hallo I.v.m mijn zwangerschap is bij ons afspraak binnen organisatie dat je naar een andere groep gaat. Ik werk op een groep waar fysieke agressie aanwezig kan zijn. Nu werk ik wel op een andere groep, maar kom niet aan mijn uren, dit zit er voorlopig ook niet in. het is een bekend probleem bij vele collega's. Ik ben weg mijn eigen groep omdat ik zwanger ben, ik wil ook echt mijn contact uren werken, maar ja als er niets is. sta open voor veel dingen en heb ook aangekaart dat ik verschillende groepen anders best wil doen, kantoorwerk erbij?? maar tot nu toe weinig respons. Ik heb gelezen dat de organisatie mijn verplicht is om passend werk aan te bieden, aan de hand van mijn contract uren. heb contract van 32 uur, wat men erg veel vind in de gehandicaptenzorg. Draai de maand januari op dit moment al zo 35 uur te weinig, denk ook mee maar weet niet wat mijn rechten en plichten precies zijn. wat vinden jullie? wat als ik over paar maanden nog meer uren te kort kom? Werkgever kan mij volgens mij niet verplichten dat ik vakantie uren ga inzetten, die wil ik voor na mijn verlof gebruiken. Ik heb al gesprek gehad met een andere woning, ze hebben tekorten maar net op de dagen dat ik al werk. Nu wil ik eerst mijn leidinggevende weer en en hem voorleggen hoe ik er momenteel voor sta. Ik wil opties voorstellen, wat nog mogelijkheden zijn, maar is het ook niet aan hem om mij een veilige werkplek aan te bieden waar ik aan mijn uren kan komen?
Hallo Diddeltje, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Door je zwangerschap kun je nu niet meer op je reguliere afdeling werken. Je vraagt je af hoe het moet, nu je minder uren kunt werken. Goede vraag! Als je door zwangerschap niet de normale werkzaamheden kunt verrichten, kan je werkgever je ziek, door zwangerschap, melden bij UWV. Je werkgever krijgt dan de betaling van je loon vergoed. De uren die je dan wel werkt worden verrekend met de Ziektewet-uitkering. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap! Met vriendelijke groet, Petra UWV WebcareTeam