Hulp gevraagd...

Discussion in 'De lounge' started by bezigbijtje, Apr 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo meiden,

Ik heb te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word.
    Ik heb nog recht op 6maanden ww, maar dit gaat over de afgelopen 12 maanden, hievan heb ik maar 6 maanden gewerkt ivm zwangerschap en verlof heb ik bij de uwv gezeten het eerste half jaar....

We hebben al naar de uitgaven gekeken, maar dit kan nergens lager. Onze hypotheek is voor mij op 20uur. Er word gekeken of deze iets verlaagd kan worden maar dit zal niet veel zijn. Ook kunnen wij overtappen van gas/stoom leverancier maar dit lijkt ook niet veel lager te kunnen.

Wie heeft er nog tips om de kosten zo laag mogelijk te houden, en/of om op een andere manier zuiniger te leven?

we hebben 2 (goedkope) auto's maar deze kunnen er echt niet uit. Boodschappen zijn we incl voeding en luiers voor onze tweeling van 11maanden 400,- in de maand kwijt.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Waarom kan er geen 1 auto weg?

Auto is altijd luxe. Booschappen kun je doen als je man thuis is met de auto...en fietsen met 2 kinderen kan met een fietskar.

Verder kun je kijken of je meer toeslagen kunt krijgen als je geen werk hebt.

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Waarom heb je een auto nodig sls je niet werkt als ik vragen mag? Ik denk dat je daar het meest op kunt besparen, boodschappen lijkt me al niet veel, maar misschien werken met weekgeld en een lijstje? Bespaar je misschien weer wat, internet tv omlaag doen als dat kan,

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland
    Omdat wij te ver fietsen van ons eigen familie/vrienden vandaan zitten wil ik de auto niet missen. Dan kan ik geen kant meer op. Mijn auto is per kwartaal maar 100,- euro en tank is 50,- voor 1.5 maand dus in 3 maand 200 euro. Natuurlijk zijn dat ook kosten, maar ik word geen gelukkig mens van alleen maar thuis zitten en niet naar mijn familie kunnen.

Verder de tip van boodschappen geld dat doe ik inderdaad sinds januari zo. Ik heb 100,- per week, dat pin ik en stop ik in mijn portemonnee, verder word er al niks uitgegeven. Alleen de vaste lasten.

Tv is maar 10,- euro per maand en internet is tot nu toe ook goedkoopste van wat we tegenkomen. We hebben echt alles al bekeken maar niks kan omlaag.... Ja telefoon kosten maar dat kan pas eind van het jaar als abo afloopt...:(

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Tja of de schulden in.. ik zou daar toch minder gelukkig van worden dan zonder auto.
    En zeker als ik zie hoeveel (of hoe weinig) je rijdt. Kan je niet met ov of kan familie niet jouw kant op?
    Kan je vriend niet met de fiets/ov naar zn werk? Al is het 1 dag in de week dat jij dan naar je familie kan?

6. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Kun je de auto niet inruilen voor een goedkopere variant? Dan heb je een buffer. Ik snap niet dat je twee auto's hebt hoor. Nood breekt wet, ga gewoon met ov voor zolang het nodig is. Went vanzelf.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ehm, de auto weg?
    Auto is luxe, en besparen gaat moeilijk als je die niet weg wilt doen

8. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je krijgt eerst nog ww, daarna of gelijktijdig zo snelnmogelijk aan het werk? Kinderopvang kun je stop zetten.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Energie wordt op jaar basis gekeken. Wat je kunt doen is bellen naar wat je gebruik is ( sommige als oxxio of Essent hebben
    App) nu wordt het ook warmer en zal je bijv minder verbruiken. Je zou nu ook bij 120 ipv 150 betalen en als je weer werk hebt zet je hem op 180 ( noem maar wat bedragen). Ook kun je bellen wat je gebruik gemiddeld is en of aanpassen van het bedrag verstandig is.

Verder hebben wij toen goedkoopste internet gepakt, digitale tv op basis en geen abbo op maandbladen en dergelijke.

Eten wat in de aanbieding is, auto laten staan als het fietsend te bereiken is.

2e auto eruit. Heb je zakcentje en koop je weer een auto als je een nieuwe baan hebt. Laat vrienden maar een keer extra naarjou komen. Verder kan jou vriend misschien afspreken met een collega dat je om de week rijdt. Heb jij regelmatig de auto en bespaar je nog meer

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Kinderopvang stop zetten trouwens. Wel verstandig

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hoppa die auto er uit, niet zeuren gewoon doen, een auto op zich is al een luxe maar 2 auto's nog een grotere luxe.

Hier hebben wij ook maar 1 auto en ik doe alles op de fiets of lopend of met de bus ( als ik echt lui ben ) het is echt niet end of life hoor als je geen tweede auto hebt. Ik zit soms ook wel eens meer dan een uur in de metro of bus, maar ja lekker belangrijk ik kan wel ergens komen en kost me niet zoveel als een tweede auto.

