Welk merk kleding bij een tenger kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madeliefke, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    De titel zegt het eigenlijk al;

Puck is een smal kindje en de meeste kleertjes van mijn favoriete merken (Lief!, HEMA) zijn echt veel te wijd. Alleen de kleertjes van Noppies passen netjes.

Welke merken zijn ook wat smaller?

Groetjes Elke

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Baby barb valt ook niet zo wijd

3. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Geen idee, ik heb hetzelfde probleem. H&M wil nog wel eens lukken en de Wibra en Zeeman doen het ook wel goed. Maar verder koop ik geen merkkleding voor m'n dochtertje, voor je het weet is ze er weer uit, zonde van het geld.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    van de zara!

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

Esprit valt smal!

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb hetzelfde probleem. BabyBarb valt wat smaller maar dan zijn de mouwtjes weer te kort. Zara en Noppies valt goed. Hier passen de wat duurdere merken veel beter dan de goedkopere, die zijn allemaal veel te wijd. Is wat kostbaarder in aanschaf maar aangezien ze langer meegaan omdat het lang blijft passen valt het nogal mee. Charlotte heeft nog altijd broeken in maat 62, die had ze ook al toen ze 4 maanden was en nog steeds zakken sommige modellen van haar billen...Behalve bij die van Noppies en Zara dus. Heb ook 1 broekje van H&M en daar zit een stoffen lint aan om bij te trekken in de taille en dat is ook wel goed.

7. Emme

Emme Niet meer actief

Petit Bateau en Obaïbi vallen ook goed. Eigenlijk alle Franse merken wel... Maar woon niet in Nederland, dus weet niet of deze merken daar overal te krijgen zijn.

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mexx en Z8 vond ik ook smal vallen. H&M zit echt veel te wijd. Heb ook veel van Noppies.

Mijn dochter kan qua taille nog een 62/68 aan, maar qua lengte zeker een maatje 74. Moet dus altijd een broekje of rokje met knoopelastiek hebben.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik las het probleempje met afzakkende broeken en daar kan ik je wel mee op weg helpen; een babyriem. Zijn flexibele riempjes die dus kort genoeg zijn voor babys, zitten niet vervelend.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik lees even mee want ik heb hier ook last van. Rompers maat 62 kunnen net dicht qua lengte maar flubberen in de breedte. Stretch is het prettigst.
    En veel truitjes waarvan de mouwtjes lang genoeg zijn zin inderdaad veel te wijd, ze hangt er dan zo in....

Zelf heb ik ook niet echt kapitalen om aan merkkleding uit te geven, maar wel een handige schoonmoeder die wel shirtjes wil innemen aan de zijkanten, misschien is dat een idee. Kun je toch de dingen kopen die je leuk vind.

Oh en nog een tip, heb hier bij name it een legging gekocht in maat 74. Door het elastiek en lengte zit hij nu als een passend broekje. Ze kan hem hopelijk nog even doordragen als legging! En bij H&M hebben ze skinny jeans voor baby's. Die heeft ze nu ook al aan in maat 68, zelfde verhaal als de legging en staat ook geinig. Oh en ze stropen niet op want dat is ook zo waardeloos.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier ook een tenger gebouwd meisje. Kom je idd ook snel bij o.a. de Franse merken uit. Petit Bateau valt erg smal. Bla bla bla, Catimini, Noppies en Mexx en Esprit in mindere mate vallen ook wat kleiner/smaller. Ik koop overigens heel veel bij kleertjes.com, doen ook niet moeilijk over ruilen als de maat niet goed is en ze hebben de grootste collectie die ik tot dusver op een NL website ben tegengekomen! :)

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Kleertjes.com is inderdaad een fijne site.
    Alleen erg jammer dat je je geld niet terug kunt krijgen, je krijgt dan een tegeoedbon.

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik vind Name -it veel kleiner vallen als normaal ;)

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Ik heb een jongetje, toen hij klein was had hij spekarmpjes dus het tegenovergestelde maar ik vond van billy-lilly.nl smal vallen en rompers van de hanstextiel zijn mooi van kwaliteit en smal vooral de mouwtjes. succes

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Fijn al deze tips, ga zo door :)
    Heb ik weer een mooi excuus om te gaan shoppen... ;)

16. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Noppies..
    ik kreeg het koppie van mijn dochter er met héél veel moeite doorheen.

Name it is ook al genoemd..

The dutch bakery design ook...

Succes.

17. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi, met Dewi had ik dat ook. Noppies viel bij haar ook echt helemaal perfect! En nog steeds....
    maar nog meer merken zijn er eigenlijk niet!

18. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Haha, als aanvulling dat zij ook een groot koppie had! vandaar!

19. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ralph lauren valt bij Tess erg mooi (lang en slank meisje)

20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    iemand nog meer tips?

Deel Deze Pagina