dus niet als alleenstaande ouderkorting op de eindberekeningmaar als een heffingskorting. Hier vergissen veel mensen zich nog wel eens in. Denken ze OOK nog alleenstaande ouderkorting te krijgen en hebben xe niet in de gaten gehad dat dit allang verrekend is. Maar die is geen 180 euro per maand hoor. Standaardbedrag is 947 euro.
    Je moet dan minimaal een half jaar alleen voor een kind zorgen. En volgens mij ook een baan hebben.weet ik niet zeker. In sommige gemeenten wordt alleenstaande ouderkorting gekort op de uitkering..
    Er is ook nog nog een aanvulling hierop, vroeger was dit de aanvullende alleenstaande ouderkorting. Dit is 4,3% van je inkomsten met een max van 1319 euro per jaar. Dus dat misschien wel totaal 180 per maand. Maar die aanvulling krijg je dus alleen uit inkomsten uit arbeid.

Iik zou het persoonlijk niet doen. Zoals agter al zegt, die kortingen en tegemoedkomingen worden alleen maar minder. Zou daar niet volledig van afhankelijk gaan zijn want dan heb je waarschijnlijk binnen een paar jaar een groot probleem....

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Alleenstaande ouderkorting wordt alleen van de bijstand uitkering gekort maar niet van de arbeidsongeschiktheid verzekering. Je hoeft er niet voor te werken maar de combinatie alleenstaande ouder korting is weer zoveel procent over je verdiende loon (en volgens mij valt WIA of WGA daar ook onder). 180 Euro pm zou best eens kunnen kloppen hoor. Ik kreeg destijds bijna 3000,- pj terug aan alleenstaande ouder kortingen (ik had nooooooit meer moeten gaan samen wonen ;))

Ik vind trouwens de kosten voor je zorgverzekering helemaal niet hoog.. zou willen dat ik voor dat bedrag verzekerd kon zijn.

Ik zou als ik jou was even kijken wat je aan huurtoeslag krijgt op dit huis en aan de hand daarvan kijken of je het bedrag netto kan betalen.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik krijg ook 180 euro hoor. Maar wel met de aanvullende toeslag erbij. Maar zover ik weet, krijg me die alleen bij loon uit arbeid. Het is een soort beloning voor het werken.

Edit, net even gegoogled en daar staat inderdaad op dat je met een wia geen recht hebt op de aanvullende korting. Dus alleen op de 900 nog wat. Ook geen recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting.

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Je hebt inderdaad recht op de korting alleen is dat 900 euro per jaar. Dacht 79 euro per maand dat je dan krijgt.

Wel een leuk huisje!

19. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Ok... dames bedankt voor het mee lezen en denken.
    Als ik uit ga van de bijstand norm heb ik het volgende rijtje!
    Netto bijstand (das toch het minimum lijkt me) 1052
    huur 625
    ziggo elec/water etc 150
    Zorg verzekering 140
    mobiel 30
    verzekeringen 25
    totaal uitgaven 970

Dus 1052 - 970 is 82 euro over.
    Dan heb ik recht op mijn toeslagen:
    huur 227, zorg, 80, kindertoeslag 92
    Kinderbijslag omgerekend 60 pm
    = totaal aan toeslagen : 459
    Doe dus de 459+82= 541 euro voor de rest...
    Mis ik nu nog iets?
    Oja.. en dan heb ik idd die 900 op jaar basis eenouderkorting niet mee gerekend, want das t minimun, dus ook nog 70 of zo per maand, dan zit ik toch op ruim 600 over
    Das toch wel te doen dames..!

20. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet voor 1 volwassene en 1 kind prima te doen zijn. Mooie verdieping, al vind ik het wel aan de prijzige kant, aangezien het een verdieping is, en ik dacht eerst een heel huis....doe wat je hart je ingeeft en wat binnen je mogelijkheden ligt. Hoe woon je nu dan? hoeveel huur betaal je nu en wat hou je nu over?

Deel Deze Pagina