Maar als jij liever in de schulden zit moet je dat natuurlijk zelf weten.

Je kan besparen op boodschappen, moet je even hier op zp de zoekmachine gebruiken en zoeken naar dat topic wat gaat over boodschappen halen, daar staan heeeeeel veel bruikbare tips in.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Boodschappen kunnen idd lager, ze kunnen over op gewone melk trouwens.

En idd die auto.. zou m echt eruit doen. Ik heb geen rijbewijs, ik zie mn familie inderdaad weinig maar het zij zo. Doe alles te voet verder.

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Sorry maar ik vind 100 per week echt niet veel met 2 volwassenen en 2 kinderen ! Maar die auto zou ik wel over nadenken, ik snap dat je je dan geïsoleerd voelt maar ik zou dat liever hebben dan me zelf de schulden injagen

14. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ach bb, wat vervelend!

Ik zou ook serieus overwegen om de auto de deur uit te doen. Het is niet anders. En als jij aan je familie uitlegt dat je door financiele omstandigheden de auto weg moet doen en daardoor niet meer/minder makkelijk kan komen, zouden ze dan niet eens wat vaker bij jou kunnen komen?

Verder heb je, volgens mij, recht op aanrechtkorting. Dit houdt in dat je man wat minder belasting hoeft te betalen oid. Ik ben hier zelf ook mee bezig. Misschien de belasting eens bellen, misschien heb je wel meer recht op heffingen...

Verder maak ik alles zelf; smurf eet met de pot mee en fruit pureer ik zelf. De Lidl en Aldi zijn onze grootste vriend qua groenten en fruit. Melk koop ik van Etos- eigen- merk, dit scheelt zó de helft per pak. Pampers koop ik nóg van het 'echte' merk, maar ook hier kun je natuurlijk op besparen.

Onze hond kreeg altijd dure brokken, maar ook die moet er aan geloven, die is ook over op de goedkope brokken.

Qua wasmiddel en andere schoonmaakmiddelen koop ik alles bij de Hema. Dat wasmiddel vind ik erg goed en kost maar twee euro per fles.

Misschien kun je de te kleine kleertjes van je meisjes verkopen? Dat levert ook weer een beetje geld op. "Nieuwe" kleertjes kun je ook goed tweedehands kopen, ze groeien er immers zo uit.

En anders kun je altijd nog iets van call-center werk overwegen of bij de pttpost. Of iets anders waar je buiten kantoor uren kunt werken zodat je geen opvang hoeft te regelen.

In elk geval heel veel succes,
    Liefs

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland

Sorry meiden maar met het ov met een 2ling van 11 maanden is echt onmogelijk. En waar mijn vriend werkt is geen ov in de buurt.

Als het zo makkelijk zou zijn hadden we dat al wel gedaan ;)

Maar lief voor het meedenken.

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland
    Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik zou indd eens kunnen vragen of hij nu wat lager zou kunnen!

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Balen joh! Als je niks meer kan besparen, heb ik maar 1 tip: jezelf helemaal suf solliciteren! Elk baantje is er 1, al is het bijv iets anders dan wat je tot nu toe hebt gedaan.

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland
    Dankje meid!

Kleertjes die te klein zijn verkoop ik indd meteen. Veel kleertjes koop ik via marktplaats. Of van bakkaboe, dat is ook een fijn en niet duur merk.

voeding en luiers heb ik altijd huismerk van de jan linders of liddl.

IK maak ook (zga) alles zelf voor de meiden. Maar ze eten ieder zeker 200gram groente dus per dag hebben wij al kilo aan groente nodig en dan nog het fruit....

A.s. maandag komt onze financieel adv. die helpt ons al 5jaar (50 euro in t jaar voor belasting aangifte meer vraagt hij niet♥) en die zou dan alles op een rijtje zetten en ook de toeslagen nog eens goed bekijken.

Kinderopvang had ik trouwens niet ;)

19. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Ov is prima te doen joh met een tweeling. Hier 3 kids, en als het moet dan zou ik het doen. En je wilde een buggy voor de twins kopen toch? Dan zou ik je kinderwagen lekker verkopen, ze kunnen nu prima in een buggy, en die gaat ook makkelijker mee in ov. En je houdt er misschien nog wat aan over. Even opletten wat je doet, zodra je weer inkomen hebt kun je ook weer meer.

20. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    owja, ik weet niet hoe jullie alle verzekeringen hebben geregeld maar wij hebben sinds kort alles onder een 'paraplu'. Dat scheelt ook enorm veel omdat ze dan veel kortingen geven. Misschien ook het uitzoeken waard.

Je mobiele abo kun je vaak wel (eenmalig) naar beneden schroeven. Even contact opnemen met je provider...

Share This Page