Stiefvader heeft kanker...

Discussion in 'De lounge' started by Withinshin, May 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

Oct 1, 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn stiefvader is dertien jaar samen met mijn moeder. Vrijdagavond stonden ze op de stoep, verschrikkelijk verdrietig. Mijn stiefvader kwakkelde steeds wat met zijn gezondheid, en nu blijkt het kanker te zijn in zijn lever. Hij is 59 jaar, en als en vader voor mij......

Ben nu zo verdrietig en weet me even geen raad met mezelf..... :(

Alles moet verder nog bekeken worden qua behandeling en stadium van de ziekte, maar ik ben zo ontzettend bang om hem te verliezen!

Wie heeft tips over hoe je hiermee om kan gaan? Hoe kan ik mijn ouders bijstaan? Wat vertel ik mijn zoontje van 2,5 die gek is op zijn opa?

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee wat een verschrikkelijk nieuws :(
    Heel veel sterkte!
    Hopelijk is het nog te behandelen.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Vreselijk. Ik weet helaas hoe je je voelt.
    Je hoeft je zoontje nu nog niets te vertellen.
    Veel sterkte komende periode. Houd hoop voor een goede afloop.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wat ontzettend naar nieuws. Ik snap hoe je voelt. Toen bij mijn moeder kanker werd geconstateerd was ik ook ontzettend bang om haar kwijt te raken. Hoe je ze bij kunt staan? Praktische hulp is erg fijn in een drukke en vermoeiende periode van evt. operatie en behandelingen. Even een maaltijd voor ze koken of een paar huishoudelijke klusjes doen of met ze naar het ziekenhuis rijden. Het afwachten van uitslagen is zenuwslopend. Leidt jezelf en hun dus een beetje af. Ga even ergens heen, een kort uitstapje met je kindje erbij. Veel sterkte voor de komende tijd.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wat een verschrikkelijk nieuws.

Wat iemand fijn of prettig vind is natuurlijk van iedereen persoonlijk afhankelijk, maar ook van de behandeling en hoe ze zich voelen.

Toen mijn moeder op het ergst lag, waardeerde ze het heel erg om veel bezoek te krijgen. Ik nam ze wat huishoudelijke taken uit handen. En ik bood de schouder om op uit te huilen indien nodig.

Onze dochter hebben we niks verteld, hoogstens als ze er zelf om vroeg, ze accepteerde dingen zoals ze zijn/waren.

Het was een periode waarin wij geleefd werden, ik liet het maar over me heen komen en ging erin mee. Mijn moeder heeft dus wel heel slecht gelegen, veel zware behandelingen en complicaties, maar dit hoeft uiteraard niet bij je stiefvader te gebeuren.

Heel veel sterkte voor de tijd die komen gaat.

6. Withinshin

Withinshin Bekend lid

Oct 1, 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag na heel wat onderzoeken te horen gekregen dat het beenmergkanker is....morgen krijgen we te horen wanneer de eerste chemo plaats zal vinden.... :(

7. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Heel veel sterkte en succes de komende tijd. Ik duim voor je dat je stiefvader de behandelingen goed doorstaat.

8. mumija

mumija Niet meer actief

O wat vreselijk zeg...heel veel sterkte!

9. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Heel veel sterkte!

Share This Page