Bijna 2 en nog steeds 4 kiezen die in geen velden of wegen te bekennen zijn...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by humptydumpty, Sep 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Volgende week is ze 2 en na haar eerste kiezen voelt het nog zo plat als een dubbeltje. Het is zelfs zo erg dat het bijna meer als een kuil of lichte helling naar beneden voelt en eruit ziet als je begrijpt wat ik bedoel (sorry voor de vage beschrijving :)). Mn oudste was laat met tanden krijgen (begon pas met 10 mnd), maar had voor haar tweede verjaardage toch een compleet gebitje. Ik begrijp dat ieder kindje anders is, maar mn jongste heeft er nu al 8 maanden geen tand of kies meer bij gehad en zoals het nu voelt lijkt het haast wel alsof ze er niet zitten. Met zoals het nu voelt kan ik me in ieder geval niet voorstellen dat er binnen 3 maanden iets door zou komen.

Heeft iemand ervaring met hele late laatste (vier) kiezen of de afwezigheid van laatste kiezen? Ik ga me haast afvragen of ze die laatste kiezen wel heeft?:(

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Volgens mij kreeg mijn zoon pas met zijn 2 jaar zijn eerste kiezen, hij had ook met 10 maanden zijn 1e tandje, alles volgde nog extra traag. Hij is nu 8 en heeft ook pas 2 tanden gewisseld (en zijn eerste blijvende kiezen zijn nu pas aan het doorkomen). Ik heb geen idee hoe oud hij was toen hij zijn tweede kiezen kreeg, maar hij heeft ze wel, dat stelt je vast niet gerust of wel? :D

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zoon is 22 maanden en de eerste set van 4 kiezen is net eindelijk compleet. Er staat een leeftijd van 3 jaar voor het compleet zijn van het melk gebit.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter is ook bijna 2 (november) maar de laatste kiezen zijn hier ook nog niet door hoor ☺️

5. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Mijn zoontje is van december en heeft nu onder 2 tandjes en boven vier..
    Een dag na zn 1e verjaardag voelde ik eindelijk een 1e tandje

Hij is dus ook erg laat.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier komen ze nu door, dochter is 2jr en 1mnd.
    Volgens mij komen die kiezen gemiddeld rond de tweede verjaardag? Iets later is dus ook niet gek.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dochter kreeg haar laatste kiezen met precies 2,5 jaar.

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Volgens mij is het vrij normaal om rond de 2 jaar nog niet het hele gebit te hebben of dat de laatste kiezen vrij lang duren. Gemiddeld komen die volgens mij door tussen de 2 en 2,5. Hier toevallig wel maandje voor de 2e verjaardag door en ze heeft dus een compleet gebit. Wel was de eerste tand er voor de 4 maanden en de eerste kiezen met de eerste verjaardag. Hoektanden waren de laatste die hiervoor waren doorgekomen en dat was met 14 maanden. Wel heb ik ze heel lang gevoeld.

Als je je echt zorgen maakt dan zou ik de tandarts vragen of die eens kan kijken.

9. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Dochter wordt in december 3 en nu beginnen de laatste 2 kiezen pas door te komen. We zijn 2 maanden geleden bij tandarts geweest en zij maakte er geen punt van ;)

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    De 2e rij kiezen komt over het algemeen pas na het 2e jaar. Zoontje is in juni 2 geworden en hier ook nog niks te bekennen. Vriendje van mijn zoontje was heel snel met z'n gebit en had ze al ruim voor z'n 2e verjaardag.
    Zoontje was hier niet zo heel vlot (ook niet laat hoor), dus vind het niet gek dat ze nog niet door zijn. Al laat hij het ook niet echt toe om te kijken of te voelen, dus misschien zijn ze straks opeens door.

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Zoontje is al ruim 2 1/2 jaar, laatste vier kiezen nog nergens te bekennen. Tandarts maakte zich geen zorgen. De oudste had met 20 maand het melkgebit compleet, dus zit een groot verschil in.

12. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

Aug 25, 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik was zelf bijna 2 en had alleen nog maar mijn 2 ondertanden...heb ze uiteindelijk allemaal gekregen hoor en buiten een jaar een beugeltje nooit problemen gehad met mn tanden

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ah ok. Het is kennelijk een stuk gebruikelijker dan ik dacht. Ik dacht altijd dat het met 2 compleet hoorde te zijn, geen flauw idee hoe ik hierbij kwam. Ik heb me gewoon een jaar vergist zo te lezen. Dat maakt nogal wat uit natuurlijk :p.

Ik ga er dan maar vanuit dat ze uiteindelijk wel zullen komen en ze net als iedere andere peuter straks haar eten met 8 kiezen kan vermalen ipv met 4 ;).

14. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Mijn zoontje miste op zijn derde verjaardag nog 2 kiezen. Die zijn tussen zijn 3e en 4e jaar doorgekomen. In veel boekjes en op veel site's staat dat de meeste kinderen met hun tweede verjaardag hun gebit compleet hebben. Maar dat geldt voor een heleboel kinderen niet, die zijn gewoon wat later.

15. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Y had ze volgens mij allemaal rond de 2,5 jaar. S is 14 maanden en nog geeneens een eerste tandje te bekennen, die zal waarschijnlijk ook niet compleet zijn voor zijn 2e..

Share This Page