borstvoeding en het bijvoeden

Discussion in 'Borstvoeding' started by JinxieWeasel, Mar 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hoe gaat het nou bij jullie? Mijn meisje is 7enhalve maand oud. Het gaat heel erg goed met het bijvoeden. Ik noem het al geen bijvoeden meer, want ze eet gewoon goed mee.

Maar hoeveel borstvoedingen moet ik nu geven? Ik merk namelijk dat ze steeds minder drinkt. Maar ook vooral korter. Vroeger dronk ze altijd 20 minuten per borst, maar nu mag ik in mijn handjes knijpen als 7 minuten aan een borst drinkt. Hoe lang drinken jullie kindjes (kindjes van 7 maanden en ouder) aan de borst? Is het ook normaal dat ze zo veel korter drinken? Ik hoor graag jullie verhalen.

Groetjes

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mijn meisje is bijna zeven maanden, maar aan mijn verhaal heb je denk ik niet zoveel. Ze krijgt bijvoeding a la Rapley, dus het wisselt wat ze binnen krijgt. Borstvoeding krijgt ze op verzoek.

Mijn dochter heeft nooit lang gedronken, die drinkt twee borsten in zeven minuten, al vanaf dat ze een maand of twee is.

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Mijn zoontje was vooral in het begin een lange drinker, 45 min. zo´n beetje.
    Met 7 maanden zat ik op tenminste 7 voedingen waarvan 1-2 nachtvoedingen, die gem. zo´n 20 min. duurden. Wij hebben bijvoeding a la rapley gedaan en rond die 7 maanden at mijn zoontje gewoon nog niet zoveel.

Ik denk om je productie op peil te houden je toch zeker 4-5 voedingen moet hebben. Je kan ook eens op jouw verzoek aanleggen, en voorlopig eerst de borst blijven aanbieden, dan eten, en dan toetje borst. Pas met een maand of 11 is er een verschuiving van hoofd-naar bijvoeding wat betreft de BV.

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Durf het ook niet zeker te zeggen hoeveel mevrouwtje nu drinkt... Wel altijd vooraf aan de bijvoeding en 2 a 3 x zonder bijvoeding (waarvan de laatste voeding dan wel met flesvoeding erbij want savonds heb ik niet genoeg....nooit gehad ook met Wendy) Het is wel wat minder geworden ook al geef ik dus eerst de borst vooraf aan de groenten enz. Maar sowieso drinken kindjes die ouder zijn naar mijn ervaring sneller. Je tepel past zich hier geloof ik ook op aan door meer eruit te laten komen. Als je soms die klok geluiden hoort als Wendy drinkt dan lijkt t iig wel alsof ze een half glas in een keer naar binnen gooit :)
    Het is iig genoeg zodat dr ontlasting niet te hard is en ik dus alleen een paar slokjes water of sterk verdunde diksap aanbied als ze brood eet (ondanks dat ze die tuitbeker ERG interesant vind en als ze hem ziet hem moet en zal hebben!).
    Maar ze wil soms ook tussen door ineens wat drinken....of heel soms terwijl het toch echt tijd is voor een hapje, niet drinken.

5. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Ik doe het ook a la rapley, en dat gaat juist ontzettend goed, en er komt ook veel binnen.
    Ze zit nu eigenlijk op de 4 voedingen per dag (soms doe ik er vijf, om mijn produktie op peil te houden). Want in de nacht komt ze al niet meer.

Maar ja, als ik het op haar verzoek zou doen, dan zit ik overduidelijk op 4 keer.

Share This Page