Nog niet zwanger, maar wel al op zoek naar namen voor hopelijk ons 3de wondertje.. We hebben wat gebrainstormd, maar misschien dat we via dit forum nog wat leuke ideeën kunnen opdoen Onze dochter heet Eliza en onze zoon heet Robin. Ik heb de namen die we tot nu toe hebben in een pol gezet, waarin 2 favo-namen aangegeven kunnen worden. Meningen en ideeën zijn van harte welkom!
Celine en Jasper gestemd. Vond Avalon ook leuk maar iets te buitenlands bij de andere 2 namen en Alexander vond ik ook leuk maar de afkorting niet zo..
Celine en Avalon zou ik voor gaan als het een eerste kindje was, maar ben dan ook een francofiel Bij de namen van je oudste twee vind ik Yara en Thibe het beste passen.
Alexander/Alex! Meisjesnamen heb ik niet gestemd, ik vind Avalon het leukste maar te 'fantasy' voor mij om serieus te overwegen en de rest is gewoon niet mijn smaak.
Celine & Thibe Qua meisjesnaam ben ik nogal bevooroordeeld Jongensnamen vond ik wel lastig maar Thibe was de enige waarvan ik vind dat het past bij je andere kinderen
Ik heb avalon gestemd, heel leuk. Voor een jongen alexander maar ik vind bv tibo(thibaut) nog leuker.
Ik vind Avalon prachtig, maar te fantasy bij de andere namen. Van de jongensnamen vind ik Alexander heel mooi, alleen zou ik het niet afkorten. Alex vind ik nl echt niet mooi. Ik heb uiteindelijk gestemd op Yara en Alexander.
Anna: Populaire, maar mooie naam, vind ik in combinatie met Eliza en Robin erg passend, het klinkt samen klassiek, internationaal, niet te ingewikkeld en ergens verfrissend (lees: niet standaard). Dus hierop gestemd! Celine: Kan ook, maar vind ik te Frans, (te chique), en te "lichtvoetig" hierbij. Yara: Tweede plaats achter Anna. Ook heel passend vind ik, ze heeft dan net als haar zus een bijzondere letter in de naam (z, y). Ja, leuk! Avalon: Prachtige naam op zich, maar wel een stuk aparter en zeldzamer dan Eliza en Robin. Een beetje te "bombastisch" vind ik. Alleen Ava vind ik wel passend en mooier in deze combi. Rick: Oké, je hebt dan twee keer "R", maar ja, storend vind ik het niet. Jasper: Gestemd! Het klinkt gewoon heel soepel samen met Eliza en Robin, perfect! Alex(ander): Leuk, wel aanzienlijk langere en pompeuzere naam dan de kecke Robin en Eliza. Stan: Past ook prima, maar Stan vind ik zo'n afkorting (van Stanley) en "afgehakt" klinken naast R. en E. Robin en Eliza (ook komt die van Elizabeth) vind ik als namen ook completer eruitzien dan Stan. Thibe: Kan zeker, maakt de hele combi wel heel Nederlands en ziet er ingewikkelder uit dan E. en R. Daar vind ik Jasper gewoon internationaler en toch ook Nederlands, net als E. en R., hetzelfde type naam. Groetjes, B.
Ik heb gestemd op Anna en Jasper omdat ik die er gewoon het beste bij vind passen. Nog wat andere opties: Eliza, Robin en David, Felix, Ferre, Hidde, Jonas, Lucas, Milan, Oscar, Sebas, Simon, Stian, Thian Eliza, Robin en Adine, Celia, Daria, Fenna, Fiona, Imara, Irene, Jalou, Julia, Kiara, Livia, Sarah, Tessa, Viola, Viora
Bedankt voor je opties!! Lucas en Sebas vind ik leuk, maar zo heten jongens in onze directe contacten al. Beetje twijfel of ik ze om die reden niet op ons lijstje wil zetten..." Van de meisjesnamen vind ik Sarah het mooist, maar ook die naam komt veel voor. best lastig om mooie namen te verzinnen, die ook nog eens passen bij de namen van onze andere kids! Maar goed dat we op tijd beginnen, haha :-D ! Dus... tips zijn heel welkom !!