Hebben jullie ook zo'n last van mensen die ongevraagd advies/commentaar geven over je baby? Ik ging net om boodschappen, komt er een of ander mens naar me toe, blijkbaar een overbuurvrouw (ken ze niet want we wonen hier nog maar pas). Ze had haar hart vastgehouden toen ze mij gister met de maxicosi bezig zag. Ik had hem van een eind in de auto geslingerd zei ze. Klopt wel, maar 1 ding had ze toch niet zo goed gezien, ELISE ZAT ER HELEMAAL NIET IN :x Die zat lekker binnen bij papa op schoot terwijl ik de maxicosi meenam naar de babywinkel, om het keurmerk te laten checken. Nou vraag ik je.... Denkt ze nou echt dat ik mijn kind in een maxicosi vervoer die ik ondersteboven de auto in slinger? Vervolgens kom ik een ander tegen bij de kassa, die vraagt hoe oud ze nu is. Ik zeg trots: drie weken. Nou zegt ze, arm kind door die kou naar buiten. :x :x :x :x Nou dan mijn schoonmoeder, die geeft constant ongevraagde adviezen over hoe ik haar moet verzorgen en opvoeden, terwijl ze dat zelf nooit goed heeft gedaan. Ik word er echt pissig van. Laat me met rust allemaal, ik ben superzuinig op ons kindje, en dan zijn er allemaal van die mensen die denken dat je het niet goed doet. Ik wil ze allemaal de nek omdraaien zo langzamerhand (of zijn dit nog hormonen?)
Denk niet dat dit met je hormonen te maken hebt. Sommige mensen denken t beter te weten dan jij en dat maakt jou pissig (en terecht). Gewoonweg niks van aan trekken want je zult t nog wel vaker mee maken. T ene oor in, en t andere oor weer uit!
ik ken dat gevoel maar björn is nu 6 maanden en ik ben het nu gewent en laat ze lullen. heb veel kritiek gehad dat ik björn alleen thuis liet als ik de honden (5 minuten) snel liet plassen.hij slaapt dan. gisteren had ik het nog in de stad björn kan zijn benen niet stil houden en trapt ze uit de trappelzak van de wandelwagen begint er ook iemand te zeuren en ik stop ze telkens terug maar soms heb je er even geen erg in en ja het is koudt maar hij heeft sokken en schoenen en een skipak aan dus die ene seconden zal hij heus niets van krijgen. maar het beste is om ze gewoon te laten lullen want iedereen weet het altijd beter en dat is met alles zo.
Jup meid je kleine is nu pas 3 weken, toen werd ik er ook nog heel boos om... Maar nu laat ik iedereen lullen... Je went eraan hihi
welkom in de wereld van moederschap... De meeste krijgen hiermee te maken! Probeer ermee om te gaan, en maak vooral je schoonmoeder duidelijk dat jij het doet op jouw manier en dat je het fijn vindt om niet steeds anders aan te moeten horen.. Ik zag dat steeds als kritiek.. mijn moeder kan het ook zo goed. Of het nou om mij of ons kind gaat.. het bemoederen houdt nooit op. Ooit worden wij ook zo...hahahaha
Nou ik hoop niet zo als die overbuurvrouw te worden hoor. Hele dagen naar buiten kijken en dan ook nog vervelende roddels verspreiden (want dit heeft ze vast al het halve dorp verteld) Wat betreft mijn schoonmoeder, nou ja echt slim is ze niet, dus daar zal het wel aan liggen. Mijn eigen moeder geeft ook wel adviezen hoe het moet, maar dat zijn meestal dingen waar je wat aan hebt.
oooh dat lijkt me ook super-irritant. Nou, ik heb vanmorgen met Koen heen en terug een half uur gewandeld. Hij moest naar het CB en heb geen auto. Tja.... ze moeten er toch aan wennen... kan soms toch niet anders?
