Kan iemand me helpen? (Solliciteren)

Discussion in 'De lounge' started by Suzanne1982, Sep 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoi allemaal,

Ik zit even met het volgende: vanaf 1 november a.s. kan ik tijdelijk aan de slag bij een bedrijf. Alleen nu heb ik, om mijn WW-uitkering tot die tijd te behouden, nog steeds een sollicitatieplicht. Oftewel ik moet proberen om tot 1 november tijdelijk werk te vinden. Nu ben ik de hele week al het internet aan het afstruinen om een geschikte functie te vinden, maar er is niets te vinden wat ook maar een klein beetje aansluit. Nu wil ik een soort van open sollicitatie gaan versturen naar uitzendbureaus, want wellicht hebben zij iets tot die tijd. Ik ben al 2 dagen aan het stoeien voor een geschikte brief, maar ik kom gewoon niet tot een goed verhaal. Tot nu toe heb ik dit:

"Geachte heer/mevrouw,

Vanaf 1 november ga ik aan de slag bij een ............. Op dit moment ben ik op zoek naar een tijdelijke functie tot eind oktober 2009. Ik ben 24 uur per week beschikbaar."

Ik wil ook ergens in de brief vermelden dat ik zwanger ben geweest en daarom al vanaf 1 januari thuis zit (zodat het gat in mijn cv te verklaren is), maar hoe zet ik dat op een goede manier in een brief?

Pffff, ik ben even zo inspiratieloos. Met normale sollicitatiebrieven heb ik doorgaans niet zo'n moeite, maar hier kom ik gewoon even niet uit :(.

Dus hopelijk hebben jullie wel inspiratie en willen jullie mij even op weg helpen :D

Groetjes, Suus

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Als het om uitzendbureaus gaat waarvan je wilt dat ze werk voor je zoeken zou ik gewoon langs gaan of een mailtje sturen. Niet te moeilijk maken, hoor! Dat hoeft allemaal niet zo officieel... Je kunt ook even bellen om te vragen wat ze van je willen hebben/weten, en of ze uberhaupt iets voor je kunnen betekenen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,863
    113
    Ja, ik zou ook gewoon wat uitzendbureaus bellen en vragen of je je daar in kunt schrijven.

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey meiden,

Ik ben echt een ster in het mezelf moeilijk maken :D. Ik ben secretaresse dus ik ben gewend om brieven zo netjes mogelijk te versturen en had er niet bij stil gestaan dat het allemaal niet zo officieel hoeft naar uitzendbureaus.

Jullie hebben me enorm geholpen. De eerste e-mail is al verstuurd en vanmiddag ga ik een rondje bellen.

Bedankt!

5. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hahaha! Zo ben ik normaal ook, hoor! Maar door mijn ervaring met uzb's weet ik inmiddels beter ;)
    Ik hoop dat ze je op weg kunnen helpen! Laat je 't nog weten?

6. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Soms is het zo simpel 8)

Ik laat het weten als ik iets heb gevonden.

7. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Ja uitzendbureau is nu denk ik de beste en de snelste optie

Share This Page