ik heb hier al eerder mijn verhaal gedaan over Fenne, die vanaf haar geboorte veel spuugt (projectielbraken) en diarree heeft. sinds ze een maand of 3 is zitten we op comfortvoeding, en daar leek het beter mee te gaan, maar ze heeft nu in een maand tijd al voor de 2e keer een terugval. met 3 maanden heeft Fenne een echo gehad, die was prima, en kregen te horen dat Fenne reflux heeft. maar als ik ga rondkijken, heeft ze verder helemaal geen symptomen van reflux. ze is een erg tevreden baby, huilt zelden, geen pijn, en het is ook niet dat ze na iedere voeding mondjes terug geeft, maar complete golven projectiel braken. daarnaast heeft ze erg veel last van diarree, wat volgens mij ook niet bij reflux hoort. volgens de HA was het vorige maand gewoon een buikvirusje, wat vaker voor komt en geen probleem was, maar ze heeft het nu weer! ik weet niet meer wat we er mee aan moeten. heb een beetje het gevoel dat we steeds weggestuurd worden met niks, omdat ze niet afvalt en verder een heel tevreden meisje is (gelukkig!), maar het is toch niet normaal? heeft iemand dit ook ooit gehad, tips, adviezen, alles is welkom, ik weet het niet meer
Hallo Meid! Nou mijn dochtertje is nu 2.5 maand oud en heeft al 10 dagen last van DIAREE...Ook al 3 keer naar de huisarts geweest inderdaad ook geen symptonen van( uitdroging,minder levendig}en geven aan na ja het zal wel van zelf over gaan De darmen moeten mischien nog wennen..(Ze krijgt het al vanaf dat ze 5 weken is)En had daarvoor 1 poepluier per dag!.of een buikgriepje..niet dus .Mijn kindje krijgt Friso Standaard 1 met 2 schepjes Nutriton ....De Nutriton is bij ons waarschijnlijk de boosdoener waardoor ze de hele tijd DIAREE heeft..heb al geprobeerd om er minder in te doen..Maar dat helpt dus NIET want dan gaat ze weer heel veel SPUGEN..:xDus ja wat moet je dan....een ander verdikkingmiddel is er niet onder de 4 maanden! Ik zat ook al te denken aan de Comfort..Maar daar zit ook JBPM in..(Nutriton}Maar hoe lang heeft jou kindje DIAREE...?Waarschijnlijk komt het ook door de Nutriton..?Die in de voeding verwerkt is... Ik weet het ook echt niet meer maar mijn gevoel zegt ook langdurige DIAREE is niet goed.!Wel 6 poepluiers per dag hele kleine beetjes... Dus meid Ik begrijp je helemaal je wilt het zo goed doen voor je kindje..Ondanks dat ze er geen last van hebben en tevreden zijn!
ze heeft nadat we op comfort zijn gegaan 10 dagen diarree gehad, toen was het ineens over. toen vorige maand ook weer 10 dagen, en nu zitten we op de 2e dag.. maar iedere keer tijdens zon "buikgriep" heeft ze nog steeds last van projectielbraken, ookal krijgt ze dus comfort. zelfs fruit vliegt er uit, terwijl dat ook vrij dik is.
Ow lastig meid...ik snap dat je je niet serieus genomen voelt. Herkenbaar. Ik ben 6 keer bij de HA geweest met Finn voor we doorgetsuurd werden naar een KA (en dan nog op mijn verzoek!!!) En daar bleek dat er wel degelijk wat was...KMA namelijk. Als je het zelf niet vertrouwd...echt doorzetten en zorgen dat je doorgestuurd wordt! Want mijn ervaring is dus dat een HA niet altijd even veel verstand heeft van specifieke kinderdingen!
dat is dus ook zo vervelend, we zijn bij de KA geweest, en die zegt dus dat het gewoon reflux is, omdat er op de echo-fotos niks te zien was..
heb ik ook aan zitten denken, maar dan kom is steeds uit op: Darmkrampen (vaak met veel huilen) Huidklachten zoals eczeem, jeuk, uitslag rond de mond, netelroos (galbulten of urticaria) en angio-oedeem (zwelling van bijvoorbeeld lippen of oogleden door vochtophoping) Diarree of verstopping Bloedverlies tijdens de ontlasting Spugen Problemen met de luchtwegen, astma Loopneus, niesbuien (helder neusvocht), terugkerende verkoudheden jeukende, tranende ogen Oorklachten Groeiachterstand Voedsel weigeren, slecht drinken en dat heeft ze ook allemaal niet, op dus diarree en spugen na. ik zie vaak dat eczeem een van de belangrijkste symptomen is, maar dat heeft ze dus ook niet..
Hoi, Reflux kan ook voorkomen zónder huilen en pijn. Het kan dat vooral de voeding terugkomt, en geen/weinig maagzuur. Dan heeft een kindje niet zoveel last ervan dat het gaat brullen (gelukkig). Dus het zou best toch reflux kunnen zijn hoor! Enne, bij reflux is geen sprake van 'mondjes teruggeven', maar van hele golven en vaak ook van projectielbraken. Mijn dochter had ook reflus en spuugde álle soorten voeding uit (incl. comfortvoeding, fruit, brood, groenten, pasta..) en dat kwam dan deels met een boog een meter bij dochter vandaan . Echo liet ook hier geen ernstige vernauwing zien. Enfin, Fenne is al bijna zeven maanden zie ik? Als het idd reflux is, wordt het waarschijnlijk de komende maanden minder. Wat de diarree betreft, is het echt diarree (heel waterig) of gewoon dunne babypoep? Krijgt ze gaan tandjes?
nee het is echt water. ze laat een windje, en als ik niet binnen 10 seconden reageer zit alles onder.. ze heeft nu 2 ondertanden (sinds een maandje, dus wel ongeveer tijdens haar vorige "buikgriep"), de rest is nog niet in zicht.