Dat dus en er moet een komma tussen 'gaan' en 'moet'. Ik bedoelde het ook niet lullig hoor, maar vond 't wel grappig Vond overigens ook dat je gelijk had met je commentaar hoor, kreeg vaak van die sollicitatiebrieven. TS trouwens sterkte met het hele gedoe!
mede delen = meedelen met alle respect voor de briefschrijfsters, als je dan een mooi voorbeeld wilt geven doe het dan in 1 keer goed! Ik zou ook eerst naar de ha gaan. Daar moet je toch eerst heen als je een verklaring wilt hebben. die zal de ha niet telefonisch of via de assistente zomaar afgeven. en wat er in de eerste reactie staat lijkt me ook heel verstandig, laat zo'n officiele brief via een juridisch bureau oid opstellen.
` me - de - de - len (` deelde mede, h. medegedeeld) , mee - de - len (deelde mee, h. meegedeeld) 1 een aandeel geven of krijgen; 2 vertellen, bekendmaken Spelling Correct gespeld: 'mededelen' komt voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en in de spellingwoordenlijst van OpenTaal. Synoniemen aankondigen berichten beschrijven meedelen uiteenzetten verhalen vertellen verwittigen voortzeggen zeggen Zoals je ziet zijn het synoniemen en mogen allebei gebruikt worden. Ik gebruik altijd mededelen, een kwestie van stijlkeuze. Maar fout, nee. Sorry, maar correct Nederlands is een stokpaardje van me.