Opgezet neusslijmvlies/poliepen

Discussion in 'Zwangerschap' started by MinnieJ, Dec 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hi dames

ik ben nu 10 weken zwanger van ons tweede wonder en heb de laatste dagen enorme last van opgezet neusslijmvlies en neuspoliepen. Dit had ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook maar meer naar het einde toe. Het wordt dan geprikkeld door een verkoudheid.

Het is zo erg dat ik echt letterlijk helemaal niet meer door mijn neus kan ademen zodra ik op bed ga liggen (ook rechtop zittend evenveel last, alleen als ik loop minder last), ik kan ook niet meer slikken want dit gaat dan met moeite omdat het daar ook helemaal opgezet is en als ik slik dan gaan mijn oren dichtzitten. Het is dus echt een gevoel alsof mijn hoofd uit elkaar barst. Ik voel gewoon mijn hartslag in mijn neus! Echt een benauwend gevoel dus allemaal.

Nu had ik van mijn huisarts een neusspray voorgeschreven gekregen die je veilig tijdens de zwangerschap zou kunnen gebruiken (ook al voel ik me er nooit lekker bij tijdens de zwangerschap medicijnen te gebruiken), maar dit maakte het alleen maar erger. Beclometason heet het. Ik heb het nog maar 1x gebruikt alleen vannacht, maar voel me er gewoon niet helemaal lekker nog bij meteen naar de medicijnen te grijpen.

Herkent iemand dit?

Heeft iemand ook last van deze kwaal die verergerd tijdens een zwangerschap?

En wat kan ik eraan doen? Alle tips zijn welkom, ook natuurlijke manieren om ervan af te komen. Douche voor het slapengaan leek wel te helpen, maar helaas werd ik 's nachts dus enorm benauwd wakker.

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier helaas hetzelfde probleem. Al vanaf het begin van de zwangerschap en het is nog niet weggeweest (ben nu 39 weken zwanger), het is alleen maar erger geworden. Het scheelt wel per nacht, de ene nacht word ik wakker omdat ik het gevoel heb bijna niet meer te kunnen ademen en een andere keer heb ik er minder last van. Zoutoplossing helpt helaas weinig tot niks.
    Heel af en toe, als ik heel moe ben en m'n slaap echt nodig heb, gebruik ik Xylametazoline, dat is het enige wat helpt. Dit mag je max. 1 week achter elkaar gebruiken, dus ik let er wel op dat ik het niet te vaak gebruik.

Trouwens best kans dat als je de neusspray van de huisarts wat langer gebruikt het gaat werken hoor, zou er niet meteen mee stoppen.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hoort er denk ik bij.
    Hier ook verkouden geweest tot aan 12wk ongeveer.

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja ik vind het dus alleen eng om iets te gebruiken wat niet echt onderzocht is (dat staat namelijk in de bijsluiter). Geen enkele vrouw wil natuurlijk aan zo'n onderzoek mee doen. Ik las wel dat het al heel lang aan zwangere vrouwen wordt voorgeschreven en er geen negatieve gevolgen zijn ontdekt. Maar toch blijf ik het idee eng vinden. Zoutoplossing helpt inderdaad helemaal niet, dat probeer ik niet eens meer want dan wordt het alelen erger.

Vanmiddag gaat het iets beter, ik hoop dat het vanavond dan ook beter is

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja het vervelende is dat de verkoudheid dus misschien weggaat maar die irritatie aan mijn neusslijmvlies niet, en dus blijft het lijken alsof ik nog verkouden ben, vorige zwangerschap dus echt iets van 2 maanden lang slecht geslapen hierdoor

6. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

Jan 7, 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik had het vannacht heel erg. Leek net of mijn keel dichtzat. Het enige wat bij mij hielp was water drinken en een paar keer goed mijn keel schrapen.
    Hopelijk heb je er niet al te lang last van.

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik heb omdat ik helemaal niet meer kon ademen door mijn neus en wel enorme bloedingen had onder lokaal een conchacaustiek gehad. Maar moet wel zeggen dat ik vanwege dit probleem toen ik niet zwanger was ook al 2 operaties heb gehad onder narcose.
    Het was zeker geen pretje maar de ergste druk is nu van mijn hoofd.

Zeker als je poliepen hebt zou ik even langs je kno arts gaan. Deze kunnen op de poli er soms gewoon uitgetrokken worden. Wederom geen pretje maar geeft wel enorme velrichting.

8. miemie79

miemie79 Actief lid

Dec 15, 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook haast chronisch verkouden normaal ook neusspray vd huisarts, maar ja dat mag niet meer. Heb nu ook enorme last van benauwdheid deze week. Wordt er duizelig en naar van, zoutoplossing helpt maar heel iets helaas.. hoop dat ik tijdens de bevalling wel 'genoeg lucht'kan krijgen?!!

9. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

Jul 2, 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ik heb ook neusspray van de KNO arts gekregen en hij zei dat alle sprays heel lokaal werken en dus niet in de bijnieren of bij het vruchtje kunnnen komen.
    De spray mag ik dus gewoon blijven gebruiken.

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Was ik ook bang voor want ik had het bij mijn zoontje ook in de laatste weken maar overdag had ik er neit zoveel last van en tijdens de bevalling herinner ik me neit dat ik er last van had, maar misschien omdat de pijn zo overheersend was:p

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Het is nu weer te doen, ik word wel 's nachts wakker met een uitgedroogde mond omdat mijn neus zo dicht zit maar ik heb het niet meer zo erg dat mijn oren dicht gaan zitten. Ik mocht trouwens van de huisarts nooit doorgestuurd worden, gek eigenlijk terwijl ik er zo extreem last van had vaak dat het mij in het dagelijks leven soms belemmerde.

Share This Page