Waarom zou dat schijn zijn? De begeleider is er om je zus te helpen en snapt echt wel dat het voor haar lastig is om in deze situatie grenzen te stellen. Dat zal de begeleider dus samen met haar gaan doen.
En voor je moeder...die inderdaad zorgmijder lijkt te zijn, kun je kijken of je via het sociaal team in de gemeente bemoeizorg kunt inschakelen. Zij kunnen wellicht wel iets betekenen....succes, wat een stress moet dit je opleveren...
Ohh, ik geloof ook wel dat ze erg begripvol zijn hoor, absoluut. Maar ik weet ook dat hun deze situatie niet goedkeuren, dus ik bedoel met de schijn ophouden, dat ze daar nu niet telefonisch dieper op in zijn gegaan, maar dat ze volgende week als ze bij haar komen daar verder op door zullen gaan. Ik ben benieuwd naar het telefoongesprek van morgen, hopelijk kunnen we dan goed overleggen over wat de beste plan van aanpak wordt.
Het is al een keer gezegd, maar je kunt altijd eens bellen met veilig thuis. Dat kan ook anoniem. Zij kunnen je vast hele goede tips geven. Sterkte met de situatie.
Heeft de ambulant begeleider gezegd dat de bezoekjes 'vrijwillig' zijn? Dat lijkt me sterk want als het goed is heeft jouw zus een zorg- en dienstverleningsovereenkomst gesloten met de ambulante ondersteuningsdienst en heeft jouw zus zich daaraan te houden maar de ambulant begeleider ook. Bij ons houdt dat in dat de klant begeleiding niet frequent kan weigeren of afzeggen want dan gaat er gewoon een officiële waarschuwing de deur uit. En natuurlijk heeft vooral de ambulant begeleider er een taak in om weer een ingang te vinden bij je zus. Ik hoop ook echt dat dit lukt, sneu voor je zus dat er zo misbruik van haar gemaakt wordt... Voor je moeder zou je het wijkteam kunnen bellen en haar aanmelden voor hulpverlening. Dit kan doornheg algemene nummer van de gemeente te bellen (althans, zo werkt dat hier). Het is wel vervelend dat ze zo ver weg zitten van je...heb je er net minder zicht op he. Veel succes en sterkte!
Wat ik eigenlijk wilde zeggen (haha sorry ik vergeet soms de helft) is dat de ambulant begeleider niet zomaar kan zeggen 'O, de klant doet al een paar weken de deur niet open, of ze zegt haar contactmomenten af, daar hoef ik niks mee te doen'. De ambulant begeleider heeft daar echt wel wat meer in te doen. Juist als je klant meermalen begeleidingsmomenten af gaat zeggen dan is dat vaak een teken dat je extra moet gaan.
Wat?! De begeleidster rook geen onraad dat ze geen normaal contact kon krijgen. Wat nalatig zeg :O Ze maakt zich er wel makkelijk vanaf zeg...
Wat goed dat er nu wel een kleine ingang is. Wat een zorg voor jou. Zoals ik al eerder aangaf zijn er binnen de gemeente speciale teams die zich bemoeien met mensen die niet open staan voor hulp. Maar ik weet niet hoe goed dat in de (kleine?) gemeente van je moeder functioneert. ((Woon zelf in randstad)
Ze maken duidelijk misbruik van de situatie (3 die bij haar zijn ingetrokken) Woont ze op zichzelf of woont ze begeleid? Bij begeleid wonen mogen er max aantal mensen wonen Als het vanuit woningbouw is zullen ze er ook niet mogen wonen vanwege huur achterstand. Dus hoe dan ook, dit mag niet Vind het erg schrijnend dat zij alweer een maand geconfronteerd wordt met drankmisbruik. Ik vind volgende week langskomen veels te laat
Zucht, eerst zou ik maandag gebeld worden, toen dinsdag, toen vandaag en je raad het al: Ik ben nog helemaal niet gebeld! Ik wil zelf wel bellen, maar het is mij tot op heden nog steeds niet duidelijk via welke instantie zij begeleiding krijgt, laat staan dat ik daar een telefoonnummer van heb. Ik wordt er onderhand een beetje moedeloos van. Ik bel morgen wel weer met de MEE en dan eis ik gewoon van hun die gegevens. Los van de huidige situatie met mijn zus heb ik ook een conflict gehad met de MEE. Haar contactpersoon daar was behoorlijk nalatig en hield mij niet op de hoogte van de ontwikkelingen. Die persoon is met de noorderzon vertrokken en de contactpersoon die zij daarna heeft gekregen die heeft vrij snel deze ''hulp'' voor haar geregeld en haar dossier gesloten. Ook weer zo'n gedoe. Vandaag teruggebeld door de vertrouwenspersoon van de MEE en die gaan dit ook melden. Het lijkt wel alsof ik tegen 10.000 muren tegelijk aan loop. En dan probeer je alleen maar te helpen....