Mijn zoontje heeft nog nooit echt goed doorgeslapen. Hij werd altijd rond 04.00 wakker en viel niet meer zelf in slaap. Ik gaf hem een flesje en dan sliep hij weer tot een uur of 7. Tijdens het doorkomen van zijn 2 boventandjes werd hij 's nachts steeds vaker wakker. Hij krijgt rond 17u warme hap, tegen 18.00 even in bad en rond half 7 fles en op bed. In die periode werd hij vaak rond 22.00 wakker, 02.00/04.00 en dan rond 07.00 Meestal gaf ik hem een slokje water of aai over de bol en dan was het prima, behalve rond 4u! Dan heeft hij echt honger, dus kreeg hij een fles. Deze periode heeft me echt gebroken nachten opgeleverd. Mijn laatste "redmiddel" heb ik in gezet en dat is...weer een avond fles rond 23u. Dit ging perfect! Hij sliep dan tot 6 a 7u. Sinds 2 dagen is het weer zover, meneer wordt weer wakker rond 04.00 en slaapt niet voordat hij een flesje heeft gehad. Wie heeft de gouden tip, om dit patroon te doorbreken? Laten huilen is geen optie voor mij.
Hoeveel flessen krijgt hij nog/hoe laat? Ik heb ook tot ruim 8 of 9 mnd om 23u een fles gegeven en daarna als ze 's nachts wakker werd en huilde, ook nog wel een flink verdunde fles.
Zit hij weer tegen tandjes aan?! Geef je hem er iets voor? Misschien dat bijv de dentinox die je smeert uitgewerkt is en dat hij daar last van heeft. Drinken verzacht dit denk ik... Tis maar een idee!
Ik heb op een gegeven moment gewoon bepaald dat ik geen nachtvoeding meer wilde geven. Wel nadat ze had meerdere malen had laten zien dat ze het niet nodig had. Honger vind ik wel een reden.. Lees dat laten huilen, 10 min regel niets voor je is. Misschien kun je bepalen dat je voor 6:00 geen voeding geeft? En het dan brullen wordt afleiden? Hier heeft water aanbieden ook goed geholpen. Op een gegeven moment moet hij het toch gaan oppikken zou je denken. Lees wel dat er heel veel kindjes op deze leeftijd nog niet doorslapen. Misschien troost dat een beetje. Snap dat je moe bent, het is zoooo herkenbaar.
Hij krijgt er nog 3. 's morgens rond 7u, om 18.30 en dan de fles van 23u. En mocht hij om 4u wakker worden dan geef ik m 90/2 Het is een heel tevreden mannetje hoor. Alleen ging het een aantal weken goed met de fles rond 23 en ineens wordt hij weer rond 4 wakker.
Ik vind de flessen een beetje vreemd over de dag verdeeld.. Hier zit hij ook nog op 3 flessen, 8u, 12u en 19.30. Dan krijgt hij verdeeld over de dag eten binnen om op te teren .
Nee, ik heb niet het idee dat het tandjes zijn.. Ik heb het idee, dat het gewenning is om rond 4 wakker te worden. Dit doet hij al vanaf zn geboorte rond de klok van 4 wakker worden. Hij kán door slapen! Dat weet ik..
Hij drinkt overdag de flessen niet. Net 20cc en slaat ze dan weg. Hij eet overdag hartsikke goed hoor! Brood, fruit, avond eten, yoghurt, tussendoortje en drinkt dan water, thee of beetje diksap.
Pffft lastig dan meid! Dan is het idd toch gewenning misschien van hem! Ik hoop dat er verdere goede tips komen. Ik zou iig geen fles meer geven.. Succes! En ik blijf nog wel even meelezen!
ik vind hem nog erg klein om er vanuit te gaan dat het een slaappatroon is. Fijn dat eerst goed ging met de fles om 23.00, maar mogelijk dat hij nu in een sprong zit en gewoon weer honger heeft. Ik zou er echt weer aan toe geven en dan in de loop van de weken steeds meer water toevoegen en minder poeder. Blijft hij komen dan is er mogelijk een patroon en zou ik er voor kiezen om de fles niet meer te geven. Maar voor nu zou ik hem echt nog lekker die fles geven.