Herkenbaaaaaaaar! Veel vrienden van ons vinden mij veel te streng voor onze dochter. Ik ben denk ik ook wel redelijk streng (nou ja, meer van ritme, regelmaat en reinheid), maar ik heb ook wel wat voorbeelden. Lekker laten praten! Zolang je man en jij op één lijn zitten, is het goed toch?
ik ken het ook wij hadden laatst dat we in de supermarkt staan bij de kassa word de kleine wakker en begint een beetje te zeuren/huilen. maar ik had me jas open want sinds de bevalling heb ik heel erg snel warm en loop ik zelf nu nog het liefst in ene t-shirt haha. maar zegt de vrouw achter de kassa oh je kindje heeft het warm dus ik zeg hoe bedoelt u zegt ze ja hij huilt want hij heeft het warm. ik heb altijd geleerd om te kijken naar wat jezelf aa heb en dan 1 kledingstukje meer en u loopt met u jas open en u kind heeft ene skipak aan. bleek dat die vrouw zelf helemaal geen kinderen had en me kleine had honger want hij was al een half uur later dan normaal. pff kon die vrouw ook wel achter de kassa vandaan halen. maarja je went er wel aan want je zult het idd vaak genoeg te horen krijgen.
Wat een onzin over die kou! Ik heb gister (en ga zo weer even) een uur buiten gelopen met kind en hond. Ik heb Storm over zijn gewone kleding een skipak aan, dan onder het dekentje en dan de kinderwagenhoes erover. En hij heeft een mutsje op. Dit weer is supergezond! Zolang je baby voldoende kleding aan heeft en je niet met de wind hard in de bak loopt, kun je prima naar buiten hoor!
pfff sommige mensen moeten gewoon hun mond eens houden. haha lientje, vind het wel een goede van die buurvrouw. mischien had je moeten vragen of ze een bril nodig had. wij hebben een buurvrouw die altijd naar binnen zit te loeren, word je ook vrolijk van. mischien moet ik eens een paar geraniums voor d`r kopen, kan ze daar achter gaan zitten
Jep een tante van mij, die kwam met nog 2 andere tante's; ik gaf Steven de fles, ze zei hij zuigt allemaal lucht, die fles is niet goed! Nou dit lawaai doet hij zelf, en vanaf dat hij is geboren, dus ligt echt niet aan de fles, ook voelde ze aan z'n voetjes, of ze wel warm waren. Gelukkig komt ze hier nooit, twas alleen maar voor kraambezoek.
pfff irritant zeg! eigenlijk zou je een heel scherp antwoord klaar moeten hebben, maar meestal kun je je niet voorbereiden op dat soort opmerkingen althans ik niet. misschien iemand met tips....
Dat is het bij mij dus ook. Als ik me er later kwaad over aan het maken ben, kan ik allerlei dingen verzinnen die ik had moeten antwoorden, maar op het moment zelf sta ik zo perplex van het lef van mensen om zulke opmerkingen te maken, dat ik dus bijna niks uit kan brengen.
ja ik kan er ok niet tegen hoor als ze gaan zeggen hoe ik het moet doen. Van pas op dat hoofdje enz alsof ik het niet goed ondersteun. of van laat je hem wel goed boeren. nou iedere dag in bad hoeft niet hoor 1 keer in de 2 dagen is goed (daan kan soms flink spugen en zich helemaal onderpoepen dus ik doe hem ieder dag in bad). Moet hij geen sokken aan ( 10 tellen en meneer heeft ze uit) Hopelijk kan ik me er ook een keer overheen zetten ipv er ook lekker chagie van te worden.
ja, mensen kunnen idd lullen. Je moet je er niets van aantrekken maa af en toe kun je ze wat. Ik had het laats ook de buren van mn ouders (wij wonen daar niet ver vandaan) zagen mij lopen met Sam. Hadden ze tegen iedereen rondbazuint dat ik wel durfde om Jasper alleen thuis te laten. Mijn vriend was gewoon thuis! Volgende week krijgt jasper zijn helm, ben benieuwd wat we dan weer te horen krijgen.