Ik geef bv, maar ben benieuwd of jullie baby's met fv doorslapen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door claire1978, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!!!

Ik heb een zoontje van 10 weken en geef borstvoeding.
    Eigenlijk loopt het erg goed en groet Mikai super.
    Hij heeft reflux en twijfel of ik m niet Nutrilon AR zal gaan geven, ivm het spugen. Het geeft geen garantie, ik weet het.

Maar ik ben wel erg benieuwd of jullie baby inmiddels doorslaapt op flesvoeding. Ik ben er vaak uit voor m'n mannetje en het breekt me weer op. Het zal te maken hebben met de reflux.

Ondanks dat ik dat weet ben ik benieuwd vanaf en of jullie kleine dus doorslaapt.

Alvast bedankt!
    Groetjes Claire

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier sliep dochterlief "door" vanaf dag 8 op borstvoeding en sindsdien altijd op een paar keer na, ben gestopt met BV om en nabij de 3 mnd maar zowel op BV als FV sliep ze dus door maar hier geen reflux..

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier fv en dochterlief slaapt nog niet door.
    Ze heeft overigens ook Reflux en vermoedelijk KMA ,maar dat horen we 4 jan definitief.

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons meisje sliep met 2 maanden een flinke nacht door. Ze zit vanaf 4 dagen oud op KV. Maar KV geven geeft nog geen garantie op doorslapen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik geef BV.

Isabella sliep met 3 maanden door op BV en Julian slaapt pas met 4+ maanden door op BV.

Isabella van 19.30 tot 7 uur
    Julian van 19.30 tot 6 ( dan even een slokje) en dan direct tot 8.30.

En nog wel moet ik soms rond 3 uur even een speentje geven.

Isabella heeft zelfs tot 3 jaar nog wel gehad dat ze af en toe wakker werd.

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier sliep ze van 1 uur tot een uur of 6, sinds dat ze 3 weken is, ze krijgt fv, neocate ivm koemelkallergie.
    (laatste tijd ook een paar keer van 24.00 uur tot zelfs half 8, 8 uur)

ze heeft ook reflux, dus ik doe er een beetje nutriton doorheen

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik geef bv

wat bedoel je met doorslapen?

mirza sliep vanaf week 7 van 22u tot 10u (met paar slokjes om 5u)
    vanaf week 11 van 21u tot 9u zonder wakker te worden
    (is nu 16 wkn)

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ONze dochter slaapt sinds de 10 weken door van 23.00 tot 8.00 en sinds anderhalve week van 20.00 tot 7.30 uur..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kindjes zijn op bijna volledige bv (één kv) beide van 23:00 tot 8:00 gaan slapen met resp. 6,5 en 7,2 weken (geen reflux). Met 15 en 18 weken zijn ze gaan slapen van 19:30/20:00 tot 8:00. Wij maken onze kinderen altijd wakker om 8:00

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    ik ben bijna 2 weken geleden overgestapt op de fles (met 7 weken) en toen sliep hij ineens 5 uur achterelkaar (21 tot 2 uur). Voor mij was dat extreem doorslapen, aangezien ik hem nog elke 2 a 3 uur de borst gaf. ;)

Maar ik voed met de fles dus nog steeds 2 x 's nachts. Om 1 en 4 uur doorgaans. Ik voel me hiermee al verwend, kom toch wel aan 8 uur slaap met tussenpozen. Ligt er maar aan wat je gewend bent natuurlijk. ;)

11. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    met 8 weken sliep ze van 23 tot 5 en 8 flessen.
    met 15 weken sliep ze van 22 tot 6 en 6 flessen
    met 3 maanden sliep ze van 22.30 tot 06.30 en 6 flessen
    vanaf 4 maanden slaapt ze van 20.00 - 08.00 en 4 flessen (soms 5).

Ik geef flesvoeding, licht verteerbaar (friso allergy care) ivm verdenking KMA wat ze dus waarschijnlijk toch niet heeft.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn dochter sliep op niets dan moedermelk vanaf haar geboorte tot een week of 12 door.

Als je kind echt reflux heeft zul je toch met veel voedingen en kleine porties blijven zitten. Als ze veel drinken per voeding met meer tijd er tussen krijgen ze veel meer last van de reflux.

13. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Onze dochter sliep vanaf 8 weken van 19:00 tot 6:00 uur door op uitsluitend mamamelk. En nu zelfs al een paar maanden het klokje echt rond en soms nog langer.

FV zegt niks over doorslapen of niet.

Je kunt eventueel wel Johannesbroodpitmeel (Nutriton) toevoegen aan je borstvoeding in verband met het spugen.

Liefs

14. adi

adi Niet meer actief

FV zegt echt niks over doorslapen of niet. Als je kindje reflux heeft, zou ik nu echt niet zomaar overstappen op fv want daar help je haar niet mee.

Hoe lang wil je dat ze doorslaapt? Mijn kinderen sliepen met 4 maanden door van 23.30 tot 06.00 ongeveer. Daar waren wij dolblij mee. Toen we gestopt zijn met de avondvoeding, begonnen ze juist wel te spoken 's nachts. Mijn zoontje is nu 17 maanden, heeft een verleden met heftige reflux en heeft nu gevoelige darmpjes en komt nog steeds weleens voor de nachtvoeding.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Individueel zegt fv of bv natuurlijk niet zoveel. Dat wil zeggen dat een kindje evengoed op borstvoeding snel kan gaan doorslapen. Maar gemiddeld genomen slapen FV kindjes volgens mij wel degelijk sneller door.

Mijn jongste slaapt nog niet door, ook reflux. Mijn oudste sliep door zodra hij over was op volledige flesvoeding.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Als je kind 5u achtereen slaapt, slaapt het "door".

Mijn oudste kreeg vanaf week 3 volledige FV en zij sliep door vanaf een week of 3-6.
    Mijn tweede kreeg eerste 3 maanden volledige BV en daarna gecombineerd tot 7 maanden (ivm opname en medicijngebruik) toen gestopt, zij sliep pas door op 3/3,5 jaar.
    Mijn derde sliep ook vrij snel door, net zoals de oudste, hij kreeg gecombineerd tot een week of 6.

17. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier van 23 uur laaste voeding tot 5, 6 uur....ze krijgt al vanaf week 3 volledinge flesvoeding.

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn dochter sliep met 4 weken door (op FV) en dan echt van 22.00 uur tot 07.00 uur ofzo. Maar het zoontje van mijn nicht (3 dagen ouder dan Ayla) slaapt nog niet door en die krijgt ook FV. FV is echt geen garantie voor een doorslapend kindje.

19. misa

misa Niet meer actief

Ons zoontje is 4,5 week en slaapt sinds 3 dagen (euh nachten..!) vanaf de laatste fles van 23:00 uur tot ongeveer half 5/ 5 uur. Dat is al erg fijn!
    Nu hopen dat hij het vol houdt en zelfs tot 6 of 7 kan volhouden!

20. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier sinds ong. 1 week een soort van doorslapen: fles om 23.00 uur, klein flesje om 3.30 uur en dan slaapt meneer weer door tot 8.30 uur. Maar ook (verborgen) reflux.

Deel Deze Pagina