Hallo, Ik zit met een vraag. Ik ben in de 27e zwangerschapsweek en heb een contract met 1 uit per week. Nu heb ik vanmorgen te horen gekregen dat ze mijn contract niet willen verlegen, ik werk gemiddeld zo'n 9 uur in de week. Ik zou een contractverlenging moeten krijgen tijdens mijn zwangerschapsverlof, ik ben in april uitgerekend. Nu geeft mijn werkgever dus aan mijn contract na mijn verlof niet te willen verlengen en dat ik wel de ziektewet in mag als ik het nu al niet meer vol zou houden allemaal? Wat is wijsheid en hoe gaat het met loonbetaling tijdens de ziektewet en daarna met het verlof?
Beste mloess89, Wat naar voor je dat je contract niet wordt verlengd. Je hebt vragen over ziek ten gevolge van zwangerschap, als je contract loopt af tijden je WAZO-periode en wat kan je na de WAZO-periode aanvragen. Als je ziek bent ten gevolge van zwangerschap dan meldt je je ziek bij de werkgever en deze meldt je ziek bij UWV. Je zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) vraag te de werkgever voor je aan. Loopt tijdens je verlof je contract af dan geeft de werkgever dit aan ons door. Je WAZO-uitkering loopt door maar deze wordt dan rechtstreeks aan jou betaald in plaats van aan de werkgever. Mocht je 1 week voor het einde van je verlof nog geen werk hebben dan kun je een WW-uitkering aanvragen. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam.